  • 21. Data: 2012-10-19 08:57:44
    Temat: Re: kupilibyście? ja tak
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-10-18 18:14, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > czy jest zapotrzebowanie na telefon z czarno-białym, widocznym w słońcu
    > ekranem? Moim zdaniem rynek tego "nie łyknie"
    > http://antyweb.pl/na-takiego-smartfona-moze-byc-spor
    e-zapotrzebowanie/

    ale podobne telefony (nie smartfony) juz byly pare lat temu - Motorola
    F1 (jak dobrze kojarze).
    Jakos nie widac popularyzacji tego pomyslu u innych producentow.

    A w przypadku smartfona, ekran e-Ink jest troche.... nie na miejscu
    (czas odswiezania).
    No chyba, ze to ma byc maly ebook z funkcja telefonu - to OK :)

  • 22. Data: 2012-10-19 08:59:18
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-10-19 00:16, J.F. pisze:

    > Ale e-ink, czy czarno-bialy ?
    >
    > Bo w sloncu dobrze tez widac LCD cz-b, sa nawet odmiany kolorowe, tylko
    > kolory kiepskie..
    >
    > A w przyszlosci - moze wymysla kolorowy e-paper.

    juz jest
    a przynajmniej sa testy

  • 23. Data: 2012-10-19 09:00:56
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 19.10.2012 Michal Tyrala <w...@b...com.pl> napisał/a:

    > IMO *telefon*. 2370. 27xx wg moich znajomych to juz realnie tylko kilka
    > dni niezbyt intensywnego uzywania.

    Wystarczy jeden dla potwierdzenia "że się da" :-)

    > Hm, tylko wiesz... W newsie byl telefon z Andkiem. Mozna Androida miec,
    > mozna uzywac. Uzywany bedzie zarl prad, nie ma zmiluj. Zmierzam do tego,

    Ale też można wybrać jakiś oszczędniejszy procesor,
    przecież do filmów ani GUI-glutożelków to i tak się nie nadaje.
    Parę procesów w tle (nagrywaczka, blacklista, poczta czy co tam kto
    lubi) nie musi wtedy aż tak konsumować prąd.

    > ze wsadzenie einka zamiast LCD niekoniecznie musi jakis cud uczynic.

    Jeśli tylko na tym się poprzestanie- to oczywiste, że nie.
    Ale duży, cały czas widoczny ekran to super sprawa- masz jak na dłoni
    godzinę, spotkania, sprawy do załatwienia, nieodebrane połączenia,
    ostatnie maile, wiadomości, pogodę czy co tam trzeba- a bateria nie pada
    po kilkunastu godzinach.

    > A jak chce telefonu do ,,leż i czuwaj'' to moj R520m wciaz zywy i pod
    > dyche zyje jeszcze na baterii ;-)

    A gdzie mogę kupić taki (lub podobny) _nowy_ telefon? :-)

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 24. Data: 2012-10-19 09:40:54
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-10-19 08:57, AL wrote:

    e-zapotrzebowanie/

    > ale podobne telefony (nie smartfony) juz byly pare lat temu - Motorola
    > F1 (jak dobrze kojarze).
    > Jakos nie widac popularyzacji tego pomyslu u innych producentow.

    Motorola F3....tak potluczonego telefonu w zyciu nie widzialem i wcale
    nie mam na mysli wyswietlacza. Napisanie i wyswietlenie smsa to byl
    niezly hardcore. Zreszta tak bylo chyba z kazda opcja. Wyswietlacz zas
    byl calkiem fajny, szkoda ze zmarnowali ten pomysl.

  • 25. Data: 2012-10-19 09:41:06
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 19 Oct 2012 07:00:56 +0000 (UTC), Dominik & Co wrote:

    > Wystarczy jeden dla potwierdzenia "że się da" :-)

    Tak, tylko przyjrzyj się co on potrafi. A my tu mowimy jednak o
    telefonie z OSem ze smartfona...

    > Ale też można wybrać jakiś oszczędniejszy procesor,

    Ja czasem musze *uzywac* Huaweia 8500. Uwierz, nie chcesz
    oszczedniejszego procesora...

