  • 71. Data: 2011-10-07 12:33:46
    Temat: Re: ktoś jeździł na nalewkach (ostatnio)?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:pkkt87lp8dok5cae046pndm9molicmii29@4ax.com...

    > jesteś nielogiczny: gdybym znał to określenie, to bym nie napisał w
    > tym wątku tego, com napisał.
    > A jeśli chodzi o nalewki to się mylisz, ale pewnie to wynika z Twojej
    > nieznajomości tego słowa :-)

    Rozumiem, ze Ty znasz tylko jedno znaczenie słowa nalewka.
    Niech będzie.

    Pewnie, jak ktoś na innej tematycznej grupie napisze, ze chce kupić klamke
    kaliber 9mm to wyślesz go do Castoramy, bo to przecież takie świeże
    znaczeniowo słownictwo potoczne, ze zgłąszasz swój sprzeciw. Nie bądz
    śmieszny.

    ps. i naprawde - jak chcesz krytykować, to najpierw sprawdz swoją wiedzą i
    od niej zacznij, bo tak jak Ci mówie - "nalewka" akurat jako określenie opon
    bieżnikowanych istnieje od początku istnienia takich opon w PL

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 72. Data: 2011-10-07 12:35:47
    Od: s2k <s...@d...pl>

> [...]
    > większości wypadków są to całkiem spore firmy.
    > Po trzecie - co do głupiego biednego - tak już w zyciu jest, a w tym
    > kontekscie nabijanie sie z biednych jest średnio trafione.Niestety jak
    > nie masz, to choćbyś sie zesrał a i tak nie będziesz miał.
    > Po czwarte moje pytanie było do ludzi, którzy obecnie użytkują nalewki.
    > Ty uważasz samochody o mocy 136KM za mocne nie biorąc pod uwage
    > wielkości auta, mylisz napawanie z bieżnikowanem, uważasz, ze firmy
    > regenerujące opony to jakieś małe firemki za krzakami a do tego
    > jeździleś na wielosezonówce, ktora Cie zaskoczyla co nie ma wiele

    1.Po pierwsze mądra głowo przeczytaj http://sjp.pwn.pl/szukaj/nalewka
    skoro sam mówisz językiem potocznym, to nie rozumiem co się czepiasz
    Według mnie jesteś po nalewce.
    Może napawanie nie jest do końca trafne, bo odnosi się do metali, jednak
    ma więcej wspólnego z czynnością nanoszenia świeżej gumy na starą oponę
    niż wymienione przez Ciebie hasło "nalewka" używane powszechnie w
    przemyśle monopolowym.

    2.Takie spore firmy że nie umieją produkować opon, ani mieszanki gumowej
    pod swoją marką(patrz np markowa guma jest podpisywana w butach adidas)
    Większości przypadków Ci chodziło Polonisto mój wielki"większości
    wypadków są to całkiem spore firmy."Wypadek to możesz mieć na swoich
    "nalewkach" albo po swoich "nalewkach".

    3. Nie nabijam się z biednych. Wręcz próbuje naśladowców mojego
    dziadowania uchronić przed konsekwencjami poważnych kosztów.

    4. Tak 136 koni nawet w kombi daewoo/mercedes kombi to dla mnie spora
    moc. Wyjdź na parking przed block i zobacz UNA PANDY CINQUECENTO FIESTY
    MICRY ASTRY z silniczkami od 1.0 do 1.4 z maks 65 koniami
    Miałem piękne cudo i wiem jak to jest wąchać spaliny z rury czego kol
    wiek większego gdzie kierownik wcisnął gaz.
    Ty nie rozumiesz chyba poprawnie że nie zależnie od masy 136 koni -
    opory własne silnika idzie na koła?!

    5. Wielosezonowa opona ma do twoich "nalewek" to wspólnego w temacie że
    wiąże się z dziadowaniem i większym prawdopodobieństwem wypadku.

    6. Zaskoczyć to Ciebie może żona prezentem urodzinowym. Wielosezonowa
    opona zachowała się w sposób przewidywalny, kompletnie nie pomogła mi
    przy moim błędzie. Nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności
    jego przestrzegania.To moja wina że kupiłem opony wielosezonowe, niczyja
    inna.

    Dziękuje i Pozdrawiam

  • 73. Data: 2011-10-07 12:40:48
    Od: s2k <s...@d...pl>

    Znaczy że PWN się myli?! http://sjp.pwn.pl/szukaj/nalewki

  • 74. Data: 2011-10-07 12:49:43
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Znaczy że PWN się myli?! http://sjp.pwn.pl/szukaj/nalewki

    ale myli sie, ze co? Ze podaje definicje wyrazu bez znaczeń
    technicznych-potocznych?

    Litości.

  • 75. Data: 2011-10-07 12:59:28
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > ma więcej wspólnego z czynnością nanoszenia świeżej gumy na starą oponę
    > niż wymienione przez Ciebie hasło "nalewka" używane powszechnie w

    rozumiem, ze dla Ciebie nie ma różnicy czy ktoś używa potocznego określenia
    czy myli zupełnie pojęcia.
    Napawanie dotyczy obróbki metalem.

> [...]
    > są to całkiem spore firmy."Wypadek to możesz mieć na swoich "nalewkach"

    Nie wiem skąd pomysł nazywania mnie polonistą i dlaczego przez wielkie P ...
    zwlaszcza, ze to mnie sie czepiają niektórzy za używanie słów potocznych.
    Ty zaś pomyliłeś pojęcia - jeśli nie widzisz różnicy, Twoja sprawa.
    Poza tym wypadek to można mieć na nalewkach i po nalewkach bez zwględu kto
    wyprodukował jedno i drugie.
    A co do umiejętności produkcji mieszanki - nikt nie neguje wyższości nowych
    opon nad oponami bieżnikowanymi. Pytanie było generalnie inne, ale widać też
    nie dostrzegasz różnicy.

> [...]
    > większego gdzie kierownik wcisnął gaz.
    > Ty nie rozumiesz chyba poprawnie że nie zależnie od masy 136 koni - opory

    Gadasz głupoty.
    Mała Mcra z 65konnym silnikiem i FWD najprawdopodobniej "objedzie" 136konną
    Omege z RWD z palcem w nosie.
    Najwyraźniej jeszcze mało w życiu zrobiłeś km różnymi samochodami, albo po
    prostu Twoja zdolność porównawcza w tej dziedzinie pozostawia wiele do
    życzenia.

    > 5. Wielosezonowa opona ma do twoich "nalewek" to wspólnego w temacie że
    > wiąże się z dziadowaniem i większym prawdopodobieństwem wypadku.

    Nie do końca. Bo jak sie kupuje budżetowe opony a oczekuje od nich tyle samo
    co od opon z górnej półki to nie dziwie sie, ze ktoś kończy na słupie.

> [...]
    > moim błędzie. Nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności jego
    > przestrzegania.To moja wina że kupiłem opony wielosezonowe, niczyja inna.

    Najlepsze jest to, ze gdybyś w tej samej sytuacji mialem normalną zimówke to
    pewnie skończyłbyś na tym samym słupie, ale każdy zawsze szuka jakiegoś
    wytłumaczenia.
    Kolega od AMG co to mistrzem kierownicy, jak większość na PMS, jest - nie
    obronił sie mimo ekstra opon, suchego asfaltu super bryki z jeszcze lepszymi
    hamulcami oraz jezdni o szerokości trzech pasów kiedy przyłożył w innego
    Mercedesa w dodatku twoerdząc, ze jedzie 70km/h.

  • 76. Data: 2011-10-07 13:03:57
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 7 Oct 2011 12:33:46 +0200, "Kuba \(aka cita\)"
    <y...@w...pl> wrote:

    >Rozumiem, ze Ty znasz tylko jedno znaczenie słowa nalewka.
    >Niech będzie.

    teraz już nie jedno. Co nie znaczy, że zapomniałem to, które znałem
    dotąd i które... mi smako... pasowało :-)
    Ciekaw jestem czy Ty znałeś to nie-potoczne znaczenie słowa "nalewka"?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 77. Data: 2011-10-07 13:19:20
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > teraz już nie jedno. Co nie znaczy, że zapomniałem to, które znałem
    > dotąd i które... mi smako... pasowało :-)
    > Ciekaw jestem czy Ty znałeś to nie-potoczne znaczenie słowa "nalewka"?

    poznawałem i znam od dłuższego czasu. Generalnie jednak nie jest ono
    specjalnie bliskie memu sercu - troche za ciężkie to 'słowo' jak na mój gust
    ;-)

  • 78. Data: 2011-10-07 13:19:38
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 07.10.2011 10:23, s2k pisze:

    > Od dobrego Pana Miecia, pochwal się więc skąd?!

    napisałem, glob gum.
    opony kupowałem i zakładałem tu: http://www.globgum.pl/
    więc i narzekania na wyważenie nie miało prawa być, no i nie było,
    jeżdżę już prawie rok na nich i nic nie bije.
    w tym roku muszę drugą parę opon wymienić, ale tym razem chyba kupię
    całoroczne, zobaczę jak się na tym jeździ. ~130zł za 16" to grosze. Co
    rok sobie jedną parę wymienię i będę miał względnie świeże opony.

  • 79. Data: 2011-10-07 13:22:23
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-10-07 10:06, s2k pisze:
    > 136 koni to już sporo. Wyjdź ty przed blok zobacz że wcale nie ma dużo
    > tak mocnych samochodów. Dębice Passio miałeś na tym samochodzie?

    Miałem Dębice ale zimową Frigo. Opona dobra ale tylko do jazdy po
    śniegu, na asfalcie słabo trzymała.

  • 80. Data: 2011-10-07 13:41:30
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

> [...]
    > Najwyraźniej jeszcze mało w życiu zrobiłeś km różnymi samochodami, albo
    > po prostu Twoja zdolność porównawcza w tej dziedzinie pozostawia wiele

    Chyba trochę przesadziłeś :) Te 136KM to mam właśnie w Omedze B sedan i
    powiem Ci że zbiera się to całkiem nieźle. Od zera ciężko idzie bo to
    ciężka kobyła ale przy prędkościach autostradowych ładnie się zbiera,
    bardzo podobnie jak Passat B5 z 1.8t. Prędkość maksymalna (realne, nie
    licznikowe) 210km/h też jest nie mała jak na tylko 136KM w tak dużym
    aucie. Kiedyś mój znajomy zarzekał się że jego leciutkie Polo (III 6n) z
    benzynowym 1.4 60KM jest znacznie bardziej dynamiczne w jeździe
    miejskiej od mojej Omegi. Pojechaliśmy więc poza drogi publiczne na
    bezpieczną prostą gdzie sprawdziliśmy przyspieszenie od 0 do 50km/h. I
    przegrał :) Na 1 ruszyliśmy tak samo ale od 2 biegu różnica była
    znaczna. Sporo Omeg jest zagazowanych często przy pomocy mieszalnika co
    psuje ogólna opinie o dynamice tego silnika w Omedze. Osiągi takich "2.0
    16V lpg" są tragiczne, jak w 2.0dti albo nawet gorzej.