  • 1. Data: 2010-11-24 11:26:53
    Temat: kurs/coś podnoszące umiejętności - śląsk/opolskie/dolnośląskie?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Chciałbym sobie (i żonie) zafundować jakiś kurs, szkolenie, weekendową
    szkołę jazdy ekstremalnej czy coś w tym stylu...
    Niestety mamy mało czasu, więc jakoś jak najbliżej Opola, najchętniej
    weekend.
    Chętnie własnym pojazdem, bo nasze aktualne 2.8-biturbo fwd "czasem mnie
    lekko przerasta" :) i chciałbym poznać jego ograniczenia i zachowanie w
    innych sytuacjach niż jedziemy prosto i jest fajnie, albo skręcamy i
    jedzie jak po szynach (ale w końcu kiedyś przestanie)

    Ja jakieś tam pojęcie mam, trochę w rajdach i wyścigach dawno temu
    jeździłem, rocznie robię ~50tyś km więc sytuacji awaryjnych trochę się
    zdarza i co prawda (na razie, odpukać) za każdym razem dałem radę.. ale
    wolałbym mieć możliwość poćwiczyć w warunkach kontrolowanych. Zwłaszcza
    że z tylnym napędem czuję się jak ryba w wodzie, ale dosiadam ostatnio
    same FWD a "nadsterowność przeraża pasażerów, podsterowność - kierowcę" ...

    Żona ma mniejsze doświadczenie za kierownicą, trochę ją przeszkoliłem
    "nie wciskać hamulca do końca i krzyczeć", ale brakuje jakiejkolwiek
    praktyki w poślizgu, hamowaniu awaryjnym itp. Obciach robić takie
    szkolenia własną furą nocą pod marketem (zaraz zjawią się miśki i
    potraktują jak palenie gumy), a tym bardziej na drodze.

    Może ktoś coś słyszał/wie, gdzie w mojej okolicy się odbywają takie
    szkółki niedzielne, a najlepiej uczestniczył i może polecić (jako
    fachową i konkretną obsługę, a nie tylko rady "dostosuj prędkość do
    warunków, jedz wolno i daleko od innych uczestników ruchu, to nie będzie
    poślizgu ani konieczności hamowania awaryjnego")

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-11-24 12:03:45
    Temat: Re: kurs/coś podnoszące umiejętności - ś=?UTF-8?B?bMSFc2svb3BvbHNraWUvZG9sbm/Fm2zEhXNraWU/?=
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-11-24 11:26:53 BartekK

    > Może ktoś coś słyszał/wie

    google? ;) Szukaj pod hasłem Akademia Bezpiecznej Jazdy. Przedzwoń i
    dowiedz się co tam oferują. Jeśli mają tor "wodny", to wystarczy
    żeby sprawdzić zachowanie auta i odruchy. Więcej po takiej "szkole"
    nie ma się co spodziewać. Tak, zaliczyłem, przypomnieli parę
    istotnych spraw, o których się zapomina przy codziennej, normalnej
    jeździe. Poza tym niewiele tam się można nauczyć w te 5-6h.

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2010-11-24 12:23:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-24 12:03, Myjk pisze:
> [...]
    > istotnych spraw, o których się zapomina przy codziennej, normalnej
    > jeździe. Poza tym niewiele tam się można nauczyć w te 5-6h.

    Akademia Bezpiecznej Jazdy w Opolu to po prostu mała szkółka "nauki
    jazdy do egzaminu", nie mają niczego.
    We Wrocławiu znalazłem ABJ Kuchara, ale to firma wielka i nastawiona na
    imprezy dla dużych firm/korporacji, a na www brak informacji o cenach,
    terminach, warunkach ile musi byc osób by kurs odbyć itp.
    ... i takich ofert jest ze 3strony z google, dlatego pytałem tutaj, o
    osoby które na którymś kursie były i przedstawią konkrety.

    Tylko 5-6h (gdzie pewnie pierwsze 0.5h to powitanie, 2h teorii+
    cattering, 0.5h na przejscie na plac, i z pozostalych 2h na placu
    siedzimy za kierownicą przez 0.5h maks) to faktycznie mało, dlatego
    pytam o kursy weekendowe, ale jestem otwarty na wszelkie propozycje ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-11-24 12:31:12
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik BartekK napisał:
> [...]

