  • 51. Data: 2012-02-06 00:34:44
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    L501 aneryS <s...@s...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No, ja też się zastanawiam, ale z tylu niezależnych źródeł miałem info, że
    > przyjąłem to za pewnik. Może poniżej tych +6 były, a teraz nie ma, jakieś
    > niuanse, że ładowanie było problematyczne?

    > No, ale jakbyś ładował ze źródła prądowego, to czy miało by to większe
    > znaczenie? Poza tym, stare "prostowniki", to trafo, mostek, czasem
    > przełącznik w pierwotnym, bezpiecznik... tam nawet chyba nie miało by co być
    > ogłupione?

    Żeby ładować ze źródła prądowego musisz znać pojemność akumulatora. Chyba że
    nie zależy Ci na naładowaniu do maksymalnej rzeczywistej pojemności. W
    przypadku akumulatora rozruchowego przy źródle prądowym musi być
    zabezpieczenie przerywające ładowanie po przekroczeniu magicznego napięcia
    niecałych 15V.

  • 52. Data: 2012-02-06 04:32:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" jgmc2a$cpj$...@n...news.atman.pl

    > Kumpel ostatnio nie odpalil "zagazowanego"
    > a benzyny wozil w baku tylko na rozruch.
    > - pewnie mu sie woda wykroplila, po czym zamarzla ;)

    Woda miesza się w olejem napędowym -- to przewaga ON nad benzyną.
    (ON nie zamarza)

    Niestety ON jest higroskopijny -- to przewaga benzyny nad ONem.
    (benzyna nie wciąga wody z powietrza)

    Dobre instalacje (dobre samochody) mają filtry wyłapujące wodę z ON. :)

    Złe samochody z Dieslem pokazują wilgotność powietrza w sposób bolesny. :)

    Z ON potrafi wytworzyć się parafina -- to przewaga benzyny nad ONem?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 53. Data: 2012-02-06 04:36:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "L501 aneryS" 4f2e6652$...@n...home.net.pl

    > A ta parafina to z letniego, czy z zimowego też, gdy było bardzo zimno?

    ZTCW różne ONy mają różne temperatury wytrącania parafiny.

    Mercedesy mają podgrzewanie paliwa -- jak odpalisz (w garażu
    na przykład) to nie zgaśnie samoistnie. :)

    Ze starymi silnikami nie było problemu -- można było dolać benzynę,
    nawet w proporcji 1:1 i było OK. Do nowych silników trzeba lać
    dobre paliwo. Chyba teraz nie ma z tym żadnych problemów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 54. Data: 2012-02-06 04:41:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "L501 aneryS" 4f2e632c$...@n...home.net.pl

    > W końcu ktoś musi, nie pierwszy, to drugi, itd...

    Boją się chamy!!!

    > Czyli trzeba stałej motywacji, zachęty, stymulacji...? Dobrze kojarzę?

    Przyzwyczaiły mnie chamy do swoich przekleństw. :)

    > Komuś musiałeś na odcisk nadepnąć?

    Skąd ten wniosek? Deptałem bez żadnego musu! :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 55. Data: 2012-02-06 08:26:31
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Uzytkownik "L501 aneryS" <s...@s...pl> napisal w wiadomosci
    > Ladowac zaczya, ale po próznicy, do momentu, gdy temperatura wzrosnie do
    > +6.

    Znaczy, ze rozladowanie mozliwe ale ladowanie niemozliwe?
    dyjoda tam byc musi jakas powstaje ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 56. Data: 2012-02-06 08:59:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    >Woda miesza się w olejem napędowym -- to przewaga ON nad benzyną.

    Dziwne rzeczy piszesz - jestes pewny ? Probowales ?

    Juz predzej chyba benzyna wchlonie niewielka ilosc wody - nowoczesna
    benzyna, z biododatkami.

    >Niestety ON jest higroskopijny -- to przewaga benzyny nad ONem.
    >(benzyna nie wciąga wody z powietrza)

    Tez dziwne.

