  • 61. Data: 2011-10-07 10:29:11
    Temat: Re: ktoś jeździł na nalewkach (ostatnio)?
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 7 Paź, 09:52, s2k <s...@d...pl> wrote:

    > Właściwie to nie wiadome dla kogo są
    > całoroczne,
    > przyjechałem 60 konna Fiestą, powiedział że do miasta starczy.

    No i właśnie do takiej fiesty czy innego seicento na miasto starczy,
    zakładając że: miasto to np nie Zakopane, kierowca i tak nie rozwija
    więcej niż 40 -50km/h na ośnieżonej drodze, a generalnie to może auto
    pod blokiem zostawić jak dużo śniegu nasypie. Jak masz trochę wyższe
    aspiracje nawet takim autem to w zimie w PL potrzebujesz zimówek

  • 62. Data: 2011-10-07 10:32:06
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 6 Oct 2011 17:39:15 +0200, "Kuba \(aka cita\)"
    <y...@w...pl> wrote:

    >rozumiem, ze Ty z tych, którzy na hasło "włącz halogeny" pytają o którą
    >żarówke mi chodzi....

    Nie.
    A co Ci przeszkadza posługiwać się sprawnie językiem ojczystym?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 63. Data: 2011-10-07 11:21:30
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie.
    > A co Ci przeszkadza posługiwać się sprawnie językiem ojczystym?

    Zdefiniuj "sprawnie".

    Czy wg Ciebie używanie języka potocznego dyskwalifikuje sprawne posługiwanie
    sie językiem ojczystym (czy tam dowolnym innym)?
    To nie pismo urzędowe, zeby trzeba było trzymać jakieś rygorytyczne normy,
    poza tym już widze, jak jadąc ze znajomym mówisz o światłach
    przeciwmgielnych miast halogenach.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 64. Data: 2011-10-07 11:21:44
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 7 Paź, 10:19, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:

    > Kupuj 4 takie Profile Alpiner, a pod nowym bie nikiem jest np. jeden letni
    > Dunlop, jeden zimowy Michelin, ca oroczna D bica i cholera wie jaka
    > chi szczyzna?

    Dokładnie tak. Czasem bierzesz do ręki dwa takie nowe "Alpinery" i nie
    dość, że jeden cięższy od drugiego to jeszcze węższy, a do tego
    ścianka boczna w jednym bardzo twarda, a w drugim wywijasz ją na
    wszystkie strony, a jak już nowy "zadowolony" użytkownik takich
    "alpinerów" bardzo się ciska bo auto mu np ściąga w jedną stronę to
    jest gwarancja, oddajesz oponę/ny czekasz do 2 tyg i wymienią na nową
    sztukę/ki. Biedny bo głupi - jest takie powiedzenie i amatorzy
    "Alpinera" zawsze się znajdą. :)

  • 65. Data: 2011-10-07 11:29:06
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "s2k" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > 136 koni to już sporo. Wyjdź ty przed blok zobacz że wcale nie ma dużo tak
    > mocnych samochodów. Dębice Passio miałeś na tym samochodzie?

    zależy w jakim samochodzie. W fieście może i tak, ale w Oplu Omedze B to
    wystarcza do zwykłego jeżdzenia i tyle.

  • 66. Data: 2011-10-07 11:39:55
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > oponeczke) dla wszystkich innych poszukiwaczy wrażeń, testów, chwilowo w
    > kropce: napawanki, używki (nowe się psuje a co dopiero używka nie
    > wiadomego pochodzenia z niewiadomymi przejściami).
    > ...i na koniec stare ludowe porzekadło "Czemuś biedny boś głupi, czemuś
    > głupi boś biedny"
    > Mnie niemiło zaskoczyła wielosezonówka, na śliskim powyżej 7 st C, finał
    > był na słupie, nikomu nie życzę takich atrakcji. Samochód do kasacji,
    > taniej było kupić opony, ale to moje wnioski.Mądrość przychodzi z czasem.

    po pierwsze przeczytaj definicje napawania - bo troche Ci sie pozajączkowało
    po drugie za bieżnikowanie opon nie bieże sie Pan Kazio. W zdecydowanej
    większości wypadków są to całkiem spore firmy.
    Po trzecie - co do głupiego biednego - tak już w zyciu jest, a w tym
    kontekscie nabijanie sie z biednych jest średnio trafione.Niestety jak nie
    masz, to choćbyś sie zesrał a i tak nie będziesz miał.
    Po czwarte moje pytanie było do ludzi, którzy obecnie użytkują nalewki. Ty
    uważasz samochody o mocy 136KM za mocne nie biorąc pod uwage wielkości auta,
    mylisz napawanie z bieżnikowanem, uważasz, ze firmy regenerujące opony to
    jakieś małe firemki za krzakami a do tego jeździleś na wielosezonówce, ktora
    Cie zaskoczyla co nie ma wiele wspólnego z tematem wątku.

