  • 51. Data: 2011-10-06 23:56:57
    Temat: Re: ktoś jeździł na nalewkach (ostatnio)?
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 6 Paź, 00:51, venioo <p...@o...eu> wrote:

    > Uzywam polskiej firmy Profil - model Alpiner (zimowki) i nie narzekam.
    > Znajomy gumiarz bardzo chwalił firme (żeby nie było - opony nie były
    > kupowane u niego i nie mial w tym interesu), prawie nie trzeba było
    > doważać, twierdzil tez, ze to najlepsza z "nalewajek" jakie zna, bo jako
    > baze do produkcji biora opony nie starsze niz 2 lata.

    Mocne :), ładną Ci bajeczkę wcisnął, a Ty widzę jak Pelikan... no cóż
    chociaż nie powielaj tych głupot bo jeszcze Cię ktoś wyśmieje :)).
    BTW do najgorszego syfu można dorobić najlepszą ideologię :)

  • 52. Data: 2011-10-07 09:52:54
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-10-05 20:50, adam pisze:

    > Glowna roznica pomiedzy oponami wystepuje w sytuacjach awaryjnych.
    > Przy normalnym hamowaniu przed swiatlami nie poczujesz czy samochod
    > zatrzyma sie po 40 czy 55 metrach od 100km/h.
    > Stad pewnie wynikaja wnioski ze te opony sa dobre do uzywania.
    > Ja w ciagu ostatnich prawie 100kkm mialem 2 sytuacje awaryjne (wydajac
    > na paliwo i serwis pewnie z 20 razy wiecej niz byly warte opony).
    > Przypuszczam ze osoby uzywajace nawet nie mialy takich sytuacjo wogole i
    > stad opinie ze jezdzi sie na nich calkiem ok.
    > Jesli nie chcesz kupowac nowych zimowek, moze kup caloroczne i sprzedaj
> [...]
    Broń Cię boże przed całorocznymi, mocno zadziwiają na śliskim, jeszcze
    bardziej zadziwiają na zamarzniętym śliskim, lepsze od letnich w zimie
    ale dużo gorsze od zimówek. Właściwie to nie wiadome dla kogo są
    całoroczne, dla dziadka jadącego powoli nie bardzo, bo ma opóźniony
    refleks, dla normalnie jadącego tez nie bardzo bo właśnie przy
    ekstremalnej sytuacji potrzebują dwa razy tyle drogi i wyczucia co w tym
    czasie lato dla pory ciepłej lub zima dla pory chłodnej.
    Skąd takie wnioski? Takie gówno za łożył mi Pan wulkanizator gdy
    przyjechałem 60 konna Fiestą, powiedział że do miasta starczy. Łatwo
    było w lekkich łukach ze śniegiem wyprowadzać samochód z toru jazdy może
    nie ąż tak jak na letnich, dla mnie niesatysfakcjonujące trzymanie.
    Zakończyło się na słupie, więc ja osobiście mogę napisać jedynie że gdy
    dziadujesz swoje dostajesz;/

    ...o już wiem do czego całoroczne, do przyczepy do 600 kg się nadają i
    tylko tam!

  • 53. Data: 2011-10-07 09:55:07
    Od: s2k <s...@d...pl>

    > Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > no właśnie nie specjalnie mi sie nasuwają ... bo akurat całoroczne opony
    > nie specjalnie mnie przekonują.
    > Czy mam racje z takim nastawieniem - nie wiem, ale uważam, ze jak coś
    > jest do wszystkiego, to tak naprawde jest do niczego.
    >
    > Czy jak będę chciał ruszyć w sniegu pod górke to na całorocznej dam
    > rade? A może jednak świeża nalewka zadziała lepiej w tym momencie.
    > Ewentualnie jak zachowa sie samochód z nową nalewką podczas awaryjnego
    > hamowania na sniegu, a jak zachowa sie całoroczna?
    > itd itp.

    Nikt Ci nie powie jak zachowa się nalewką bo chłopaki mają opanowany
    jedynie wzór bieżnika, może być przecudowny najwyższy bieżnik michele,
    ale gdy mieszanka napawanej gumy będzie gówniana -> twardniejąca na
    kamień poniżej 7 stopni to będziesz miał tańce na lodzie jak na letnich.

  • 54. Data: 2011-10-07 09:56:01
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-10-05 21:35, adam pisze:

    > Kup ostatni numer AS jest test opon calorocznych.
    > Wniosek ktory tam wyciagaja to: "nie dziwne ze producenci nie reklamuja
    > opon calorocznych, sa zbyt dobre".
    > Jesli nie chcesz calorocznych moze kup jakiegos chinczyka, jakosc pewnie
    > lepsza niz nalewki a moze bedzie jeszcze taniej,
    > Pzdr
    > Adam

    Nowa dostawa zioła była stąd wnioski ""nie dziwne ze producenci nie

  • 55. Data: 2011-10-07 10:04:13
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-10-06 18:26, Excite pisze:

    > Różnice są znacznie większe przy większych oponach. Ja byłem zmuszony
    > kupić 2szt na tył ale 225/45/17" i nalewka Profil kosztowała 150zł szt.
    > gdzie nowe Continentale to koszt około 500zł/szt a najtańsze
    > Chińszczyzny to około 250zł/szt.

    Continental to najwyższa półka. Ile mocy że nie rozważałeś Dębicy?

  • 56. Data: 2011-10-07 10:06:25
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-10-06 19:38, Excite pisze:

    > Żaden tam demon prędkości, 2.0 16V 136KM. Kupiłem auto z felgami 17" na
    > których były opony do wymiany. Jednak lepiej kupić dobre używki.

    136 koni to już sporo. Wyjdź ty przed blok zobacz że wcale nie ma dużo
    tak mocnych samochodów. Dębice Passio miałeś na tym samochodzie?

  • 57. Data: 2011-10-07 10:19:03
    Od: s2k <s...@d...pl>

    > Użytkownik "Excite" <

    > Założyć nadlewki na takie koła (prawdopodobnie auto o sporej mocy) to
    > trzeba mieć nierówno pod sufitem. Ręce opadają.

    Ludzie nie wiedzą, myślą że jest prosty wzór, że jest tak lub nie,
    zapominają o kolorach szarości. Czemu dobrej nalewki nie?!Tylko ciekawe
    ile by kosztowała?!Dobra nalewka mam na myśli dobry bieżnik, starannie
    napawany, z bardzo dobrej mieszanki gumy.Czy nadal by było taniej na
    komplecie.
    Dla prostych ludzi, nie fascynatów motoryzacji, istnieją markowe
    rozwiązania ogumieniowe z fabryk (którym pomimo wielkości zdarzają się
    buble przychodzi mi namyśl np słynny firestone który wybuchał w
    terenówkach w USA a co dopiero malutki Pan Kazio co napawa gumeczkę na
    oponeczke) dla wszystkich innych poszukiwaczy wrażeń, testów, chwilowo w
    kropce: napawanki, używki (nowe się psuje a co dopiero używka nie
    wiadomego pochodzenia z niewiadomymi przejściami).
    ...i na koniec stare ludowe porzekadło "Czemuś biedny boś głupi, czemuś
    głupi boś biedny"
    Mnie niemiło zaskoczyła wielosezonówka, na śliskim powyżej 7 st C, finał
    był na słupie, nikomu nie życzę takich atrakcji. Samochód do kasacji,
    taniej było kupić opony, ale to moje wnioski.Mądrość przychodzi z czasem.

  • 58. Data: 2011-10-07 10:19:40
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > doważać, twierdzil tez, ze to najlepsza z "nalewajek" jakie zna, bo jako
    > baze do produkcji biora opony nie starsze niz 2 lata.

    Dorosły człowiek, a w takie bajki wierzy... ;-)

    Ale pomijając nawet wiek... Ktoś się orientuje, jak wygląda selekcja takich
    opon? Przecież opona to nie tylko bieżnik.
    Jakby nie było opony mają różne składy mieszanek, inna charakterystykę
    twardości, itp. Wrzucają do regeneracji wszystko w danym rozmiarze, co
    wygląda ok? Czy może jakoś kompletują np. producentami, modelami? Na bazę
    letniej może być wzięta zimówka i na odwrót?
    Kupuję 4 takie Profile Alpiner, a pod nowym bieżnikiem jest np. jeden letni
    Dunlop, jeden zimowy Michelin, całoroczna Dębica i cholera wie jaka
    chińszczyzna?

  • 59. Data: 2011-10-07 10:23:49
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-10-05 21:15, Albercik pisze:

> [...]
    > Jak by tego było mało są to zimówki, a ja na nich jeżdżę cały rok. Co do
    > prędkości to staram sie 150 nie przekraczać, ale sporadycznie 190 na
    > nich jechałem. Jeżeli chodzi o przyczepność jest OK, jak to zimówka w
    > lecie, potrafi zapiszczeć na ciaśniejszym zakręcie, ale podczas
    > normalnej jazdy, czy nawet mocniejszego hamowania nie zdarzyło mi się
    > aby się włączył jakiś system bezpieczeństwa(ABS/ESP/ASR). W zimie było
    > OK, zdecydowanie lepiej niż 4ro letnie micheliny pilot alpin!
    >
    > Oczywiście żadna opona mi się nie rozleciała, bieżnika nie zgubiłem, nic

    Od dobrego Pana Miecia, pochwal się więc skąd?!

  • 60. Data: 2011-10-07 10:24:18
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-10-05 22:23, Nex@pl pisze:

    > Miałem w MB Vito, przy prędkości 140km/h spadł bieżnik. Wniosek
    > wyciągnij sam :)

    Pijany Kazio