eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › ladowanie akumulatora zima
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 131

  • 111. Data: 2012-02-09 23:42:59
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 09.02.2012 23:29, Jerry1111 wrote:

    > Jak cholera, zwlaszcza jak silnik w porcie na manewrach odpali w druga
    > strone ;-)
    >

    A to już mechanik musi być pijany.

    Mirek.


  • 112. Data: 2012-02-10 20:29:56
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 09/02/2012 23:42, Mirek wrote:
    > On 09.02.2012 23:29, Jerry1111 wrote:
    >
    >> Jak cholera, zwlaszcza jak silnik w porcie na manewrach odpali w druga
    >> strone ;-)
    >>
    >
    > A to już mechanik musi być pijany.

    Nie. Silnik z U-Boota na Zawiszy od czasu do czasu odpalal w druga
    strone. Zwykle tubylcy slyszeli wtedy 'rodzime slownictwo'...


    --
    Jerry1111


  • 113. Data: 2012-02-10 20:45:21
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jerry1111 napisał:

    >>> Jak cholera, zwlaszcza jak silnik w porcie na manewrach odpali
    >>> w druga strone ;-)
    >>
    >> A to już mechanik musi być pijany.
    >
    > Nie. Silnik z U-Boota na Zawiszy od czasu do czasu odpalal w druga
    > strone. Zwykle tubylcy slyszeli wtedy 'rodzime slownictwo'...

    Kiedyś po naszych drogach jeździły traktorki-samoróbki z wolnoobrotowymi
    silnikami wysokoprężnymi. Im to nawet przy zwiększaniu obrotów podczas
    ruszania ze skrzyżowania czasem szajba odbijała i zaczynały się kręcić
    w drugą stronę, a traktor jechał do tyłu. Ludzie wiedzieli, że nie należy
    zbyt blisko za takim stawać, bo na tym pojeździe można było polegać jak
    na słowie harcerza.

    --
    Jarek


  • 114. Data: 2012-02-10 21:19:04
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 10.02.2012 21:45, Jarosław Sokołowski wrote:

    > czasem szajba odbijała i zaczynały się kręcić
    > w drugą stronę, a traktor jechał do tyłu.

    Odbić to może jednocylindrowy a nie 12-to i więcej. Osobiście widziałem
    to nawet na C-128, ale to był ekstremalny przypadek. Natomiast nie
    wyobrażam sobie jak może zakręcić do tyłu 12-to cylindrówka odpalana na
    powietrze - to musi być błąd konstrukcyjny albo błąd obsługi.

    Mirek.


  • 115. Data: 2012-02-11 00:47:51
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 10/02/2012 21:19, Mirek wrote:
    > On 10.02.2012 21:45, Jarosław Sokołowski wrote:
    >
    >> czasem szajba odbijała i zaczynały się kręcić
    >> w drugą stronę, a traktor jechał do tyłu.
    >
    > Odbić to może jednocylindrowy a nie 12-to i więcej. Osobiście widziałem
    > to nawet na C-128, ale to był ekstremalny przypadek. Natomiast nie
    > wyobrażam sobie jak może zakręcić do tyłu 12-to cylindrówka odpalana na
    > powietrze - to musi być błąd konstrukcyjny albo błąd obsługi.

    OIDP to 6 cylindrow a nie 12. Silnik rzedowy, tak ze 2.5m dlugosci. Ten
    typ tak po prostu mial, ze czasami byl w zlym humorze.

    PS: Tak, wszyscy sie tego 'feature' pozbyc, ale sie nie udawalo.


    --
    Jerry1111


  • 116. Data: 2012-02-11 01:11:08
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: Padre <P...@n...net>

    > W duzych silnikach okrętowych dwusuwy już chyba całkowicie wyparły
    > czterosuwy. Dokładnie tak: wyparły.
    >

    Ale chyba rozrząd maja cokolwiek inny niż w komarku?


  • 117. Data: 2012-02-11 02:20:06
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jerry1111 napisał:

    >> Odbić to może jednocylindrowy a nie 12-to i więcej. Osobiście widziałem
    >> to nawet na C-128, ale to był ekstremalny przypadek. Natomiast nie
    >> wyobrażam sobie jak może zakręcić do tyłu 12-to cylindrówka odpalana na
    >> powietrze - to musi być błąd konstrukcyjny albo błąd obsługi.
    >
    > OIDP to 6 cylindrow a nie 12. Silnik rzedowy, tak ze 2.5m dlugosci.
    > Ten typ tak po prostu mial, ze czasami byl w zlym humorze.

    Mówią, że to we francuskim sprzęcie wojskowym jakoś tak szczególnie
    łatwo włączał się wsteczny bieg. A ten ubot, to niemiecki był.

    --
    Jarek


  • 118. Data: 2012-02-11 02:21:19
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

    >> W duzych silnikach okrętowych dwusuwy już chyba całkowicie wyparły
    >> czterosuwy. Dokładnie tak: wyparły.
    >
    > Ale chyba rozrząd maja cokolwiek inny niż w komarku?

    Pojemność też inna. Wysokoprężny dwusuw w ogóle ma inny rozrząd.

    --
    Jarek


  • 119. Data: 2012-02-11 03:17:14
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Eneuel Leszek Ciszewski" jgnlns$8f4$...@i...gazeta.pl

    >>> -- Idź Eneuel, sprzątać kible!!!

    >> W końcu ktoś musi, nie pierwszy, to drugi, itd...

    > Boją się chamy!!!

    Nie lękajcie się chamy!
    http://www.antyk.org.pl/wiara/nt/biblia-1Tym5.1-25.h
    tm

    [nie mogę przecież srać do brudnego kibla!!!]

    Mróz może jeszcze jakiś czas potrzymać a ja -- nie mogę. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 120. Data: 2012-02-11 12:15:59
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 11.02.2012 01:47, Jerry1111 wrote:

    > OIDP to 6 cylindrow a nie 12.

    Ja nie piszę o u-boocie, bo go po prostu nie znam. W jednostce, w której
    troszkę pływałem były trzy 12-to cylindrówki i chodziły tylko w jedną
    stronę - wał był rozłączany przez sprzęgło nawrotne. Powietrze idzie na
    wszytkie cylindry przez rozdzielacz. Tego się nie da odpalić do tyłu,
    ale bieg wsteczny można włączyć nadzwyczaj łatwo - wystarczy pomylić
    guziki ;) - sterowanie elektromechaniczne z trzech stanowisk.
    Ale nie przesadzajmy - to nie porsche i nie zobaczymy czarnych śladów i
    rozwalonego płotu - zanim się toto ruszy to przestawimy na naprzód i
    tylko trochę zamieszamy wodę w porcie.
    W silniku z wałem na sztywno pewnie jest podobnie - jeśli nawet nie ma
    serwomechanizmów to przełącza się to jedną dźwignią - rozrząd silnika i
    powietrza.

    Mirek.

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 . 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: