    From: Excite <n...@n...bedzie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ktoś jeździł na nalewkach (ostatnio)?
    Date: Fri, 07 Oct 2011 16:48:05 +0200

    > Sęk w tym, ze czasy sie zmieniły.

    Jak byśmy rozmawiali o samochodach nowych to OK masz racje. Ale mówimy o
    starych Oplach które za naszą zachodnią granicą przeważnie są
    postrzegane jako złom z racji swojego wieku. To są auta z innej epoki i
    chyba nie ma co ich oceniać obecnymi standardami.

    > 2,5 jedzie lepiej od 2,016V bo mam większy momen i w dodatku przy
    > niższych obrotach.

    Jak by jechała lepiej to jednak do 100km/h rozpędziła by się szybciej. A
    rozpędza się wolniej więc nie wiem jak chcesz udowodnić lepszą dynamikę
    przy gorszym przyspieszeniu.

    > Póki nie stajemy na kresce to taki samochód w ruchu
    > ulicznym jest zdecydowanie dynamiczniejszy.
    > 2,016 musisz mocno wkręcić na obroty, zeby to jakoś sie poruszało.

    No i wkręcam na obroty jak trzeba, od tego są.

    > Porówywanie czasów do 100km/h w samochodach do codziennego użytku jest
    > nadużyciem bo nie czas przyspieszeń maksymalnych sie liczy, a to na ile
    > dynamicznie można jechać samochodem nie używając czerwonej skali
    > obtotomierza i tu wyższość Omeg V6 nad R4.

    Jak chcesz wycisnąć wszystko z 2.5TD to też musisz go kręcić do końca
    inaczej nie uzyskasz osiągów jakie podaje fabryka. Czasy do 100 akurat
    dużo mówią o dynamice, to przecież nic innego jak ocena przyspieszenia
    na 1,2 i 3 biegu. Tych biegów najczęściej używa się w jeździe miejskiej.
    Sensu nie miały by porównania 0-200 ale takich nikt tu nie proponuje.

    > Co do spalania - zależy jak na to spojrzec. Owszem na forum przesadzają
    > i kult V6 jest mocno przesadzony. Nie można jednak móić, ze 2,0 16V jest
    > dynamiczna :D

    Niech będzie zmiana na "wystarczająco dynamiczna jak dla mnie" choć
    wiadomo że zawsze chciało by się więcej niż się ma.