  • 1. Data: 2016-12-27 19:31:08
    Temat: kupowałem dzisiaj akumulator...
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    zostawiłem w aucie załączone ogrzewanie elektryczne i rozładowałem do
    zera akumulator. Tak czy siak, był do wymiany, ale skleroza zmusiła mnie
    do zrobienia tego przy plus5 stopniach, nie minus 15stu.
    miałem juz upatrzony sklep z tanimi akumulatorami i byłem przekonany do
    centry. Bardzo sie zdziwiłem że varta jest tańsza. może to tylko
    naklejka varta? Ale łażę po sklepie i udaje znudzonego klienta, chociaż
    wiem że bez nowego akumulatora nie wrócę. aż tu nagle wchodzi facet z
    jakimś miernikiem. zapina się do varty, solidnymi klemami, czeka i
    głośno komentuje że takiego gówna nie kupi bo jemu wychodzi że ma tylko
    600 a nie obiecane 740. nie wiem czy to prąd rozruchowy, czy pojemność?
    pomiar trwał kilkadziesiąt sekund, był powtarzalny, zaciski krokodylki
    miał solidne, ale kable - na bank nie puszczały nawet 60amperów a co
    dopiero 700!
    Tak czy siak facet mierzy inne. banner (pierwsze słyszę) droższy o 50zł
    od vartty - tyle ile na naklejce. Pytam faceta jaki by mi polecił, ale
    varty niechcę. Sprzedawca mówi - allcar. no to puszczam oko do faceta z
    miernikiem - mierzy - prawie o 100 mniej. no więc ja mówie sprzedawcy że
    najtańszy proszę. No więc wyciąga 4max ecoline. prosze o zmierzenie -
    też 100 mniej, pi razy oko tyle co varta....
    potem mierzyli jeszcze inne, że niby lepiej naładowane, ale mnie juz to
    nie interesowało. nie chcę na podstawie tych pomiarów ferować wyroków,
    ale ten co padł (tamtej zimy już ledwo żył) to właśnie varta, ale świat
    stanął na głowie. Jak specjalistyczne sklepy tak będą działały, to
    wszystko będziemy kupować w supermarketach.
    ToMasz

  • 2. Data: 2016-12-27 19:41:42
    Temat: Re: kupowałem dzisiaj akumulator...
    Od: Skolmi <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 grudnia 2016 19:31:10 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > witam...

    Prąd rozruchu jest podawany według różnych norm. DIN, SAE, jeszcze jakaś trzecia.

  • 3. Data: 2016-12-27 19:48:18
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    4 fejskToMasz w

    > witam

    Dupa nie witasz, trolujesz...

    > miałem juz upatrzony sklep z tanimi akumulatorami i byłem przekonany do
    > centry. Bardzo sie zdziwiłem że varta jest tańsza.

    1 fejk

    > aż tu nagle wchodzi facet z
    > jakimś miernikiem. zapina się do varty, solidnymi klemami, czeka i
    > głośno komentuje że takiego gówna nie kupi bo jemu wychodzi że ma tylko
    > 600 a nie obiecane 740.

    2 fejk

    > nie wiem czy to prąd rozruchowy, czy pojemność?
    > pomiar trwał kilkadziesiąt sekund, był powtarzalny,

    3 fejk

    > Pytam faceta jaki by mi polecił, ale
    > varty niechcę. Sprzedawca mówi - allcar. no to puszczam oko do faceta z
    > miernikiem

    4 fejk

    > Jak specjalistyczne sklepy tak będą działały, to
    > wszystko będziemy kupować w supermarketach.
    > ToMasz

    Ić się ksiendzu spowiadaj z nocnych zmaz...

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2016-12-27 21:28:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.12.2016 o 19:31, ToMasz pisze:
> [...]
    > miałem juz upatrzony sklep z tanimi akumulatorami i byłem przekonany do
    > centry. Bardzo sie zdziwiłem że varta jest tańsza. może to tylko
    W ciągu ostatnich 5 lat (w dwóch autach) miałem Varty. Jedna silver, a
    druga blue dynamic. Oba zdechły mniej więcej po 4 latach.
    Jacek

  • 5. Data: 2016-12-27 21:41:20
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 27 grudnia 2016 19:31:10 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    ciach.

    Tez ostatnio kupowalem aku.
    I facet (obsługa) w sklepie miał taki fajny miernik który miał blaszana grzałke i
    woltomierz. I ładnie pokazywało jaki jest spadek napięcia przy obciążeniu.

    To co widziałes to jakaś sciema.

    Ale i ja bylem zdziwiony mnogością róznych marek akumulatorów bo w sumie ze znanych
    mi były tylko varty i centry. Reszta to jakies dziwne chińsko lub dyskotekowo
    brzmiące nazwy.

