  • 11. Data: 2011-08-24 20:54:36
    Temat: Re: kupujesz używane auto - tych silników unikaj !
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:44:22 +0200, Myjk napisał(a):
    > Tak, uszczelnienie wtrysków w CR jest klasyczne -- miedziane podkładki. Na
    > tyle twarde by nie wypluła ich wysoka kompresja i na tyle miękkie, żeby
    > przy dokręcaniu wtrysku się całość uszczelniła. Koszt 60 zł w przypadku
    > Mazdy i godzina do dwóch w serwisie.
    >
    > Co ciekawe wiele skuch jest w tym silniku, bo mechanicy kompletnie nie
    > wiedzą co robią. Wyciągają wtryski np. do testów przelewowych i wkręcają je
    > na te same, stare podkładki! 1-3 miesiące i zatarty silnik. Olaboga! Co sie
    > stało?! Jaka ch*jowa konstrukcja, zaciera sie sama z siebie!!!!111jeden
> [...]

    no ale czekaj - gdzie te uszczelki sa ?
    Jaki porzadny mechanizm zaciera sie na skutek sladowego przecieku ?

    J.

  • 12. Data: 2011-08-24 21:09:35
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2011-08-24 08:29, Artur_PT pisze:
    > ciekawy artykuł,
    > czy ktoś potwierdzi ze swojego przypadku opisywane
    > wady silników ?
    >
    > lista 1
    > http://autokult.pl/2011/08/16/tych-silnikow-unikaj-j
    ak-ognia-12-poradnik
    > lista 2
    > http://autokult.pl/2011/08/23/tych-silnikow-unikaj-j
    ak-ognia-22-poradnik

    No 3-litrowego dizla w reno / oplu odradzają na forach, (a żałuję, bo to
    jedyna sensowna jednostka napędowa w 2 autkach, które mi się podobają)
    tak, jak i 2,5v6 VAGa - przy czym to akurat jest jednostka dobrze
    "rozpykana" przez krajowych "speców". Wspomniana vp44 kosztuje trochę,
    ale nie majątek (dla kogoś, kto jednak lubi mieć 200KM i 350+Nm), a
    elementy rozrządu - to efekt serwisu long-life wg. zaleceń producenta :P
    = starego oleju. Tak czy owak - da się remont "góry" zrobić z zapasem za
    "dwieśredniekrajowe"; pozostaje kwestia, czy to koszt do zaakceptowania
    raz na okres eksploatacji auta.

    I pewnie tak, jak u Mazdy - co z tego, że to dobry silnik, jak mechanik
    i tak spierdoli? ;-)

  • 13. Data: 2011-08-24 21:38:51
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > no ale czekaj - gdzie te uszczelki sa ?
    > Jaki porzadny mechanizm zaciera sie na skutek sladowego przecieku ?

    bardzo jasno i dokładnie napisane, ale trzeba czytać cały wątek :P

    <Wed, 24 Aug 2011 09:30:43 +0200, DoQ >
    Wspomniany w art. smok (sitko w misce) zatyka się, bo wybijają się wkładki
    pod wtryskami, spaliny walą w olej i robi się syf na durszlaku
    </>

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 14. Data: 2011-08-24 21:41:57
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "scobowski" <s...@a...tlen.pl> napisał w wiadomości
    Tak czy owak - da się remont "góry" zrobić z zapasem za
    > "dwieśredniekrajowe"; pozostaje kwestia, czy to koszt do zaakceptowania
    > raz na okres eksploatacji auta.

    otóż to. Jak sie to weźmie pod uwage przy kupnie, to nie widze problemu z
    takim 2,5V6.
    Zwykle jednak ktoś wydaje na stare A6/A4 całą kase jaką ma i ... jak szlag
    trafi rozrząd to kwiczy i narzeka jakie to gówno.
    Pewnie, ze mogłoby sie nie psuć w ogole, ale chce zobaczyć dzisiejsze 1,4tsi
    i inne wynalazki dałnsajzingu za 10 lat...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 15. Data: 2011-08-24 22:01:05
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-24 21:09, scobowski pisze:

    > I pewnie tak, jak u Mazdy - co z tego, że to dobry silnik, jak mechanik
    > i tak spierdoli? ;-)

    Silnik może być nawet najlepszy pod słońcem, jak mechanik coś spier..li ;)
    Silniki TwinSpark z Alfy Romeo tez sa dobra konstrukcja, tylko trzeba
    wiedzieć jak się z nimi obchodzić i cześciej niż w innych konstrukcjach
    wymieniać olej i rozrząd. Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
    miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 16. Data: 2011-08-24 22:55:12
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "venioo"

    > Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy miche jak na 3 biegu
    > budzik do 120 dochodzi :)

    tyle to robi mój niskoobrotowy diesel :)

  • 17. Data: 2011-08-24 23:57:37
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-08-2011 22:01, venioo pisze:

> [...]
    > wymieniać olej i rozrząd. Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
    > miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

    A tak poważnie, to co w nim takiego nadzwyczajnego żeby wymagał
    specjalnej opieki ?:)

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 18. Data: 2011-08-25 03:09:56
    Od: to <t...@x...abc>

    begin venioo

    > Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
    > miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

    120 na 3 biegu w silniku benzynowym to niby dużo? U mnie jest prawie 150,
    a uważam, że mam krótką skrzynię. ;-)

  • 19. Data: 2011-08-25 03:10:45
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > A tak poważnie, to co w nim takiego nadzwyczajnego żeby wymagał
    > specjalnej opieki ?:)

    Ech, od razu widać, że się nie znasz na niańczeniu 120-konnego potwora. :/

  • 20. Data: 2011-08-25 08:24:56
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 22:01:05 +0200, venioo napisał(a):

    > Ale wysokoobrotowy 1.6 ze swoimi 120KM cieszy
    > miche jak na 3 biegu budzik do 120 dochodzi :)

    Uetam, moja pierdziawka (Swift) na 3 biegu to ponad 150 jedzie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138