    >Dobre instalacje (dobre samochody) mają filtry wyłapujące wodę z ON.
    >:)

    Ale ta niemieszajaca sie .

    >Z ON potrafi wytworzyć się parafina -- to przewaga benzyny nad ONem?

    Przy -20 niewatpliwie przewaga.

    J.

  • 57. Data: 2012-02-06 10:26:03
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Żeby ładować ze źródła prądowego musisz znać pojemność akumulatora. Chyba
    > że

    Było chociażby na obudowie napisane :)
    Ja robiłem tak - znając pojemność, Q10 (lub Q20)*1.4 jak się zalecało,
    zasilacz stabilizowany, oganiczenie prądowe, woltomierz do kontroli na
    zaciski (lub zakres zasilacza taki, by nie przekroczył napięcia.
    Modyfikowało się zależnie od sytuacji, dla podbicia przez noc/dzień/dwa dni,
    nie szczypałem się specjalnie z kontrolą, nastawiając układ tak, by się samo
    przerywało. A jak trzeba było "dopchnąć łokciem", to wolomierz lądował na
    właściwym miejscu i było pilnowanie.

    > nie zależy Ci na naładowaniu do maksymalnej rzeczywistej pojemności. W

    Rzadko, przy dużych mrozach, kiedy każdy procent ma znaczenie. Zwykle
    ładowanie w aucie spisywało się na tyle dobrze, że mocniejsze dobijanie nie
    było potrzebne, coś w rodzaju "fastfooda" zjedzonego na mieście, nie
    nakarmi, ale zabije największy głód, po czym można spokojnie dotrzeć do domu
    i zjeść właściwy posiłek.

    > przypadku akumulatora rozruchowego przy źródle prądowym musi być
    > zabezpieczenie przerywające ładowanie po przekroczeniu magicznego napięcia
    > niecałych 15V.

    No i było, albo pasywnie - samo się przerywało, albo aktywnie - pilnowało
    się woltomierza i wyłączało.

  • 58. Data: 2012-02-06 10:31:13
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:jgnlks$875$2@inews.gazeta.pl...

    > "L501 aneryS" 4f2e6652$...@n...home.net.pl

    > ZTCW różne ONy mają różne temperatury wytrącania parafiny.

    To wiadome, są oleje zimowe i letnie, podobnie jak smarne.

    > Mercedesy mają podgrzewanie paliwa -- jak odpalisz (w garażu
    > na przykład) to nie zgaśnie samoistnie. :)

    Znajomy ma merca, wiem, że kupował podgrzewacz przepływowy, zamiast, czy
    obok... nie wiem.

    > Ze starymi silnikami nie było problemu -- można było dolać benzynę,
    > nawet w proporcji 1:1 i było OK. Do nowych silników trzeba lać

    No, wiem, że tak robiono, spofro sygnaów docierało do mnie w okolicach stanu
    wojennego.

    > dobre paliwo. Chyba teraz nie ma z tym żadnych problemów.

    Z dieslami mam kilku znajomych, nie meldują mi o kłopotach.

  • 59. Data: 2012-02-06 10:33:50
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Uzytkownik "L501 aneryS" <s...@s...pl> napisal w wiadomosci
    >
    > Znaczy, ze rozladowanie mozliwe ale ladowanie niemozliwe?
    > dyjoda tam byc musi jakas powstaje ;-)

    Możliwe, nie wiem, krasnoludki może, gnomy, poltergeist, może Sierotka
    Marysia... tak nauczała fizyka w szkole (o tych +6), tak różne źródła
    zeznawały, wiesz jak jest z kłamstwem wielokroć powtarzanym?

  • 60. Data: 2012-02-06 15:52:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ukaniu,

    Monday, February 6, 2012, 9:26:31 AM, you wrote:

    > Uzytkownik "L501 aneryS" <s...@s...pl> napisal w wiadomosci

    > Znaczy, ze rozladowanie mozliwe ale ladowanie niemozliwe?
    > dyjoda tam byc musi jakas powstaje ;-)

    Dyjoda to powstała w akumulatorze Syreny 105L.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl