  • 51. Data: 2011-08-28 20:23:01
    Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 10:42:02 +0200, venioo napisał(a):

    > Przyczep aparat na trytki do zagłówka, powinno dać rade.

    Hehe, jest jakiś pomysł. Postaram się we środę zrobić filmik. Wcześniej
    nie dam rady, przed pracą szybciej nie chce mi się wstawać, a po pracy
    ciemno.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 52. Data: 2011-08-28 20:35:19
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-28 18:47, DoQ pisze:

    > Ale silnik mitsu nie wymagał specjalnego traktowania :-)
    > Zwykły olej, rozrząd wymieniany ani wcześniej ani później itp itd.

    Dlatego mitsu chyba trzyma lepiej cene niz alfy :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 53. Data: 2011-08-28 22:11:50
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-08-27, xs <x...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Potwierdzam, Swift 1.3 68hp ma bezsensownie dluga skrzynie biegow, 2-ka do
    > 100km/h, trojka do 160km/h, na czworce byl vmax czyli licznikowe 165-170km/h
    > w zaleznosci od wiatru, a piatka nie wiem po co byla, bo auto i tak na niej
    > nie przyspieszalo, a przelozenie tego biegu bylo podobne jak w autach 300hp+

    Pewnie po to, żeby przy równej jeździe z większą (dla danego samochodu)
    prędkością nie spalać więcej paliwa niż to konieczne.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 54. Data: 2011-08-28 23:51:08
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Niezaleznie jak sie nazywa, teraz jest to samo.
    > Jedziesz sobie spokojnie 180 na 5 czy 6 biegu, trafia sie gorka i niestety
    > silnik nie wyrabia. I redukujemy i dalej jedziemy 180 czy ile tam.
    >
    > Dla ciekawych z natury - po redukcji silnik wchodzi na wyzsze obroty i
    > moment mu spada :-)

    > A jakie sa przelozenia w skrzyni 5 biegowej, a jakie w 4+1 ?
    >
    > Bo to naprawde nie zalezy od tego jak nazwiesz.

    Czytając kiedyś dane techniczne samochodów z lat 80-tych zauważyłem, że dla
    skrzyń opisanych "4+1" samochód osiągał prędkość maksymalną na 4 biegu. Na
    nadbiegu prędkość maksymalna była niższa. W skrzyni "5", prędkość maksymalna
    była osiągana na piątym biegu.
    Nadbieg był również oznaczany jako bieg "Economy" i tak jak pisał Cavallino
    służył do zmniejszenia zużycia paliwa poprzez zmniejszenie wymaganych
    obrotów silnika dla prędkości podróżnych.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 55. Data: 2011-08-29 08:33:12
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-08-2011 20:35, venioo pisze:
    > Dlatego mitsu chyba trzyma lepiej cene niz alfy :)

    Eee wlasnie sprawdzilem, takiego dziadka-mitsu mozna kupic juz za 2-3k :-o

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 56. Data: 2011-09-05 21:13:03
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 20:23:01 +0200, MadMan napisał(a):

    > Hehe, jest jakiś pomysł. Postaram się we środę zrobić filmik. Wcześniej
    > nie dam rady, przed pracą szybciej nie chce mi się wstawać, a po pracy
    > ciemno.

    Jednak aparat w ręce, 2 filmiki powstały - krótki wstęp i filmik
    właściwy (nagrany 5 dni po wstępie, bo pierwszy filmik się nie nagrał co
    zauważyłem dopiero w domu).

    http://www.youtube.com/watch?v=1FQtTjb2hi8
    http://www.youtube.com/watch?v=lxUkdt65pD4

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 57. Data: 2011-09-05 21:25:31
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

> [...]

    Jednak aparat w ręce, 2 filmiki powstały - krótki wstęp i filmik
    właściwy (nagrany 5 dni po wstępie, bo pierwszy filmik się nie nagrał co

    I jakby co jeszcze ślad GPS:
    http://www.sendspace.com/file/c5hdo6

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 58. Data: 2011-09-05 22:51:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Sep 2011 21:25:31 +0200, MadMan napisał(a):
    > Jednak aparat w ręce, 2 filmiki powstały - krótki wstęp i filmik
    > właściwy (nagrany 5 dni po wstępie, bo pierwszy filmik się nie nagrał co
> [...]

    Zaraz - ale czego to ma dowodzic ?
    Ze trzybiegowa automatyczna skrzynia ma tak dobrane przelozenia ze na
    trojce osiaga sie predkosc maksymalna ?

    O ile twoja skrzynia ma w ogole tylko trzy biegi, bo zdaje sie ze czesto
    jest wiecej, ale przy dzwigni tradycyjnie 1-2-3.

    J.

  • 59. Data: 2011-09-05 23:08:03
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-09-05 22:51, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > O ile twoja skrzynia ma w ogole tylko trzy biegi, bo zdaje sie ze czesto
    > jest wiecej, ale przy dzwigni tradycyjnie 1-2-3.

    Najprawdopodobniej ma 4. Skoro dźwignią można ją zblokować, by nie
    wrzuciła nic wyżej niż 3, to tam wyżej coś musi być.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 60. Data: 2011-09-05 23:12:41
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-05 21:25, MadMan pisze:

    > Jednak aparat w ręce, 2 filmiki powstały - krótki wstęp i filmik
    > właściwy (nagrany 5 dni po wstępie, bo pierwszy filmik się nie nagrał co
    > zauważyłem dopiero w domu).

    :) Skrzynia automat majaca 3 biegi :) A my tu caly czas rozwazania
    snujemy o mozliwosciach manuala :) Ale i tak szacun, ze Ci sie chcialo
    filmik nagrywac.
    Swoja droga Swifty maja niezle silniki - ojciec ma 1.0L golasa,
    przejezdzil nim juz 200kkm (1 wlasciciel od nowosci z salonu, 12 lat) i
    oprocz przewodow WM i kopulki _NIC_ nie robil. Po prostu zmienia plyny i
    jezdzi.

    --
    venioo
    GG:198909