-
Data: 2017-04-05 08:31:41
Temat: Re: łączenie akumulatorów
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-04-05 o 00:43, el_es pisze:
> On 04-Apr-17 20:30, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU wrote:
>> nie o to chodzi - pytanie było czy można podłączyć do rozładowanego
>> akumulatora taki w pełni naładowany?
>>
>> P.S.
>> gdzieś chyba wyżej pisałem, że u mnie były niedomknięte drzwi...
>
> Moze poiskrzyc przy laczeniu,
> ale kwasowce (jesli nie sa zbyt stare, zasiarczone albo im okladziny
> opadly) zwykle sa dosc odporne.
>
> Uwazaj tylko, albo przynies ten naladowany blisko do samochodu i tam
> podlacz, albo, jesli podjedziesz innym samochodem blizej i podlaczysz
> 'na zywca', bez odlaczania w 'dawcy', to WYLACZ SILNIK tego 'dobrego'
> pojazdu, bo prostownik alternatora moze nie wytrzymac takiego pradu.
>
> (przy rozruchu moga tam byc pare setek amperów, prostownik w
> alternatorze rzadko ma taka wytrzymalosc... no chyba ze masz
> dynamostarter to nie wiem, ale tez w sumie watpie)
>
> No i, najpierw laczysz bieguny dodatnie, a potem mase, i na odwrot
> odlaczasz potem. To generalnie po to, zeby sie nie pomylic i zeby czegos
> przypadkiem nie zewrzec (ale fama chodzi ze niektore ECU tego nie lubia
> w innej kolejnosci; sprawdz manual swojego samochodu...)
>
Jeśli akumulator w aucie nie ma zwarcia i kontrolki się świecą
to podłączenie sprawnego akumulatora a nawet odpalonego auta
przewodami cieńszymi niż 25mm2 nie spowoduje nic złego.
W aucie po odpaleniu alternator daje ok 70-100A
nim akumulator osiągnie ok 14V i prąd zmaleje.
Ograniczane jest tylko napięcie ładowania nie prąd.
Prąd ogranicza wydajność alternatora i prostownik w nim jest
przewidziany na takie prądy.
Dobre przewody z klemami i dobry naładowany akumulator posiadają
rezystancję rzędu 5-20m? i prąd 200A daję przy napięciu
ok 10-11V na zaciskach rozrusznika.
Nie ma co panikować.
Należy tylko się upewnić iż rozładowany akumulator nadal
trzyma kilka Volt i nie ma permanentnego zwarcia.
Nie spotkałem się z instalacją gdzie ECU kontroluje
prąd ładowania i dopięcie innego akumulatora
cokolwiek zmieni...
--
pzdr, jacek
--
pzdr, j.r.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.17 17:32 niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
- 05.04.17 17:34 niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
- 05.04.17 19:06 el_es
- 05.04.17 19:29 badworm
- 05.04.17 19:52 J.F.
- 05.04.17 21:50 Pcimol
- 05.04.17 23:47 Adam
- 06.04.17 16:20 Marek
- 06.04.17 16:43 J.F.
- 06.04.17 22:14 w systemie siła 'POPIS/EU
- 07.04.17 10:40 J.F.
- 07.04.17 15:17 Marek
- 07.04.17 16:04 J.F.
- 07.04.17 16:10 w systemie siła 'POPIS/EU
- 07.04.17 20:55 AlexY
Najnowsze wątki z tej grupy
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu