    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: ładowarka i stare ogniwa --> do XX YY
    Date: Mon, 8 Mar 2010 11:40:37 +0100

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hn1hcb$peu$...@i...gazeta.pl

    > "085" hn16bq$9el$...@n...news.neostrada.pl

    > Z większymi prądami w ogóle nie startują. :)
    > Czasami trzeba je rozruszać prądem ładowania 50 mA.

    Poruszałem w tę i z powrotem (ładowałem i rozładowywałem) i udało się wystartować
    z 1 A ładowania i 1 A rozładowywania z 12 cyklami. Zaczynałem od ładowania małym
    prądem (od 50 mA), po czym przechodziłem stopniowo na wyższy. Efekty są takie sobie.
    Niby 2 ogniwa mają ponad 600 mA w rozładunku, ale czy to prawdziwa pojemność -- okaże
    się po 12 cyklach. Po każdym ładunku i rozładunku jest odpoczynek, stąd czas 12 cykli
    jest długi -- to nie 2 godziny na cykl, ale 5 albo 6 godzin. 12 cykli to kilka dni.
    Za kilka dni dam odpowiedź.

    Napięcie na ogniwie szybko spada, gdy ogniwo nagrzeje się, stąd znikanie HIGH mimo
    dużego
    prądu ładowania. Ciekawe, czy podobny efekt można uzyskać grzejąc ogniwa na
    kaloryferze. ;)

    Było i tak, że tuż po rozpoczęciu ładowania miałem niema 3 wolty na ogniwie.
    Barierą chyba są 2 wolty. Dobrym efektem jest napięcie od 1 wolta do 1.5 wolta.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'