> [...]
    > godzinę, spotkania, sprawy do załatwienia, nieodebrane połączenia,
    > ostatnie maile, wiadomości, pogodę czy co tam trzeba- a bateria nie pada

    No to od tego zaczalem -- uzyteczny ten telefon bedzie wtedy, gdy to
    bedzie *smartfon* ktory pozyje kilka dni uzywany. Jak to bedzie +50%, to
    ja jednak wole kolorowy LCD.

    > A gdzie mogę kupić taki (lub podobny) _nowy_ telefon? :-)

    Na gorze posta masz wymienionego Samsunga B2370. Ja w Solidy nie
    wchodze, bo ten Eryk wciaz jest sprawny... Jak padnie, to pewnie nabede.

    PS. Byla kiedys jakas Motorolka z epapierem (F3?), szalu nie bylo...
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 26. Data: 2012-10-19 12:07:30
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 19.10.2012 AL <a...@s...tam.pl> napisał/a:

    > juz jest
    > a przynajmniej sa testy

    Jest już kilka na rynku, Jetbook Color, Kyobo Mirasol. Tyle że na model
    "popularny" to trzeba jeszcze chwilę poczekać.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 27. Data: 2012-10-19 12:21:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" napisał w wiadomości

    >Ja czasem musze *uzywac* Huaweia 8500. Uwierz, nie chcesz
    >oszczedniejszego procesora...

    Zalezy. Odpalam odtwarzacz MP3 na nokii C6 ... 100mA leci. Pod
    warunkiem ze ekran ciemny, bo ekran bierze kolejne 100.

    Stary SE K550 przy odtwarzaniu nie wiem ile bral, musi parokrotnie
    mniej, a gral ... zasadniczo tak samo.

    To ze procesor jest szybki gdy potrzeba, nie znaczy ze nie moze byc
    oszczedny gdy nie potrzeba szybkosci.

    W przypadku Androida dochodzi niestety emulowana Java - to moze duuuzo
    kosztowac.

    >No to od tego zaczalem -- uzyteczny ten telefon bedzie wtedy, gdy to
    >bedzie *smartfon* ktory pozyje kilka dni uzywany. Jak to bedzie +50%,
    >ja jednak wole kolorowy LCD.

    Ale to tez znaczy ze zamiast dwoch dni wytrzymuje kilka dni, tzn 3 :-)

    J.

  • 28. Data: 2012-10-19 12:25:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
    >A w przypadku smartfona, ekran e-Ink jest troche.... nie na miejscu
    >(czas odswiezania).
    >No chyba, ze to ma byc maly ebook z funkcja telefonu - to OK :)

    A co za smart funkcje maja byc na smartfonie ?

    Bo tak mi sie wydaje ze nawet wolny wyswietlacz bedzie wystarczajaco
    szybki dla wielu potrzeb.
    Ogladanie filmow ucierpi, szybkie gry ucierpia ... ale na reszcie
    powinien wystarczyc, w koncu nie trwa zmiana 5 sekund.

    J.

  • 29. Data: 2012-10-20 08:44:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 18 Oct 2012 23:27:10 +0200, atm <...@v...pl> wrote:
    > Natomiast za nic nie poswiecilbym obecnego ekranu na rzecz e-ink,

    Ale nie wiem dlaczego wszyscy uznali że tylko eink jest najlepszy w
    słońcu. Wystarczylby zwykły "czarno-bialy" pasywny lcd o dużej
    rozdzielczości. Im więcej światła tym lepiej widać. Są podobno już
    bistabilne pasywne co nie potrzymują odświeżania (nie mylić z
    irytujacym odświeżaniem eink'a), to pod kątem zużycia baterii powinny
    być porównywalne z eink. Bardziej bym się zdecydował na taki pasywny
    lcd niz na eink.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2012-10-20 09:39:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2012 08:44:35 +0200, Marek napisał(a):

    > Ale nie wiem dlaczego wszyscy uznali że tylko eink jest najlepszy w
    > słońcu.

    Po to go wymyslili. Papier sobie radzi, a on sie wiele od papieru nie
    rozni.

    > Wystarczylby zwykły "czarno-bialy" pasywny lcd o dużej
    > rozdzielczości. Im więcej światła tym lepiej widać.

    Pasywny w jakim sensie ? Nadal potrzebne cos typu TFT.

    J.