    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: kupowałem dzisiaj akumulator...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 27 Dec 2016 22:19:23 +0100

    Dnia Tue, 27 Dec 2016 19:31:08 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Ale łażę po sklepie i udaje znudzonego klienta, chociaż
    > wiem że bez nowego akumulatora nie wrócę. aż tu nagle wchodzi facet z
    > jakimś miernikiem. zapina się do varty, solidnymi klemami, czeka i
    > głośno komentuje że takiego gówna nie kupi bo jemu wychodzi że ma tylko
    > 600 a nie obiecane 740. nie wiem czy to prąd rozruchowy, czy pojemność?

    Prąd rozruchowy.
    Miernik ma w środku jakiś tam opornik, który powoduje że płynie przez niego
    określony prąd (myślę że max kilkadziesiąt amperów - inaczej by się to
    strasznie grzało) i mierzy spadek napięcia przy tym prądzie.
    Na podstawie pomiaru prądu i spadku napięcia szacuje jaki będzie prąd
    rozruchowy (czyli jak prąd popłynie przy obciązeniu które powoduje spadek
    napięcia do 8V czy 9V).

    > Tak czy siak facet mierzy inne. banner (pierwsze słyszę) droższy o 50zł
    > od vartty - tyle ile na naklejce. Pytam faceta jaki by mi polecił, ale
    > varty niechcę. Sprzedawca mówi - allcar. no to puszczam oko do faceta z
    > miernikiem - mierzy - prawie o 100 mniej. no więc ja mówie sprzedawcy że
    > najtańszy proszę. No więc wyciąga 4max ecoline. prosze o zmierzenie -
    > też 100 mniej, pi razy oko tyle co varta....

    Nie wiem czy to jest miarodajne, bo akumulator do pomiaru powinien być w
    pełni naładowany.
    A takie na półce w sklepie mogą być naładowane w różnym stopniu.
    No ale może lepszy taki pomiar niż nic.