  • 1. Data: 2018-12-20 18:23:16
    Temat: lHamowanie letnimi w zimie
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Na wiosne kupiłem Mazde 6
    Do niej kupiłem nowe opony GoodYear letnie nie najtańsze.
    Do tego zrobiłem hamukce z przodu i tyłu.
    Generalnie auto stoi.
    Ale dzisiaj postanowiłem się przejechać w tamtą stronę nie było problemu.
    Ale z powrotem zaczelo padać śniegiem.

    O cholera
    Nie dość że auto jak na sankach.
    To zaczeło się tłuc coś przy hamulcach.
    O co chodzi?

  • 2. Data: 2018-12-20 18:27:09
    Od: l...@g...com

    Może ABS.

  • 3. Data: 2018-12-20 18:30:04
    Temat: Re: lHamowanie letnimi w zimie
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-12-2018 o 18:23, Bolko pisze:
    > Na wiosne kupiłem Mazde 6
    > Do niej kupiłem nowe opony GoodYear letnie nie najtańsze.
    > Do tego zrobiłem hamukce z przodu i tyłu.
    > Generalnie auto stoi.
    > Ale dzisiaj postanowiłem się przejechać

    Idiotyczny pomysł.
    Nie wiesz, że zima jest?

    > w tamtą stronę nie było problemu.
> [...]

    O ABS?

  • 4. Data: 2018-12-20 18:50:43
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-12-20 18:23, Bolko wrote:
> [...]
    > Generalnie auto stoi.
    > Ale dzisiaj postanowiłem się przejechać w tamtą stronę nie było problemu.

    O ABS.

    Kiedyś miałem jakieś letnie Pirelli, które całkiem znośnie jeździły po
    śniegu. Potem wymieniłem na Uniroyal Rain Expert (wtedy pierwsze miejsce
    w testach ADAC) i nie zdążyłem wymienić na zimowe, jak przyprószyło.
    Było tak pioruńsko ślisko, że pierwszy raz w życiu myślałem, że nie
    wyhamuję przed samochodem strojącym na światłach. Od tamtej pory nie
    testuję, czy da się na letnich jeździć po śniegu.

  • 5. Data: 2018-12-20 19:00:34
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 18:50:37 UTC+1 użytkownik Uncle Pete napisał:

    > O ABS.
    Zepsuł się czy zgłupiał?

> [...]
    > wyhamuję przed samochodem strojącym na światłach. Od tamtej pory nie
    > testuję, czy da się na letnich jeździć po śniegu.

    Ja też już wiem :)

  • 6. Data: 2018-12-20 19:47:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-12-2018 o 19:00, Bolko pisze:

    > Zepsuł się czy zgłupiał?

    Działał prawidłowo.
    Próbował złapać przyczepność, której nie posiadałeś.

  • 7. Data: 2018-12-20 19:49:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Dec 2018 10:00:34 -0800 (PST), Bolko

    > Zepsuł się czy zgłupiał?

    SRSLY? :P Nie, tak działa ABS.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2018-12-20 20:40:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2018 18:50:43 +0100, Uncle Pete napisał(a):
> [...]
    > wyhamuję przed samochodem strojącym na światłach. Od tamtej pory nie
    > testuję, czy da się na letnich jeździć po śniegu.

    Tez kiedys zdobylem te wiedze :-)

    Teraz testuje czy daje sie jezdzic po sniegu na calorocznych ... nie
    jest zle :-)

    Wracajac do OPa ... Bolko ostroznie jezdzi, czy te GY to swietne
    letnie opony i doskonale sobie daja rade na mokrym, skoro do tej pory
    ABS nie zadzialal ?

    J.

  • 9. Data: 2018-12-20 23:27:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.12.2018 o 20:40, J.F. pisze:

    > Teraz testuje czy daje sie jezdzic po sniegu na calorocznych ... nie
    > jest zle :-)

    Całoroczne w zimę są ok. W lato są słabe...

    Shrek

  • 10. Data: 2018-12-20 23:44:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2018 23:27:08 +0100, Shrek napisał(a):

    > Całoroczne w zimę są ok. W lato są słabe...

    W lato nie narzekam.

    J.