    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ktoś tu zna RTC DS1678 ?
    Date: Thu, 11 Jan 2024 23:29:08 +0100

    W dniu 2024-01-11 o 15:54, Adam Górski pisze:
    > A ten pobór prądu to masz z zamkniętym K1 ?

    oj nie czytasz. Pisałem że :

    przy braku zasilania Vcc - pobór 26,8uA ( włączony MIP ), albo 25uA (
    wyłączony MIP).
    Przy obecności Vcc - 5.5uA (włączony MIP ) albo 900nA ( wyłączony MIP ).

    Przy czym istotne jest włączenie/wyłączenie MIP w układzie. Jeśli jest
    MIP wyłączone, to nawet przy zwartym kontaktronie prąd spada.
    A jeśli jest MIP włączony to przy wyłączeniu kontaktrona MIP się wyłącza
    - ergo prąd spada.

    Podsumowując - wpływ na prąd ma włączenie funkcji MIP ( co zresztą w
    dataszicie jest chyba opisane, że jest upływność na wejściu INT ).

    > Oscylator masz zasilany z domeny Vbat, ale INT i logikę już nie.
    > No i jeżeli K1 jest zamknięty cały czas to domena VCC się zasila przez
    > R15. Tam jeszcze może być pull-down na INT wewnętrznie bo inaczej się
    > wyzwoli z powietrza.
    >
    > K1 powinien być zwierany przy otwarciu. Wtedy pull down na INT nie
    > przeszkodzi.

    Teoria ładna, ale chyba nie :)
    Jak robiłem pomiary to kontaktron w ogóle był rozwarty cały czas o ile
    pamiętam. Ale jeszcze wrócę do tego i dam znać.