    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>
    Subject: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
    <m...@i...localdomain>
    <515497a4$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5156f04f$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5157035c$0$1264$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <51576895$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <51648a22$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 10 Apr 2013 16:27:39 GMT

    Janko Muzykant napisał:
    > Świetny przykład potwierdzający to, o czym mówiłem; porównanie topowej
    > lustrzanki pracującej w trybie filmowym z obrazem kamery pracującej na
    > pełnych parametrach matrycy:
    > http://vimeo.com/49875510#
    > Tylko niech nikt nie myśli, że jedynym problemem jest węższa
    > rozdzielczość chrominancji, poniżej udowodniłem, że ma to znaczenie
    > symboliczne.

    Problemem nie jest 'rozdzielczość chrominancji', ale kompresja.
    W lustrzankach producenci forsują kompresję z różnych powodów (problemy
    z zapisem, kanibalizowanie innego segmentu rynku), w BMCC z przykładu
    masz zapis RAW z matrycy. Porównując do zdjęć masz podobną sytuację RAW
    vs JPG.

    Co można wyciągnąć z aparatu używanego w roli kamery ładnie pokazali
    ludzie hackujący Panasoniki z serii GH. Znosząc kolejne ograniczenia
    dotyczące kompresji bardzo wyraźnie podnosili jakość obrazu video.

    W tym filmiku masz porównanie między innymi BMCC i shackowanego GH2:

    http://vimeo.com/56465475

    Biorąc to pod uwagę na 99% jestem pewien, że Canon szykując grunt pod
    C100 (i następców) umyślnie spaskudził ustawienia jakości filmowania na
    5DIII - i mogą się na tym nieźle przejechać.

    m.