  • Data: 2013-08-07 15:18:31
    Temat: Re: [OT] lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-08-04 08:40, JoteR pisze:

    >Tak, BIOS wczytuje pierwszy sektor z zerowej ścieżki wybranego
    >urządzenia.

    Bios owszem, ale czy ms-dos nie zwariuje jak przeczyta MBR z wpisanymi
    wielkimi partycjami ..

    >BIOS jako taki miał obsługę urządzenia wskazującego, a co urządzeń
    >na USB - nie przypominam sobie BIOS-u, który by nie obsługiwał
    >tych urządzeń na USB w tzw. trybie 'legacy', czyli emulacja:
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Legacy_mode

    Hm, znaczy sie po podlaczeniu myszy/klawiatury USB odpowiednie dane
    pojawiaja sie na porcie PS/2 ?
    Hm, byc moze, usiluje sobie przypomniec jak to bylo z myszami PS/2 pod
    DOS ... i czuje pustke.
    Czyzbym przeskoczyl ten etap ?

    Smiem jednak twierdzic ze BIOS w zaden inny sposob nie wspomagal myszy
    http://en.wikipedia.org/wiki/BIOS_interrupt_call
    jest tam tylko jeden wpis o myszy, ktorego zreszta nie kojarze - widac
    sie pozniej pojawil.

    Normalnie instalowalo sie (tzn uruchamialo) driver myszy ... ktory sie
    z nia komunikowal przez porty szeregowe i zapewnial odpowiednie
    funkcje programom.

    Jakies nieliczne biosy obslugiwaly mysze w setupie - ale nic wiecej.

    P.S. To juz wybitnie NTG, ale przypomnialem sobie kolejna rzecz -
    konfiguracje sieci wifi w windows mozna zapisac ... na dysk flash USB.
    Nie na dyskietke, nie do dowolnego pliku, ale koniecznie na pendrive.
    Taka teraz moda.
    Choc ... nie probowalem na dyskietke USB, ani na HDD zewnetrzny. Moze
    sie da :-)

    J.