  • 1. Data: 2010-12-31 12:46:50
    Temat: ladowanie akumulatora w samochodzie
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    czy akumulator mozna ladowac w samochodzie na mrozie (ladowanie,
    ladowanie podtrzymujace......)

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-12-31 12:53:17
    Temat: Re: ladowanie akumulatora w samochodzie
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > czy akumulator mozna ladowac w samochodzie na mrozie (ladowanie,
    > ladowanie podtrzymujace......)

    Pytania pomocnicze:
    1. Co robi alternator w samochodzie?
    2. Czy samochodem mozna jezdzic zima?

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-12-31 13:31:13
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Czesc,

    > czy akumulator mozna ladowac w samochodzie na mrozie (ladowanie,

    > ladowanie podtrzymujace......)

    > --

    > ThinkXtra

    Można. Musisz jedynie zwrócić uwagę czy napiecie na klemach nie urośnie ponad 15
    woltów. Współczesne akumulatory niszczą się od zbyt wysokiego napięcia w czasie
    ładowania. Z prostownika który nie spowoduje wzrostu napiecia ponad typowe
    samochodowe napiecie w instalacji 14,5 do 14,8 mozesz ładoac akumulator w
    nieskończoność. Bardzo dobrze w roli ładowarki sprawdza się zasilacz od laptopa
    z napieciem 14,5V.

  • 4. Data: 2010-12-31 14:04:36
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 31.12.2010 13:53, Desoft pisze:

    > Pytania pomocnicze:
    > 1. Co robi alternator w samochodzie?
    > 2. Czy samochodem mozna jezdzic zima?

    3. Czy "prostownika" szlag nie trafi na mrozie ? ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2010-12-31 14:06:02
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > 3. Czy "prostownika" szlag nie trafi na mrozie ? ;-)

    > Pozdrawiam

    > Grzegorz

    Niby dlaczego miałby sie popsuć? W alternatorze tez jest prostownik i nic mu się
    nie dzieje jak odpalasz po nocy w czasie której było -25 stopni. Na Syberii to i
    - 50 może być i samochody jeżdzą i odpalają z akumulatorów. Chyba że tam byles i
    widzialeś że każda cięzarowka i autobus mają ogrzewany garaż.

  • 6. Data: 2010-12-31 14:14:49
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Grzegorz Kurczyk wrote:

    > 3. Czy "prostownika" szlag nie trafi na mrozie ? ;-)

    Spodobało mi się w Norwegii: na coponiektórych parkingach są słupki z
    gniazdkami, a samochody mają wtyczki. Na ogół mają one wbudowaną grzałkę, by
    silnik był ciepły, ale coponiektórzy mają też ładowarki do akumulatorów
    (spytałem się jednego). W Norwegii energia elektryczna jest tania jak
    barszcz, hotelowe i restauracyjne gniazdka były za darmo, na parkingach
    strzeżonych też ekstra nie kasowali.

    Waldek

  • 7. Data: 2010-12-31 15:04:46
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2010-12-31 14:31, kogutek pisze:
> [...]

    Mam ładowarkę automatyczną która ma dwie opcje do wyboru: ładowanie
    normalne z napięciem max. 14,3V i ładowanie na mrozie 14,8V więc
    wychodzi że można, no może poza przypadkiem zamarznięcia elektrolitu co
    przy -25 i rozładowanym akumulatorze jest ponoć spotykane choć mi jak
    długo żyję nigdy nie zamarzł.

  • 8. Data: 2010-12-31 17:23:27
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Padre wrote:

> [...]
    > wychodzi że można, no może poza przypadkiem zamarznięcia elektrolitu
    > co przy -25 i rozładowanym akumulatorze jest ponoć spotykane choć mi
    Jeśli zamarźnie to w/g mnie nic już mu nie zaszkodzi jeśli popęka obudowa.
    Natomiast jeśli zostanie trochę płynnego elektrolitu to jest szansa że
    gazując
    zacznie się podgrzewać i reszta stopniowo rozmarźnie.

    Nie wiem jak przy -50st C ale poprzedniej zimy w Moskwie przy mrozie
    ponad -20st C już żaden samochód jaki stał na parkingu nie był gaszony
    na noc pomimo posiadania webasta(ogrzewania postojowego).
    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2010-12-31 17:26:44
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ifl3il$l0l$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > przy mrozie ponad -20st C już żaden samochód jaki stał na
    > parkingu nie był gaszony na noc pomimo posiadania webasta(ogrzewania

    Czyli co, samochody tam caly czas stoja z pracujacym silnikiem?

    Tmek

  • 10. Data: 2010-12-31 17:32:56
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Tmek wrote:

    > Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:ifl3il$l0l$1@inews.gazeta.pl

    > Czyli co, samochody tam caly czas stoja z pracujacym silnikiem?

    Przy -20° rzadko, ale jak jest zimniej to owszem. Też to obserwowałem.

    Waldek