eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykupujesz używane auto - tych silników unikaj ! › Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
    Date: Sun, 28 Aug 2011 23:51:08 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 51
    Message-ID: <j3ed8d$un$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j325nj$406$1@inews.gazeta.pl> <j33icd$soi$1@mx1.internetia.pl>
    <j33la2$m7$1@news.onet.pl> <j38m3p$83s$1@inews.gazeta.pl>
    <j39b5s$s7d$4@news.onet.pl> <j3anah$pp3$1@inews.gazeta.pl>
    <j3bj4e$bpd$1@news.onet.pl> <j3bml5$pu2$1@inews.gazeta.pl>
    <j3bq54$6d7$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: nat-goc2-125.aster.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1314568269 983 178.73.50.125 (28 Aug 2011 21:51:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Aug 2011 21:51:09 +0000 (UTC)
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-User: samsung_1
    X-Antivirus: avast! (VPS 110828-1, 28.08.2011), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2394600
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1wj0rx2ffhlab.73l1qwow21zh.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sun, 28 Aug 2011 00:12:53 +0200, Cavallino napisał(a):
    >> Użytkownik "xs" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >>> Pewnie tak, ale przelozenie tego biegu bylo totalnie nieadekwatne do
    >>> mocy
    >>> i
    >>> momentu obrotowego jaki produkowala jednostka 1.3 8v czyli ledwie 68hp i
    >>> 100
    >>> kilka Nm. Nawet male wzniesienie powodowalo koniecznosc wrzucania 4-ki
    >>> aby
    >>> utrzymac predkosc, nie mowiac o wyprzedzaniu.
    >>
    >> Generalnie do tego właśnie jest nadbieg.
    >> A raczej był, bo teraz już się takich patentów nie stosuje.
    >
    > Niezaleznie jak sie nazywa, teraz jest to samo.
    > Jedziesz sobie spokojnie 180 na 5 czy 6 biegu, trafia sie gorka i niestety
    > silnik nie wyrabia. I redukujemy i dalej jedziemy 180 czy ile tam.
    >
    > Dla ciekawych z natury - po redukcji silnik wchodzi na wyzsze obroty i
    > moment mu spada :-)
    >
    >>>Chyba ktos nie przemyslal do
    >>> konca tematu. Teraz mam auto majace 2x tyle mocy i 2x tyle Nm i skrzynia
    >>> jest wyraznie krotsza ;)
    >>
    >> Bo zapewne jest to skrzynia 5 biegowa, a nie 4+1 (albo odpowiednio 6 i
    >> 5+1).
    >
    > A jakie sa przelozenia w skrzyni 5 biegowej, a jakie w 4+1 ?
    >
    > Bo to naprawde nie zalezy od tego jak nazwiesz.
    >
    >


    Czytając kiedyś dane techniczne samochodów z lat 80-tych zauważyłem, że dla
    skrzyń opisanych "4+1" samochód osiągał prędkość maksymalną na 4 biegu. Na
    nadbiegu prędkość maksymalna była niższa. W skrzyni "5", prędkość maksymalna
    była osiągana na piątym biegu.
    Nadbieg był również oznaczany jako bieg "Economy" i tak jak pisał Cavallino
    służył do zmniejszenia zużycia paliwa poprzez zmniejszenie wymaganych
    obrotów silnika dla prędkości podróżnych.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: