    Subject: Re: łączenie akumulatorów
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: el_es <e...@n...poczta.no-spam.onet.nospam.pl>
    Date: Tue, 4 Apr 2017 23:43:01 +0100

    On 04-Apr-17 20:30, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU wrote:
    > nie o to chodzi - pytanie było czy można podłączyć do rozładowanego
    > akumulatora taki w pełni naładowany?
    >
    > P.S.
    > gdzieś chyba wyżej pisałem, że u mnie były niedomknięte drzwi...

    Moze poiskrzyc przy laczeniu,
    ale kwasowce (jesli nie sa zbyt stare, zasiarczone albo im okladziny
    opadly) zwykle sa dosc odporne.

    Uwazaj tylko, albo przynies ten naladowany blisko do samochodu i tam
    podlacz, albo, jesli podjedziesz innym samochodem blizej i podlaczysz
    'na zywca', bez odlaczania w 'dawcy', to WYLACZ SILNIK tego 'dobrego'
    pojazdu, bo prostownik alternatora moze nie wytrzymac takiego pradu.

    (przy rozruchu moga tam byc pare setek amperów, prostownik w
    alternatorze rzadko ma taka wytrzymalosc... no chyba ze masz
    dynamostarter to nie wiem, ale tez w sumie watpie)

    No i, najpierw laczysz bieguny dodatnie, a potem mase, i na odwrot
    odlaczasz potem. To generalnie po to, zeby sie nie pomylic i zeby czegos
    przypadkiem nie zewrzec (ale fama chodzi ze niektore ECU tego nie lubia
    w innej kolejnosci; sprawdz manual swojego samochodu...)

    el es