    From: "L501 aneryS" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ladowanie akumulatora zima
    Date: Sun, 5 Feb 2012 01:25:25 +0100

    news:slrnjirhof.u0r.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Jest teoria, która głosi, że dobrze robi włączenie świateł na minutę przed
    > zakręceniem. Światła wprawdzie trochę elektronów zabiorą, ale z drugiej
    > strony płynący prąd podgrzeje akumulator i w efekcie zakręci lepiej. Ta
    > teoria nie jest taka głupia.

    A u mnie to praktyka. Mroźniejszymi zimami nawet 2-3 minuty świecenia -
    kalkulacja była taka- długie brały 80W, przyjmijmy, że 7A. Przyjmijmy, że
    pojemnośc na mrozie była 1/10 oryginału i wynosiła 4.5 zamiast 45Ah. Światła
    mogłem więc świecić35-40 minut. Świeciłem do 3. Zostawało więc, powiedzmy,
    dla okrągłego rachunku, 4Ah. Średni prąd rozrusznika t ok. 200A, co
    pozwoliło go kręcić na pozostałej energii przez 4/200 =1/50 godziny, to
    nieco ponad mi nutę. Przyjmijmy, że w takiej temperaturze połłowa na straty.
    Było więc całe pół mi nuty na to, aby silnik spokojnie odpalił. Odpalał po
    góóóóóra 15 sekundach (choć jak się zaniedbało pełne naładowa ie, to
    następneg dnia był kłopot). Biorąc to pod uwagę, aku zostawiany na
    nocmmusiałbyć nabity minimum 50%.

    > Ja kiedyś wyjąłem, wstawiłem w michę z ciepłą wodą i zakręcił *bez*
    > ładowania.

    Hehe, ile razy się brało na noc bez ladowania - waśnie po to, aby ciepły
    kwas miał mniejsze straty na Rw.