eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebookaRe: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
  • Received: by 10.52.91.168 with SMTP id cf8mr4007463vdb.6.1351196887499; Thu, 25 Oct
    2012 13:28:07 -0700 (PDT)
    Received: by 10.52.91.168 with SMTP id cf8mr4007463vdb.6.1351196887499; Thu, 25 Oct
    2012 13:28:07 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!feed.xsnews.nl!border-2.a
    ms.xsnews.nl!ecngs!feeder2.ecngs.de!212.27.60.7.MISMATCH!feeder1-1.proxad.net!p
    roxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.216.87.MISMATCH!x14no7967381qar.0!news-ou
    t.google.com!r17ni57592152qap.0!nntp.google.com!x14no8296602qar.0!postnews.goog
    le.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 25 Oct 2012 13:28:07 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <5088f6de$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.173.252.83;
    posting-account=a1dNlQkAAAC4F8Ybm8-azvua-DQ9DAxR
    NNTP-Posting-Host: 5.173.252.83
    References: <m...@4...com>
    <hw_hs.24396$pg2.21542@fx18.am4>
    <o...@4...com>
    <c...@g...com>
    <5088f6de$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <7...@g...com>
    Subject: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
    From: k...@v...pl
    Injection-Date: Thu, 25 Oct 2012 20:28:07 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637195
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 25 października 2012 10:22:54 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał:
    > Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > news:c4e4f584-b3dc-49f2-a371-981c1f7cb25c@googlegrou
    ps.com...
    >
    >
    >
    > Regulacja trochę upierdliwa bo przy pierwszym ładowaniu trzeba pilnować
    >
    > żeby napięcie nie urosło ponad 14,5V. Czyli co jakiś czas trzeba mierzyć
    >
    > napięcie i regulować potencjometrem. Po ustawieniu właściwego napięcia pod
    >
    > takim prostownikiem można zostawić
    >
    > akumulator na dowolnie długi czas i nic mu się nie stanie.
    >
    >
    >
    >
    >
    > //
    >
    >
    >
    > 14,5V w 20 stopniach przy 100% naładowanym akumulatorze wykończy go szybko.
    >
    > Przy pracy cyklicznej w samochodzie takie napięcie jest bezpieczne.
    >
    > Oczywiście, ja mam interes w tym abyście szybko akumulatory wykańczali to -
    >
    > Taaak, ładować non stop 14,5V :]
    >
    > Lepiej stałym prądem dociagnąć do 15,5 i potem przejść na lekko ponad 13,5
    >
    > buforowego. Mówię o kwasowych z elektrolitem płynnym.
    >
    > Przy braku ograniczenia prądu kontrolować temepraturę i nie dopuścić do
    >
    > wzrostu ponad 40.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Łukasz

    Nie da się przy napięciu 14,5V naładować akumulatora rozruchowego w stu procentach.
    To niemożliwe. Musisz zrozumieć że jest kilka typów akumulatorów kwasowych
    ołowiowych. Są rozruchowe, są trakcyjne. To dwa podstawowe rozdaje. Rozruchowe z
    grubsza dzielą się na obsługowe i bezobsługowe. A trakcyjne na akumulatory do wózków
    widłowych, zasilaczy awaryjnych, samochodów elektrycznych. Nie są zamienne rozruchowe
    z trakcyjnymi. Mają inną budowę płyt. Rozruchowe mają płyty porowate, są jak pumeks.
    Idzie o dużą powierzchnię, bo z dużej powierzchni można wydusić bardzo duże prądy.
    Rozbudowana powierzchnia jest wrażliwa na gazowanie bo ulega przy gazowaniu
    rozluźnieniu i spłynięciu. Gazowanie zaczyna się ok 15V. Akumulatory trakcyjne mają
    płyty gładkie, prasowane. Mają dużo mniejszą powierzchnię i nie mogą dostarczyć tak
    dużych prądów. Trakcyjne są sporo cięższe przy tej samej pojemności. Często w
    literaturze płyty w akumulatorach trakcyjnych określa się jako pancerne. Akumulatory
    trakcyjne dobrze znoszą przeładowanie i skrajne wyładowanie. Akumulatory rozruchowe
    najlepiej znoszą utrzymywanie na nich napięcia 14,2 14,8.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: