    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: lHamowanie letnimi w zimie
    Date: Thu, 20 Dec 2018 18:50:43 +0100

    On 2018-12-20 18:23, Bolko wrote:
    > Na wiosne kupiłem Mazde 6
    > Do niej kupiłem nowe opony GoodYear letnie nie najtańsze.
    > Do tego zrobiłem hamukce z przodu i tyłu.
    > Generalnie auto stoi.
    > Ale dzisiaj postanowiłem się przejechać w tamtą stronę nie było problemu.
    > Ale z powrotem zaczelo padać śniegiem.
    >
    > O cholera
    > Nie dość że auto jak na sankach.
    > To zaczeło się tłuc coś przy hamulcach.
    > O co chodzi?

    O ABS.

    Kiedyś miałem jakieś letnie Pirelli, które całkiem znośnie jeździły po
    śniegu. Potem wymieniłem na Uniroyal Rain Expert (wtedy pierwsze miejsce
    w testach ADAC) i nie zdążyłem wymienić na zimowe, jak przyprószyło.
    Było tak pioruńsko ślisko, że pierwszy raz w życiu myślałem, że nie
    wyhamuję przed samochodem strojącym na światłach. Od tamtej pory nie
    testuję, czy da się na letnich jeździć po śniegu.