    Po prostu chcialeś coś napisac i tyle.

  • 67. Data: 2011-10-07 11:55:14
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 7 Oct 2011 11:21:30 +0200, "Kuba \(aka cita\)"
    <y...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Czy wg Ciebie używanie języka potocznego dyskwalifikuje sprawne posługiwanie
    >sie językiem ojczystym (czy tam dowolnym innym)?

    no cóż, ja po prostu nie spotkałem się z określeniem "nalewka" na
    określenie opony bieżnikowanej.
    Myślę, że to nie tyle język potoczny, a jakaś nowomowa z branży
    samochodziarskiej.
    Wiem, że język "żyje", ale budzi mój sprzeciw, że słowa nabierają
    innych znaczeń tylko dlatego, że ktoś nie potrafi użyć tych właściwych
    (np. słowo pasjonat, które kiedyś miało znaczenie (2)
    http://sjp.pwn.pl/szukaj/pasjonat)

    >To nie pismo urzędowe, zeby trzeba było trzymać jakieś rygorytyczne normy,
    >poza tym już widze, jak jadąc ze znajomym mówisz o światłach
    >przeciwmgielnych miast halogenach.

    o przeciwmgłowych :-P)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 68. Data: 2011-10-07 12:15:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > no cóż, ja po prostu nie spotkałem się z określeniem "nalewka" na
    > określenie opony bieżnikowanej.
    > Myślę, że to nie tyle język potoczny, a jakaś nowomowa z branży
    > samochodziarskiej.

    hehe "nowomowa" która jest starsza ode mnie...

> [...]
    > innych znaczeń tylko dlatego, że ktoś nie potrafi użyć tych właściwych
    > (np. słowo pasjonat, które kiedyś miało znaczenie (2)

    skoro taki z Ciebie językoznawca w wodatku ortodoksyjny to o potocznej
    nazwie "nalewka" dotyczącej opon nalewanych, czyli fachowo mówiąc
    bieżnikowanych musisz jeszcze doczytac.

    > o przeciwmgłowych :-P)

    jak napisze śrubokręt zamiast wkrętak to też sie przyczepisz?
    Nie mam przy sobie SJP ale wiki wprost pisze o "potoczności" okreslenia
    przeciwmgielne.

    Pytanie zasadnicze nie brzmi - czy to poprawne wg SJP, ale czy język
    potoczny w normalnym codziennym życiu to coś, czego ktokolwiek ma prawo
    zabraniać albo ganić.
    Nie znam Cie i nie wiem czy jestes zaraz po prof. Miodku drugim nadwornym
    Polskim jezykoznawcą, czy tylko Panem Jarkiem z Koziej Wólki, ale tak czy
    inaczej śmieszą mnie ludzie, którzy czepiają sie potocznego normalnego
    języka w dyskusjach amatorskich na tematy techniczne. Poza tym, zeby coś
    krytykować trzeba jeszcze potoczne określenia znać, a na przykładzie nalewek
    najwyraźniej jestes daleko z tyłu.

  • 69. Data: 2011-10-07 12:23:42
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 7 Oct 2011 12:15:34 +0200, "Kuba \(aka cita\)"
    <y...@w...pl> wrote:

    >języka w dyskusjach amatorskich na tematy techniczne. Poza tym, zeby coś
    >krytykować trzeba jeszcze potoczne określenia znać, a na przykładzie nalewek
    >najwyraźniej jestes daleko z tyłu.

    jesteś nielogiczny: gdybym znał to określenie, to bym nie napisał w
    tym wątku tego, com napisał.
    A jeśli chodzi o nalewki to się mylisz, ale pewnie to wynika z Twojej
    nieznajomości tego słowa :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 70. Data: 2011-10-07 12:31:39
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-10-06 19:34, Tomasz Pyra wrote:

    > MaxSport RB5-F3 21/63-17

    I jesteś z nich zadowolony ? Bo ja słyszałem odmienne opinie (głównie).
    Poza szutrówkami - te są świetne (nawet je mam :-)

    > na deszcz te same, ale mocno docięte

    Myślałem o nich.. ale ze względu na opinię wziąłem to:
    http://rejsa.nu/im/_annat/18887_2010-11-16-indexz.jp

    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik