  • 1. Data: 2013-05-05 00:06:10
    Temat: ladowarka USB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ktos wie jak sie sygnalizuje ladowarke USB ?

    Pacjent - telefon Samsung Galaxy mini2 (GT-S6500, kurde, czemu te
    wszystkie telefony tak starannie ukrywaja swoja nazwe ?).

    samsungowa ladowarka micro USB go laduje. kabelkiem USB z komputera
    sie laduje. A z innych ladowarek to loteria - z jednych tak, z innych
    nie - skad on to wie ?

    J.

  • 2. Data: 2013-05-05 00:30:15
    Temat: Re: ladowarka USB
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    >
    > samsungowa ladowarka micro USB go laduje. kabelkiem USB z komputera
    > sie laduje. A z innych ladowarek to loteria - z jednych tak, z innych

    Jak mi sie "przypadkowo" rozebrala wtyczuszka wtykana do aparatu, to na
    jedna z linii danych przez oporniczek bylo podane +5V. Nie pamietam na
    która. Nie wiem, czy nie po napieciu - jedna da 5.0, druga 5.2V, choc to by
    chyba glupie bylo...
    Mam telefoniak Sferii, czasem jak go podepne do laptopa, to sie laduje przez
    chwile, a czasem nic, tylko zgloszenie urzadzenia (zglasza sie w obu
    sytuacjach). Ten sam kabel, ten sam laptop... SrAjfon (kopia Ajfona znaczy
    sie) ladowal sie bez pudla z tego samego laptopa, tylko teraz szybke mam
    stluczona i nie uzywam, reszta jest OK.

    --
    Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
    ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.

  • 3. Data: 2013-05-05 00:34:20
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-05-05 00:06, J.F. pisze:

    > Ktos wie jak sie sygnalizuje ladowarke USB ?

    > samsungowa ladowarka micro USB go laduje. kabelkiem USB z komputera
    > sie laduje. A z innych ladowarek to loteria - z jednych tak, z innych
    > nie - skad on to wie ?

    zwarte ze sobą na ostro linie danych USB
    http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Ch
    arging_ports_and_accessory_charging_adapters

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 4. Data: 2013-05-05 00:52:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 May 2013 00:06:10 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > samsungowa ladowarka micro USB go laduje. kabelkiem USB z komputera
    > sie laduje. A z innych ladowarek to loteria - z jednych tak, z
    innych
    > nie - skad on to wie ?

    z komputera nigdy nie ładuje czy kaprysi?
    najczęściej komorka "wykrywa" ładowarkę przez zwarcie d+d- ale bez
    zwarcia też powinna ladowac (mniejszym prądem).

    --
    Marek

  • 5. Data: 2013-05-05 17:20:21
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
    > innych
    >
    > z komputera nigdy nie ładuje czy kaprysi?
    > najczęściej komorka "wykrywa" ładowarkę przez zwarcie d+d- ale bez
    > zwarcia też powinna ladowac (mniejszym prądem).

    Bez zwarcia oczekuje na nawiązanie połączenia USB, bez tego nie powinien
    ładować.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 6. Data: 2013-05-05 20:23:20
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    AlexY <a...@i...pl> wrote:

    > Bez zwarcia oczekuje na nawiązanie połączenia USB, bez tego nie powinien
    > ładować.

    Wg standardu bez zwarcia i bez połączenia może brać tylko 100mA

  • 7. Data: 2013-05-05 23:39:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 05 May 2013 16:20:21 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Bez zwarcia oczekuje na nawiązanie połączenia USB, bez tego nie
    powinien
    > ładować.

    jakiego połączenia? wszystkie telefony jakie miałem i mam (winmo,
    android) zawsze ładowały po podlaczeniu do komputera (kabelkiem bez
    zwarcia).

    --
    Marek

  • 8. Data: 2013-05-06 00:49:58
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-05-05 23:39, Marek pisze:
    > powinien
    >
    > jakiego połączenia? wszystkie telefony jakie miałem i mam (winmo,
    > android) zawsze ładowały po podlaczeniu do komputera (kabelkiem bez
    > zwarcia).

    A nie zauważyłeś, że robią to z różną prędkością?

  • 9. Data: 2013-05-06 09:47:11
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
    > powinien
    >
    > jakiego połączenia? wszystkie telefony jakie miałem i mam (winmo,
    > android) zawsze ładowały po podlaczeniu do komputera (kabelkiem bez
    > zwarcia).

    Zwarcie jest w ładowarce nie kabelku, zauważ że komputer w takim wypadku
    rozpoznał że coś mu wpiąłeś, czyli połączenie danych zostało nawiązane -
    można ładować. Ładowanie nie wystartuje nawet jeśli nie będzie sterownika.

  • 10. Data: 2013-05-06 10:48:02
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    Marek <f...@f...com> wrote:
    > powinien
    >
    > jakiego połączenia? wszystkie telefony jakie miałem i mam (winmo,
    > android) zawsze ładowały po podlaczeniu do komputera (kabelkiem bez
    > zwarcia).

    jeżeli brały więcej niż 100mA, to kompy były niezgodne ze standardem USB :(
    Niestety tak bywa często: brak zabezpieczenia poboru prądu ze złącza USB.