  • Data: 2013-08-07 14:05:21
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" 52023436$0$1209$6...@n...neostrada.pl

    > No tak, w wersji 32bit jest w windows\system32\command.com
    > w 64-bit juz go nie ma, jest tylko cmd.exe

    Nie mam wersji 64 bitowej.

    Windows 7 Starter chyba nie występuje jako 64 bitowa.

    > i przedstawia sie
    > Microsoft(R) Windows DOS
    > (C)Copyright Microsoft Corp 1990-2001.

    > Co ciekawe, nie pokazuje sie liscie procesow, uruchamia sie przez conhost.exe

    Command.Com uruchamia się -- co później z nim dzieje się, tego nie wiem.

    > jest, ale jakis inny niz ten spod windowsa.
    > Przynajmnie dla W64 bit i TC 7.50.

    Dlatego osobno piszę o Command.com a osobno o trybie w Totalnym.
    Być może nawet różne wersje Totalnego dają różne efekty.

    Jasną jest rzeczą, że WXP czy W7S nie są DOSOwymi nakładkami,
    dlatego nie warto zastanawiać się nad tym, czy tam jest DOS.
    Aby mieć DOSa, trzeba zbootować DOSa. Natomiast WEM, W98
    i W95 to w istocie DOSy. Można nawet (co wielu czyniło)
    zbootowac DOSa, po czy zastanowić się nad tym, czy
    uruchomić nakładkę, dającą Windows.

    Dostęp do pamięci w trybie chronionym (czyli niebezpośrednim -- program
    odwoływał się do wirtualnego adresu a CPU przerabiał ów adres wisrtualny
    na znany mu adres rzeczywisty) pod DOSem dawały różne programy, nie tylko
    Win. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'