eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowanie akumulatora zimaRe: ladowanie akumulatora zima
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ladowanie akumulatora zima
    Date: Sat, 11 Feb 2012 22:18:00 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 27
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <s...@f...lasek.waw.pl> <jgklt0$ad5$2@inews.gazeta.pl>
    <4f2e6652$1@news.home.net.pl> <jgnlks$875$2@inews.gazeta.pl>
    <4f2fabf6$1@news.home.net.pl> <jgrpt0$ucn$1@news.icm.edu.pl>
    <4f3175b5$1@news.home.net.pl> <4f325db1$1@news.home.net.pl>
    <jgug1m$hkb$1@news.icm.edu.pl> <4f32d25a$1@news.home.net.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <jguo59$h6u$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <jgv1gm$d7e$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@4...com>
    <jh1hcb$ad6$1@inews.gazeta.pl> <jh1lm1$mf8$1@inews.gazeta.pl>
    <jh3uo8$31k$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4f36bb91$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-100-191.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1328998680 3352 77.253.100.191 (11 Feb 2012 22:18:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 11 Feb 2012 22:18:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:625868
    [ ukryj nagłówki ]

    L501 aneryS napisał:

    >> Kiedyś po naszych drogach jeździły traktorki-samoróbki z wolnoobrotowymi
    >> silnikami wysokoprężnymi. Im to nawet przy zwiększaniu obrotów podczas
    >> ruszania ze skrzyżowania czasem szajba odbijała i zaczynały się kręcić
    >> w drugą stronę, a traktor jechał do tyłu. Ludzie wiedzieli, że nie należy
    >> zbyt blisko za takim stawać, bo na tym pojeździe można było polegać jak
    >> na słowie harcerza.
    >
    > Jarku, a z czego one miały te silniki, wiesz może? (albo ich symbol),
    > zrobiłbym UGD i sobie o nich poczytał...

    Różnie. Chyba najwięcej widywałem takich, które miały zamontowany
    stacjonarny silnik do napędu maszyn gospodarskich. Jednocylindrowy
    wysokoprężny z otwartym układem chłodzenia. Tam nie było nawet
    chłodnicy, tylko z góry nalewało się wiadro wody, która przy dużym
    obciążeniu się gotowała, a wtedy trzeba było dolewać. Oryginalnie
    taki silnik też miał kółka -- ciągnęło się go jako przyczepę.
    Najczęściej służyły do napędu młocarni. Taka młocarnię wraz z tym
    silnikiem ciągnęło się po żniwach od jednego do drugiego gospodarstwa
    we wsi. Ciekawym rozwiązaniem był zawór odprężający w cylindrze.
    Otwierało się go przed rozruchem. Dopiero wtedy dało się zakręcić
    korbą lub pociągnąć pasem. Jak już szajba dostała szwungu, to po
    zamknięciu zaworu sprężenie powietrza mogło doprowadzić do zapłonu.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: