  • Data: 2013-08-07 13:43:48
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Artur Maśląg" 51feb110$0$1248$6...@n...neostrada.pl

    > Tak naprawdę to nieistotne, ponieważ i tak nie wie o czym pisze.

    Ja wiem, o czym piszę, natomiast z Tobą chyba jest gorzej,
    gdy wyszczególniasz, że chodzi o W7S w wersji 32 bitowej OEM.
    Raczej nie ma wersji 64 bitowej lub wersji innej niż OEM dla W7S.

    > Skup się może na tym co ja pisałem i sprawdź.

    > W wersjach powyżej Windows Me (w Me jest to bardzo ukryte,

    Do wersji WME mamy do czynienia z WinDOSem, później jest to inny system.

    > więc pomijam szczegóły) nie ma MS-DOS i żadne command.com

    Jest. Jest pod WXP i jest pod W7S. I zgłasza się w okienku
    jako MSDOS czy MS Windows DOS lub podobnie.

    > DOS-a nie daje.

    Nie wiem, co daje, ale wiem, co pisze, że daje.
    Mogę postawić snapa.

    > W wersjach 32-bit jest NTVDM (NT Virtual DOS Machine),
    > która pozwala na pewną emulację trybu MS-DOS - uruchomić się na tym
    > da część aplikacji MS-DOS (z ograniczoną funkcjonalnością) oraz
    > cześć starych, 16 bitowych aplikacji MS Windows. W wersjach 64 bit
    > ten podsystem nie występuje i nie ma pomostu do NTVDM w postaci

    Wersji 64 bitowych nie mam.

    > command.com, który nawet com nie jest. By otrzymać tryb MS-DOS
    > należy utworzyć dysk startowy MS-DOS i z niego wystartować maszynę
    > - ostatnia znana wersja to ta, którą podawałem, czyli edycja z
    > Windows ME.

    > Teraz jasne?

    Jasne i nieprawdziwe, bo zarówno pod WXP (pro) jak i pod
    W7S jest commansd.com i można go uruchomić. Tak uruchomiony
    command.com pod WXP i W7S zgłasza się jako:

    Microsoft (R) Windows DOS

    Uruchomienie trybu DOS spod Totalnego Commandera pod WXP da komunikat:

    Microsoft Windows XP

    Uruchomienie trybu DOS spod Totalnego Commandera pod W7S da komunikat:

    Microsoft Windows

    Przez ludzi takich jak Ty -- inni tracą niepotrzebnie czas.
    Ja wiem, co piszę, bo przed napisaniem, zwykle sprawdzam,
    zaś Ty piszesz to, co Ci ślina na język przyniesie?
    W pewnym sensie. Aby uwiarygodnić swoje słowa, mogę
    postawić snapy, choć to kolejna strata mego czasu.

    I chyba tylko po to piszesz, aby ludzie tracili czas.

    -=-

    W95, W98 i WME to WinDOSy -- Windows oparte na DOSie.
    W pewnym sensie -- nakładki na DOS, które udostępniają
    tryb chroniony i (co za tym idzie) więcej RAMek.

    WNT, W2000, WXP, Windows Vista, Windows 7 i Windows 8
    to systemy, które nie opierają się o DOSa, choć do
    niego nawiązują i nie odżegnują się całkiem od niego.

    Przez kilka lat miałem obok siebie (na tym samym blaszaku) partycje
    z WME i WXP, a systemy te wspólnie korzystały z masy programów
    znajdujących się na jednej, wspólnej partycji. Mogłem zbootować
    komputer z WME, W98 czy WXP -- a systemy te korzystały ze wspólnych
    aplikacji. Oczywiście nie każdy program był wspólny dla wszystkich
    systemów, ale wyjątki były nieliczne.

    Miałem nawet (za sprawą jakiegoś programu Paragonu) możliwość
    czytania pod WME partycji WNT, ale ta możliwość doprowadziła
    do smutnych błędów.

    Każda partycja systemowa (W98, WME i WXP) zabierała na dysku 1 GB
    i mogła być szybko (w kilka minut) podmieniona (o ile zaszła tego)
    potrzeba na inną. Naraz na obu dyskach blaszaka miałem zwykle
    sześć partycji, z których w danej chwili mogłem zbootować komputer.
    W szczególności mogłem zacząć pisanie postu (czy m@ila) na WME,
    przebootować komputer na WXP i pod nim ów post (czy m@il) dokończyć.

    I nawet nie było potrzeby instalowania niestandardowego bootmenadżera.

    Praktyki tej nie zaniechałem, ale już nie mam na jednym komputerze różnych systemów.
    Na notebooku jest WXP na kilku partycjach a na netbooku jest W7S na kilku partycjach.

    Ale całą masę zainstalowanych programów po prostu skopiowałem z blaszaka na notebook
    i netbook.

    I ja ZDECYDOWANIE wiem, co teraz piszę. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'