    > warunków, jedz wolno i daleko od innych uczestników ruchu, to nie będzie
    > poślizgu ani konieczności hamowania awaryjnego")
    http://www.sjs.pl/ lub
    http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/szkoly-dos
    konalenia-jazdy/szkola-jazdy-subaru/
    http://www.szkola-auto.pl tu co prawda bardzie eco-jazda :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2010-11-24 12:36:57
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    też szukałem, ale ceny są powalające zazwyczaj. Może PMS poprowadzi
    jakieś kursy w otoczce zlotu ;)

  • 6. Data: 2010-11-24 12:46:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-24 12:31, Gabriel 'wilk' pisze:
    > http://www.sjs.pl/ lub
    Niestety:
    Terminy szkolenia:
    o 2010-12-17, Kielce brak wolnych miejsc
    o 2011-01-11, Kielce brak wolnych miejsc
    o 2011-01-13, Kielce brak wolnych miejsc
    Poza tym Kielce to trochę już daleko.

    > http://www.szkola-auto.pl tu co prawda bardzie eco-jazda :-)
    Ja nie wiem, co kieruje firmami do tworzenia takich stron. Przejrzałem
    ją co prawda na szybko, ale oprócz migających filmików, "dodaj do
    facebook" i bełkotu to tam nic nie można znaleźć, wręcz z zawartości
    strony nie można nawet się domyśleć 'co ta firma chce sprzedać', już nie
    mówiąc o tym "gdzie i za ile". Nawet nie wiem czy to się u nich kupuje,
    czy wygrywa w jakimś konkursie? W zasadzie jedyne co zostaje to klikać w
    "kontakt" i ręcznie-telefonicznie sprawdzać.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2010-11-24 12:49:49
    Temat: Re: kurs/coś podnoszące umiejętności -=?UTF-8?B?IMWbPT9VVEYtOD9CP2JNU0ZjMnN2YjNCdmJITnJhV1V2Wkc5c2JtL0ZtMnpFaFg=?==?UTF-8?B?TnJhV1UvPz0=?=
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-11-24 12:23:41 BartekK

    > Tylko 5-6h [...] to faktycznie mało, dlatego
    > pytam o kursy weekendowe,

    No właśnie o takim weekendowym mówię, bo w takim uczestniczyłem.
    Te 5-6h to realna jazda, wliczając prostowanie kości. Kosztowało
    to AFAIK (żona fundowała w ramach prezentu urodzinowego) 450zł
    ich samochodem. Swoim można było jeździć, o 100 zł taniej.
    Jeździłem w www.abj.waw.pl

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2010-11-24 12:52:48
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 10-11-24 11:26, BartekK pisze:

    [cut]

    Chyba najsensowniej to po prostu Rozeta u Wrobla, bo z tego co
    wyczytalem to nie chcesz uczyc sie "do egzaminu" tylko po prostu nauczyc
    lepiej kontrolowac samochod, wiec wydaje mi sie, ze to najsensowniejsze
    wyjscie a tam swoim samochodem posmigasz.
    http://www.rspw.pl/prezent.php
    Nic lepszego chyba nie znajdziesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 9. Data: 2010-11-24 12:53:58
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Mateusz napisał:

    > też szukałem, ale ceny są powalające zazwyczaj. Może PMS poprowadzi
    > jakieś kursy w otoczce zlotu ;)
    Kiedys byl "cwaniak race" + róznego rodziaju slizgawki zimowe, ktore roznie sie
    konczyly dla
    samochodow :-)
    pozdrawiam
    Oskar Wilde

  • 10. Data: 2010-11-24 12:54:12
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-24 12:49, Myjk pisze:

    > No właśnie o takim weekendowym mówię, bo w takim uczestniczyłem.
    > Te 5-6h to realna jazda, wliczając prostowanie kości. Kosztowało
    > to AFAIK (żona fundowała w ramach prezentu urodzinowego) 450zł
    Cena nie przeraża. Tyle to ja wydam na paliwo by dojechać do Warszawy...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173