  • 11. Data: 2013-05-06 10:51:57
    Temat: Re: ladowarka USB
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Miroslaw,

    Monday, May 6, 2013, 10:48:02 AM, you wrote:

    > jeżeli brały więcej niż 100mA, to kompy były niezgodne ze standardem USB :(
    > Niestety tak bywa często: brak zabezpieczenia poboru prądu ze złącza USB.

    Chwileczkę - telefon podłączony do komputera może nie mieć
    zainstalowanego oprogramowania ale od strony zasilania zostanie
    rozpoznany jako jakieś urządzenie USB i dostanie normalne zasilanie. I
    niczego zwierać nie trzeba.

    Mowa o ładowarkach a nie o łączeniu z komputerem, przypominam.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2013-05-06 15:27:59
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > niczego zwierać nie trzeba.
    >
    > Mowa o ładowarkach a nie o łączeniu z komputerem, przypominam.

    Typowe telefony (pomijam wynalazki, którer bawią się piątym pinem) rozpoznają
    ładowarki po zwarciu
    linii data. Gdy nie rozpoznają ładowarki to postępują zgodnie z protokołem USB.

    Jak chcesz wiecej szczegułów to proszę poczytaj sobie ;)

    http://www.usb.org/developers/devclass_docs/USB_Batt
    ery_Charging_1.2.pdf
    http://kinetis.pl/sites/default/files/BC1.2_FINAL.pd

  • 13. Data: 2013-05-06 20:35:46
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-06 15:27, Miroslaw Kwasniak pisze:
    > Typowe telefony (pomijam wynalazki, którer bawią się piątym pinem) rozpoznają
    ładowarki po zwarciu
    > linii data. Gdy nie rozpoznają ładowarki to postępują zgodnie z protokołem USB.

    No i Sony Xperia X8 oraz Samsung Galaxy ACE biorą 500mA z USB
    Ładowarki:
    X8 z ładowarki ile ta da (Nokia 1200mA mam największą).
    Samsung ACE dalej swoje 550mA z ładowarki X8 (model EP-800, 850mA) oraz
    Nokii (model AC-10E, 1200mA), za to ze swojej Samsung ETA0U10EBE 700mA
    bierze te 700mA.

    Więc teoria zwartych pinów D+/D- w ładowarkach raczej padła.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2013-05-06 20:53:33
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]
    > zainstalowanego oprogramowania ale od strony zasilania zostanie
    > rozpoznany jako jakieś urządzenie USB i dostanie normalne zasilanie. I

    mam taki telefon, że dopóki nie zostanie poprawnie rozpoznany i
    zainstalowany w systemie odpowiedni sterownik to ładowanie się nie włączy.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 15. Data: 2013-05-06 20:56:26
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-05-06 20:35, Irokez pisze:

    > Więc teoria zwartych pinów D+/D- w ładowarkach raczej padła.

    mam smartfona (nie najnowszy) z Androidem. I ładowarkę samochodową w
    samochodzie, która ze starszymi telefonami działała cacy.
    Po podłączeniu smartfona ładowania nie było. Zrobiłem mostek D+ z D- na
    gnieździe w ładowarce i ładuje aż miło.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 16. Data: 2013-05-06 22:40:25
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michał Baszyński napisał:

    > mam taki telefon, że dopóki nie zostanie poprawnie rozpoznany i
    > zainstalowany w systemie odpowiedni sterownik to ładowanie się nie włączy.

    I to jest prawidłowe zachowanie każdego telefonu który miałem okazję
    naprawiać, oraz to co od początku pisałem.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 17. Data: 2013-05-06 23:12:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Monday, May 6, 2013, 8:53:33 PM, you wrote:

    > mam taki telefon, że dopóki nie zostanie poprawnie rozpoznany i
    > zainstalowany w systemie odpowiedni sterownik to ładowanie się nie włączy.

    Czyli nie ma nawet odrobiny urządzenia HID w sobie :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2013-05-07 07:40:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 06 May 2013 00:49:58 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@n...com> wrote:
    > A nie zauważyłeś, że robią to z różną prędkością?

    Oczywiście, mówimy o ładowaniu, nie ważne z jaką prędkością.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2013-05-07 07:54:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 06 May 2013 21:40:25 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > I to jest prawidłowe zachowanie każdego telefonu który miałem
    okazję
    > naprawiać, oraz to co od początku pisałem.

    Zapomniałeś napisac, że normalne tylko pod windows i to też ma swoje
    fanaberie. Wszystkie telefony jakie miałem, pod linuxem i osx po
    włączeniu do usb zaczynają ładować od razu BEZ żadnego "sterownika",
    przecież prąd jaki potrzebują podaja w deskryptorze i jeśli host wyda
    to nie ma nic na przeciw aby się nie ładowały.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2013-05-07 08:03:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 06 May 2013 21:40:25 +0100, AlexY napisał(a):

    > I to jest prawidłowe zachowanie każdego telefonu który miałem okazję
    > naprawiać, oraz to co od początku pisałem.

    tym niemniej kilka telefonow ladowalem z tej ladowarki i dopiero ten
    samsung odmowil.

    Zwarcie linii pomoglo. W oryginale obie linie byly podpiete do +
    (przez dzielniki 513/753), ktore zostawilem.

    J.