eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co zrobićRe: kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co=?iso-8859-2?Q?zrobi=E6?=
  • Data: 2011-05-17 05:33:22
    Temat: Re: kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co=?iso-8859-2?Q?zrobi=E6?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    tradycja wrote:

    > "Alexy" <a...@o...com.pl> wrote in message

    > o ranyy, dzięęęeki - nie spodziewałam się tak rzeczowych konkluzji!
    > nie jestem w stanie ocenić ich wartosci realnej, ale wyglądają
    > 'niebezpiecznie' poprawnie czy jestes już żonaty? ;;;)))
    >

    > Qurdę, teraz jestem poważnie zaniepokojona,
    > nie wiem też na czym polega sprzedaż autaz kredytem

    Umowa trójstronna, bank musi zaakceptować kupującego, tzn. sprawdzić
    jego zdolność kredytową, bo ten ktoś przejmuje Twój kredyt.

    W efekcie takiej sprzedaży może coś dostaniesz, a może nie. to byłaby
    najbardziej korzystna dla Ciebie forma pozbycia się garba.

    > (a także - jak t odziała że 'sprzedając auto, kredyt jest przeliczany
    > na nowo'...)

    Chodzi o to że spłacasz dużą część kredytu "tu i teraz". Tym samym de
    facto bankowi już nie jesteś winna tak długo - tak dużo kasy, jak
    wcześniej planowali wyliczali.

    Tyle że to zależy mocno od banku i umowy. A że banki w Polsce to
    niestety mocno złodziejskie instytucje... Choroba, jak ktoś przy
    podliczaniu oferty dolicza dodatkowo pińcet pozycji obowiązkowych - to
    czystej wody kanciarz.
    Często się widzi że kredyt jest oprocentowany wibor+ileś tam procent,
    do tego ubezpieczenie kredytu obowiązkowe, opłata manipulacyjna, opłata
    za przygotowanie i rozpatrzenie wniosku, opłata za uruchomienie
    kredytu, i na sam koniec nie wiedzieć czemu - marża banku (tak jakby
    jej nie było na początku wliczonej)...

    W efekcie może się okazać że przy podpisywaniu kredytu były "stałe
    koszty", a samo oprocentowanie nie było takie duże, co niestety stawia
    cię w złej sytuacji.

    Generalnie banki niechętnie rezygnują z odsetek. Przy wcześniejszej
    spłacie kredytu lubią pobierać opłatę.
    Tutaj zdaje się masz o tyle komfortową sytuację że bankowi nie wolno
    pobierac opłat za wcześniejszą spłatę, jak kredyt był mniejszy niż 80k
    pln.

    > Pytanie też, jak sprzedać takie auto NIE MAJĄC GOTÓWKI (dostanę ~50
    > tyś a mam spłacić 100).

    Przede wszystkim popatrz w umowę kredytu.

    --
    Pozdro
    Massai