  • Data: 2014-05-06 13:55:07
    Temat: Re: lampa zewn�trzna z dwoma poziomami �wiecenia
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 6 maja 2014 13:01:53 UTC+2 użytkownik J.F napisał:

    > Blisko te kinkiety ? Moze da sie kabelek miedzy nimi przerzucic ?

    Dałoby się, ale kosztem sporego zachodu (odwiert z każdego kinkietu do wnętrza domu i
    łączenie przez garaż - brzmi bezproblemowo, ale problem w tym, że wiercić musiałbym
    po skosie przez duży żelbetowy podciąg, zdaje się, że i przez strop częściowo. Mam
    czym to zrobić, ale... o ile chodzi tylko o wyeliminowanie problemów z zasilaniem
    dodatkowej przetwornicy, to nie chce mi się, bo to by jednak katorga była.

    > Te nowoczesne lampy malo mocy pobieraja - pare W. A w razie czego
    > mozesz zonie powiedziec ze slabiej sie nie da i oswietlenia podbitki
    > nie bedzie widac :-)

    Ale pobór mocy przy stałym świeceniu to ja chcę ograniczyć. Żonie tu wszystko jedno,
    ma być ładnie :)

    > A ile ma byc tej pelnej mocy ?

    Tak, żeby niewielki podjazd do garażu, mniej więcje 5x5mm był oświetlony w stopniu...
    normalnym, powiedzmy, to nie musi być komfortowe oświetlenie do czytania, ale i ma
    coś dawać. Obecnie mam w tych kinkietach dwie świetlówki 9W (czyli odpowiednik 45W
    żarówki) i jest trochę zbyt ciemno. 10W LEDy to mniej więcej 60W żarówka i myślę, że
    byłoby ok.

    > Govena z Torunia troche tego robi. LEDy tez.

    Ok, dzięki, poszukam.

    > Glowna uwaga purystow to chyba uzywanie zolto-zielonego przewodu pod
    > faza. Kolor zastrzezony dla PE.

    Robiąc takie wynalazki zawsze oznaczam końce. Wiem, oczywiście, że najlepiej byłoby
    tak nie robić. Ale jakby człowiek wiedział, że się przewróci, to by się sam położył.
    W obecnej sytuacji naprawdę wolę zaryzykować zdrowiem gogośtam kiedyśtam, kto popełni
    zbrodnię zaufania w ciemno kolorowi przewodu, niż pruć pół domu celem przeciągnięcia
    nowego przewodu. Ale zostawmy ten temat, bo to nieistotne dla problemu.

    > Ale nie wiem czy musisz. Wywalasz te wewnetrzna przetwornice
    [...]
    > Najgorzej ze one wszystkie nierozbieralne sie wydaja.

    Zawsze można metodą brute-force. Świetlówki z ciekawości rozbierałem, to pewnie i to
    się da.

    > Albo dorzuc pod kinkietami takie dwa naswietlacze, bo jasne kulki w
    > polu widzenia ... to nie jest to co pomaga jezdzic w nocy.

    Te "kulki" są dość wysoko, nie przeszkadzają. Co do naświetlaczy zamontowanych przy
    kinkietach na pięknej elewacji, dopracowanej do ostatniego dekoru, z pracowicie
    dobranymi kinkietami - udam, że nie widziałem tej propozycji ;)

    > a) uzyc takich najprostszych 220V, najlepiej z kondesatorem a nie
    > przetwornica w srodku ... i polaczyc kinkiety w szereg dla mniejszej
    > mocy.

    O, to jest ciekawy pomysł. regulacja mocy świecenia przez proste przełączanie
    szeregowo/równolegle... muszę pomyśleć.

    > b) sa LEDowki ze sterowaniem radiowym
    > c) jesli nie takie lampki, to sa jeszcze zdalnie sterowane
    > gniazdka/oprawki, czy np dzwonki. A moze wystarczy czujnik ruchu ?

    Czujkę ruchu na zewnątrz miałem, rozłączyłem po miesiącu. Niestety wokół domu mam
    dużo roślin, w tym wysokich, do tego dochodzą spore przeciągi powietrza o innej
    temperaturze (mój dom jest w niewielkim lesie, obok są rozległe, słabo zabudowane
    łąki, wieje zwykle z tamtego kierunku właśnie), w rezultacie PIR przy wietrznej
    pogodzie załączał się co chwila, nawet stłumiony i optycznie pozasłaniany (soczewkę
    okleiłem taśmą PVC, została jedynie wąska szczelina), żeby patrzył tylko na ścieżkę
    przed domem. Fakt, że był to jakiś tani badziew, ale nie jestem pewien, czy droga
    czujka by tu działała inaczej.
    Sterowanie radiowe - nieeee, bez przesady. Ja to chcę podpiąć do swojej domowej
    automatyki home-made, nie chcę mnożyć systemów :)

    Tak czy tak, zostaje chyba moja opcja c albo twój pomysł z szeregowym zasilaniem ,
    muszę to przetestować.