  • 1. Data: 2010-12-28 10:33:10
    Temat: ładowanie akumulatora w notebooku
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witam,

    Są różne "szkoły" - ale w przypadku współczesnych baterii Li-Ion, czy jest
    zalecane ich wyjmowanie (albo wyłączanie ładowania, gdy laptop ma taką
    funkcję) na okres użytkowania "stacjonarnego", tzn. gdy gniazdko
    sieciowe/zasilacz są stale pod ręką?

    Piotr

  • 2. Data: 2010-12-28 16:27:20
    Temat: Re: ładowanie akumulatora w notebooku
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 28.12.2010 Piotr Wozniacki <p...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > zalecane ich wyjmowanie (albo wyłączanie ładowania, gdy laptop ma taką
    > funkcję) na okres użytkowania "stacjonarnego", tzn. gdy gniazdko

    Nie, bateria lion lubią być pełne, więc normalnie nic nie robisz.
    Warto jednak czasami na baterii popracować, choćby ze względu na
    kalibrację układów podających zakładany czas na 1 ładowaniu.

  • 3. Data: 2010-12-29 11:14:45
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 28 Dec 2010 11:33:10 +0100, "Piotr Wozniacki"

> [...]
    >zalecane ich wyjmowanie (albo wyłączanie ładowania, gdy laptop ma taką
    >funkcję) na okres użytkowania "stacjonarnego", tzn. gdy gniazdko

    ja w stacjonarnym notebooku mam akumulator w szufladzie i wkladam go
    raz na 2-3 miesiace. Lezac rozladowuje sie samoistnie jakies 30%. A
    czasami jade na akku aby go calkowicie rozladowac.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2010-12-29 11:52:36
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    [ciach]
    [ciach]
    > Nie, bateria lion lubią być pełne, więc normalnie nic nie robisz.

    No wiec druga szkola mawia, ze li-ion najbardziej lubia byc troche wiecej
    niz "pol-pelne". Nie lubia natomiast dobijania do pelna po malym
    rozladowaniu (np. zanik pradu w lokalu, przejscie do innego pokoju, itp.).
    Co wiecej np. sony dodaje do vaio soft pozwalajacy okreslic % naladowania,
    przy ktorym ladowanie ustaje i wg nich to cos (jesli dobrze pamietam) ok.
    60% zapewnia maksymalne zycie aku. Beterie wiszace na sznurku caly czas
    widzialem juz wielokrotnie padniete po ok. pol roku (to domena np. hp).

    ::F::

  • 5. Data: 2010-12-29 21:29:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.12.2010 11:33, Piotr Wozniacki pisze:
> [...]
    użytkowania "stacjonarnego", tzn.
    > gdy gniazdko sieciowe/zasilacz są stale pod ręką?

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2010-12-29 21:46:01
    Temat: Re: ?adowanie akumulatora w notebooku
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    a...@p...pl wrote:

    > w stacjonarnym notebooku

    Ciekawy oksymoron...

  • 7. Data: 2010-12-30 13:38:32
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Użytkownik "JaromirD" napisał w wiadomości grup

    a...@p...pl wrote:

    > w stacjonarnym notebooku

    Ciekawy oksymoron...

    Oksymoron, to fakt - ale chyba każdy wie, o co chodzi...

    Mój laptop pracuje cały czas na biurku, a z baterii korzystać zamierzam
    średnio raz- dwa na miesiąc, gdy zabieram go na prezentację czy szkolenie (a
    nawet wtedy, tylko "na wszelki wypadek", bo z reguły zasilanie sieciowe też
    jest dostępne)..

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 8. Data: 2010-12-30 23:52:02
    Od: a...@p...pl

    >Ciekawy oksymoron...

    ale mysle, ze trafne stwierdzenie. Coraz czesciej ludzie kupuja
    notebooka, zamiast stacjonarny komputer, aby....mnie miejsca zajmowal.
    A to, ze czasami gdzies go zabiora ze soba, to nie jest zaprzeczeniem
    stwierdzenia "stacjonarny notebook". Przeciez z rzeczowniku notebook
    nie nic nie wskazuje, ze jest niestacjonarny.

    nawet nie wiedzialem, ze jest takie slowo jak "oksymoron".

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2010-12-31 00:23:03
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 31 Dec 2010 00:52:02 +0100, a...@p...pl napisał(a):

    > ale mysle, ze trafne stwierdzenie. Coraz czesciej ludzie kupuja
    > notebooka, zamiast stacjonarny komputer, aby....mnie miejsca zajmowal.

    Owszem. Za jakiś czas patrzy się jednak na sytuacje, gdy ów notebook obrasta
    zewnętrzną klawiaturą, myszą, dodatkowym dyskiem, niejednokrotnie jakąś
    podstawką, aby ekran pod wygodniejszym kątem był. Plątanina kabli rośnie,
    ale dalej nazywa się, że mniej miejsca notebook zajmuje. I choć może jest w
    tym trochę prawdy, to śmiem twierdzić, że pieprznik z kablami bywa mocno
    większy. :) Że się tak trochę powyzłośliwiam i ponabijam. ;D

    (ciach...)

    [ Kobiety pracują obecnie jak dżokeje, przewodzą firmom i prowadzą badania ]
    [ z fizyki atomowej. Czemuż nie miałyby kiedyś się nauczyć parkować tyłem? ]
    [ (Bill Vaughan) ]

  • 10. Data: 2010-12-31 08:36:53
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-12-31, o godz. 00:52:02
    a...@p...pl napisał(a):

    > ale mysle, ze trafne stwierdzenie. Coraz czesciej ludzie kupuja
    > notebooka, zamiast stacjonarny komputer, aby....mnie miejsca zajmowal.

    W takiej sytuacji jak ma mało miejsca zajmować to ja radze coś w stylu
    np. http://sklep.adax.pl/product_info.php?products_id=71
    11 choć to
    akurat dość spore jest bo ma CD zwykły a nie slim. Jak mniej mocy
    potrzeba to jeszcze coś mniejszego na Atomie o np.
    http://pl.asus.com/product.aspx?P_ID=JEaDVvtKZ9hHhda
    2 który można
    zamontować z tyłu monitora czy nawet telewizora.

    Zdrówko