    Kupilem centre z średniej półki cenowej (ceny byly w sumie mocno wyrównane róznice na
    poziomie 10% między najtańszym a najdroższym).

    Co ciekawe ta co była w aucie od 6 lat to właśnie centra. Wcześniej musiał byc
    motorcraft czy cos w ten deseń ale w 4 letnim aucie go juz nie było. Albo padł albo
    ktos sobie go podmienił na te centre. Tak czy siak wytrzymała ponad 5 lat co wg
    niektórych stronek jest normą.

    W drugim aucie mam oryginał fordowski ale nawet nie wiem jaki. Od 10 lat tyle że to
    benzyniak więc ani świec żarowych ani grzanej szyby nie ma.

  • 6. Data: 2016-12-27 22:02:08
    Od: p...@g...com

    W ciągu ostatniego miesiąca były na Amazonie co najmniej 3 promocje na varte blue
    dynamic 70(72) za 40 EUR więc albo czyszczenie magazynów albo większa dostawa z prc

  • 7. Data: 2016-12-27 22:19:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 27 Dec 2016 19:31:08 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > głośno komentuje że takiego gówna nie kupi bo jemu wychodzi że ma tylko
    > 600 a nie obiecane 740. nie wiem czy to prąd rozruchowy, czy pojemność?

    Prąd rozruchowy.
    Miernik ma w środku jakiś tam opornik, który powoduje że płynie przez niego
    określony prąd (myślę że max kilkadziesiąt amperów - inaczej by się to
    strasznie grzało) i mierzy spadek napięcia przy tym prądzie.
    Na podstawie pomiaru prądu i spadku napięcia szacuje jaki będzie prąd
    rozruchowy (czyli jak prąd popłynie przy obciązeniu które powoduje spadek
    napięcia do 8V czy 9V).

> [...]
    > najtańszy proszę. No więc wyciąga 4max ecoline. prosze o zmierzenie -
    > też 100 mniej, pi razy oko tyle co varta....

    Nie wiem czy to jest miarodajne, bo akumulator do pomiaru powinien być w
    pełni naładowany.
    A takie na półce w sklepie mogą być naładowane w różnym stopniu.
    No ale może lepszy taki pomiar niż nic.

  • 8. Data: 2016-12-27 22:33:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-27 o 21:41, s...@g...com pisze:
> [...]
    mi były tylko varty i centry. Reszta to jakies dziwne chińsko lub dyskotekowo

    Ja ostatnio kupiłem Yuasę. Za krótko, aby cokolwiek powiedzieć.
    Ale z poprzednich aut:
    Centra w Poldku - 14 lat i jeszcze działała.
    Centra - wiele lat w Maluchu, później po sprzedaży jeszcze kilka lat
    pracowała
    Lanos - nie pamiętam jaki był fabryczny. Zaraz po gwarancji padł na
    pysk, wstawiłem Centrę. Ale po kilku latach sprzedałem, ze sprawną Centrą.
    W kilku innych różne, ale tylko Centry wpominam, że pracowały długo. Ale
    wszystkie były możliwie "normalne", bez udziwnień i "ulepszeń". Oraz
    obowiązkowo z korkami.

    Ale co do dziwnie brzmiących nazw:
    Są akumulatory Topla. Oprócz (subiektywnie) dziwnie brzmiącej nazwy,
    czcionka z napisu przystaje bardziej do lizaków dla dzieci lub jakichś
    zabawek dla przedszkolaków, niż do produktu dla dorosłego odbiorcy.
    A ponoć to jedne z lepszych akumulatorów.

    A kolejnym razem może się pokuszę na Optimę :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2016-12-27 23:01:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.12.2016 o 22:33, Adam pisze:

    > Ja ostatnio kupiłem Yuasę. Za krótko, aby cokolwiek powiedzieć.

    Kupiłem do motoctkla - po roku padaka. Kupie Excide za mniej niż połowę
    ceny i zobaczymy.

> [...]
    > A ponoć to jedne z lepszych akumulatorów.
    >
    > A kolejnym razem może się pokuszę na Optimę :)

    Ostatnio kupiłem Nordstara - nazwa china-polo, a okazuje się, że to
    Piastów robi. Zobaczymy - nawet jak wytrzyma 2 lata to stosunek cena
    jakość będzie jak bosch z wyższej pólki;)

    Shrek

  • 10. Data: 2016-12-27 23:32:59
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Możliwe, kiedyś Centra Poznań dla nich robiła.
    BTW u mnie tanie Centry (z makro cash bo chyba najtaniej, +/- 96 Ah) bardzo szybko
    padają, 3 sezony maks. i robią się bardzo wrażliwe na temperaturę w okolicy zera przy
    nocnym postoju pod domem, a trudno co rano z drugim aku schodzić lub kablami
    startować (po pierwszym uruchomieniu jest spokój aż do następnego ranka).

    -----