  • 1. Data: 2012-02-03 09:18:26
    Temat: ladowanie akumulatora zima
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
    akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
    naladowania?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-02-03 09:29:47
    Temat: Re: ladowanie akumulatora zima
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > Czesc,
    >
    > ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
    > akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
    > naladowania?

    x - moc użyta do rozruchu silnika [Wh]
    y - czas potrzebny na wsadzenie mocy x z powrotem do aku [h]
    z - nadwyżka mocy alternatora ładująca aku [Wh]

    x=z*y /z

    y=x/z

    Pomogłem?
    w praktyce około 5-15 minut potrzeba.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 3. Data: 2012-02-03 09:30:14
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
    > akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu

    W czasie jazdy 3 godz., wczasie postoju 6 godz. :-)
    Rozsadniej podlaczyc do prostownika ( koszty ).

    Pzdr

  • 4. Data: 2012-02-03 09:32:46
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

> [...]
    > ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
    > akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu

    Nie da sie odpowiedziec bo zalezy od ilosci enegii zuzytej na rozruch i
    pradu ladowania na obrotach jalowych.
    Trzeba by przeprowadzic jakis szacunkowy pomiar pradu/czasu miernikiem
    cegowym.
    Mozna by jeszcze mierzyc gestosc elektrolitu areometrem.

    --
    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 5. Data: 2012-02-03 09:56:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >ile km musi jechac samochod (lub stac na wlaczonym silniku), aby stan
    >akumulatora po rozruchu (1 krotnym) powrocil do tego samego poziomu
    >naladowania?

    Z praktyki - jakies 3km/7minut. I to diesel jest, wiec rozruch trudny
    :-)

    Choc glowy nie dam - byc moze powolutku sie rozladowuje, albo
    rozladowuje sie do polowy, a potem prad ladowania rosnie na tyle ze
    bilans jest zerowy.

    Normalny rozruch zuzywa niewiele pojemnosci - benzyniak to juz wcale,
    a diesel powiedzmy 10s grzania swiec pradem 40A i 6s krecenia przy
    pradzie 200A (bo za pierwszym razem nie odpalil) to jest 0.4Ah. 5A w
    5 minut doladuje.
    O ile 5 A poplynie, a w pelni naladowanym aku prad zmierza do zera
    :--)

    J.

  • 6. Data: 2012-02-03 09:58:15
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > cegowym.
    > Mozna by jeszcze mierzyc gestosc elektrolitu areometrem.

    Poza tym co oznacza jednokrotny rozruch? U mnie jeden z ostatnich rozruchów
    zakończył się rozładowanie akumulatora. Im silniej rozładowany akumulator tym
    większy prąd ładowania jest i prawdopodobnie na jałowych obrotach wydatek
    alternatora jest za mały by ładować z maksymalną szybkością, co może być za to
    zdrowsze dla akumulatora. No i jeszcze kwestia jakie auto.
    Ale gdzieś coś ktoś mówił chyba w TV :), że po rozruchu potrzeba 7km jazdy by
    akumulator odzyskał energię. Tylko ja myślę, że możę to być realnie w bardzo
    szerokich granicach. Poza tym jak jest akumulator dobry i silnik łatwo zapala,
    to prawdopodobnie może wykonać ze 20 odpaleń bez ładowania, tak więc nie musi za
    każdym razem odzyskać energii w pełni.

    Pozdr
    EM

  • 7. Data: 2012-02-03 10:47:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello henry1,

    Friday, February 3, 2012, 10:30:14 AM, you wrote:

    > W czasie jazdy 3 godz., wczasie postoju 6 godz. :-)

    Chcesz PLONKiem po głowie?

    > Rozsadniej podlaczyc do prostownika ( koszty ).

    Wymyslił...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2012-02-03 10:58:47
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Wystarczy wsadzic akumulator do miski z goraca woda na godzine.

    R.

  • 9. Data: 2012-02-03 11:12:02
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > x=z*y /z

    Po uproszczeniu wychodzi że:

    x=y

    :-)

  • 10. Data: 2012-02-03 11:17:55
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > W czasie jazdy 3 godz., wczasie postoju 6 godz. :-)

    Cholera, to musialbym ladowac aku dzien w dzien ;-). Nie ma
    dnia zebym auta nie odpalal 5-10 razy, a nie jezdze 15
    godzin ;-)