  • 1. Data: 2014-08-13 01:14:38
    Temat: Najszybszy pendrive 256 GB
    Od: amperomierz <v...@p...onet-in-pl>

    Witam,

    Chce zakupic pendrive-a 256 GB bo obecny jest za maly (64GB).
    Interesuja mnie tylko te z najwyzszej polki, a co do transferu to
    interesuje mnie zapis losowy (np. 4kB).
    Kandydaci to:
    - Patriot Supersonic Magnum 256
    - Toshiba TransMemory Pro (128 tez wchodzi w gre)
    - SanDisk Extreme PRO (jest tylko do 128, wiec j/w)

    Docelowe zastosowanie pena - bootowalny OS z calym softem + VM, a wiec
    zapis 4k bedzie mial tutaj najwyzszy priotytet.
    Osobiscie sklaniam sie ku Patriotowi, choc wersja 64GB nie powala jesli
    chodzi o losowy zapis.
    Zaproponujcie ktorys z w/w modeli wraz z uzasadnieniem dlaczego :)
    Nie interesuje mnie dysk SSD, tylko pendrive pod USB 3.0.
    Budzet do 1-1,5k (akurat firma placi polowe)

    BR,

  • 2. Data: 2014-08-13 03:15:50
    Temat: Re: Najszybszy pendrive 256 GB
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-08-13 o 01:14, amperomierz pisze:
> [...]
    > Nie interesuje mnie dysk SSD, tylko pendrive pod USB 3.0.
    > Budzet do 1-1,5k (akurat firma placi polowe)

    Corsair Flash Voyager GTX 128 lub 256

    miab

  • 3. Data: 2014-08-13 09:20:45
    Od: amperomierz <v...@p...onet-in-pl>

    > Corsair Flash Voyager GTX 128 lub 256

    Dziekuje, na Corsair-a jakims cudem nie spojrzalem.
    Nie wiesz przypadkiem co siedzi w srodku - jakis Sandforce ?
    Pytam, bo na google imidzach nie ma zadnej wzmianki o nim i zastanawiam
    sie czy lepszy zapis to zaleta tylko lepszych kostek pamieci, czy jednak
    nowszego chipsetu.
    Z Patriota Magnum Supersonic nie jestem zadowolony, bo potrafi zamulic
    przy malych plikach, a teraz dopiero "dopatrzylem", ze przy zapisie 4k
    jest kiepsciutki....

    --
    amperomierz

  • 4. Data: 2014-08-13 10:17:16
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 13 Aug 2014 07:20:45 +0000 (UTC)
    doszła do mnie wiadomość <lsf3kd$uag$1@dont-email.me>
    od amperomierz <v...@p...onet-in-pl> :

> [...]
    >Z Patriota Magnum Supersonic nie jestem zadowolony, bo potrafi zamulic
    >przy malych plikach, a teraz dopiero "dopatrzylem", ze przy zapisie 4k

    Ja bym się zainteresował czymś w rodzaju M.2 to USB3 lub minipci-e to
    USB3:
    http://www.amazon.com/ZTC-Thunder-Enclosure-Aluminum
    -ZTC-EN004/dp/B00KQ4LNJC
    http://www.aliexpress.com/store/product/USB-3-0-mini
    -SATA-mSATA-SSD-adapter-card-as-disk-driver-for-mini
    -pci-e/825827_916695533.html

    Jest tego sporo.

  • 5. Data: 2014-08-13 10:29:14
    Od: amperomierz <v...@p...onet-in-pl>

    > Ja bym się zainteresował czymś w rodzaju M.2 to USB3 lub minipci-e to
    > USB3.......

