  • Data: 2017-04-05 19:52:05
    Temat: Re: łączenie akumulatorów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "badworm" napisał w wiadomości grup
    Dnia Tue, 4 Apr 2017 23:43:01 +0100, el_es napisał(a):

    >A ja się wielokrotnie spotkałem z wersją, że w samochodzie będącym
    >źródłem prądu należy wprowadzić silnik na obroty rzędu 2000 rpm przed
    >próbą uruchamiania "biorcy".

    Tak jest - mozna i takie wyliczenia wyczytac.

    Tez sie troche boje o prostownik, ale:
    -alternator ma ograniczona wydajnosc pradowa, i diody powinny prad
    nominalny zniesc,
    -kable, szczegolnie jak tanie, ogranicza ten prad i IMO tam gora 50A
    poplynie - tzn na tanich kablach, co to plastiku jest fi 6mm, a miedzi
    fi 3mm albo i mniej :-)
    Na porzadnych bedzie wiecej, ale i tak raczej ponizej wydajnosci
    wspolczesnych alternatorow (100-200A)
    -kazde doladowanie akumulatora biorcy przed rozruchem spowoduje, ze z
    dawcy poplynie mniejszy prad i krocej.
    -moze byc potrzebne pewne minimalne napiecie u biorcy ... i tu jest
    istotne czy kable sa zasilane z 10V czy 14 :-)

    J.