    Mam niemile wspomnienia z mSATA, minipcie i USB3.0, wiec wolalbym tego
    uniknac ponownie - kabel, rozlaczanie, idziesz z laptopem z ktorego
    wystartowales system, a tu nagle freeze, odlaczyl/poluzowal sie kabelek.
    Nie dzieki, naprawde wole USB 3.0. Jak sie poluzuje koncowka, to
    ewentualnie docisne do srodka koncowke meska usb i znow bedzie twardo
    siedziec w porcie :)

    BTW,
    Teraz mam "portable workstation" oparte na Linuxie i Patriocie na 3.0.
    Dziala znakomicie. Gdzie tylko znajde lapka, to moge sie z nim wpiac,
    tylko ze 64 GB nie wystarcza na projekty (pliki po 1 GB) nie wspominajac
    juz o hibernacji, ktora jak wiadomo potrzebuje tyle miejsca co masz ram-u.

    Walczymy dalej.
    Tego Corsaira widze u nas po 1k, a tymczasem poza granica jest po 600-700
    zl. Nie obudzilem sie dzis na tyle, aby to zrozumiec :)

    --
    amp

  • 6. Data: 2014-08-13 10:45:06
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 13 Aug 2014 08:29:14 +0000 (UTC)
    doszła do mnie wiadomość <lsf7kq$kk3$1@dont-email.me>
    od amperomierz <v...@p...onet-in-pl> :

> [...]
    >Nie dzieki, naprawde wole USB 3.0. Jak sie poluzuje koncowka, to
    >ewentualnie docisne do srodka koncowke meska usb i znow bedzie twardo

    USB to dzieło starego obsranego szatana, większość awarii to
    uszkodzone, sflaczałe gniazda powodujące elektryczne przerwy, twarde
    jak beton kable(najlepsze efekty występują na mrozie).

> [...]
    >Tego Corsaira widze u nas po 1k, a tymczasem poza granica jest po 600-700
    >zl. Nie obudzilem sie dzis na tyle, aby to zrozumiec :)

    To szybko potanieje(widać po dyskach SSD).

  • 7. Data: 2014-08-13 20:50:10
    Od: " 666" <...@...6>

    Pendrajwa 128 GB można kupić już za około 150 zł (3.0 PNY), bardzo duża różnica w
    cenie do pendrajwa 256 GB.
    Firma firmą, ale tej "połowy" też by mi było szkoda.
    A Kingston nie pasuje (128 GB w granicach 200 zł)?

    -----

  • 8. Data: 2014-08-13 22:46:20
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    " 666" <...@...6> wrote in message news:lsgc12$tv5$1@news.supermedia.pl...
    > Pendrajwa 128 GB można kupić już za około 150 zł (3.0 PNY), bardzo duża
    > różnica w cenie do pendrajwa 256 GB. Firma firmą, ale tej "połowy" też by mi
    > było szkoda. A Kingston nie pasuje (128 GB w granicach 200 zł)?

    te pendrive z tamtymi maja tyle samo wspolnego co woz strazacki z f50

    byle jakie kontrolery i byle jakie kosci flash, autor watku wyraznie
    zaznaczyl ze zalezy mu na wysokim zapisie losowym 4k z konkretnego
    powodu a ty proponujesz mu cos co moze w tej kategorii konkurowac
    z chinskimi wyrobami noname

    --
    http://db.org.pl/

  • 9. Data: 2014-08-14 00:53:41
    Od: amperomierz <v...@p...onet-in-pl>

> [...]
    > zaznaczyl ze zalezy mu na wysokim zapisie losowym 4k z konkretnego
    > powodu a ty proponujesz mu cos co moze w tej kategorii konkurowac z

    Za namowa miab, zamowilem tego Corsair-a.
    Malo informacji na necie o nim (ponoc niedawno zaprezentowany na
    targach), choc mniemam, ze roznica 1 roku od zakupu Patriota do tego, to
    pewien skok jezeli chodzi o chipset, bo kosci pamiecie dobre tam wlozyli.

    Gdyby ktos byl zainteresowany "performansem" tego pena, to napiszcie na
    priv za np tydzien, o ile tutaj nie wyleje swich zali wczesniej ;)

  • 10. Data: 2014-08-14 18:15:37
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *amperomierz* wdusil[a] knefle:

> [...]
    >juz o hibernacji, ktora jak wiadomo potrzebuje tyle miejsca co masz ram-u.

    W win 7 i 8 mozna ustawic wielkosc pliku hiberfil.sys od 50% pamieci RAM.