eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyktoś jeździł na nalewkach (ostatnio)?Re: ktoś jeździł na nalewkach (ostatnio)?
  • Data: 2011-10-07 17:29:34
    Temat: Re: ktoś jeździł na nalewkach (ostatnio)?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości
    news:j6n3f3$262$1@node2.news.atman.pl...
    > Jak by jechała lepiej to jednak do 100km/h rozpędziła by się szybciej. A
    > rozpędza się wolniej więc nie wiem jak chcesz udowodnić lepszą dynamikę
    > przy gorszym przyspieszeniu.

    normalnie.

    Dla mnie użyteczny zakres obrotów w samochodzie to 1500-3000rpm i interesuje
    mnie przyspieszenie i dynamika w tym zakresie.
    Omega V6 (z resztą stara R6 też) daje rade w tym zakresie, a R4 nie bardzo.
    Nawet jeśli da sie tą kolubryną pojechać do 100km/h w 11 czy 12 sekund, to
    jednak małe zwinne auto miejsce o mocy 65KM w zakresie obrotów 1500-3000
    może okazać sie bardziej dynamiczne.

    Kiedyś nawet zrobilem filmik z przyspieszenia Omegi A w zakresie do 2500RPM.
    Ktoś mi zarzucił, ze przyspieszenie do 100 trwało kilkadziesiąt sekund.
    Owszem w wyścigach na 400m to strasznie długo, ale przy jeździe miejskiej
    wystarczy, zeby spod swiateł wyjechać jako pierwszy i na tej pozycji sie
    utrzymać.



    >
    >> Póki nie stajemy na kresce to taki samochód w ruchu
    >> ulicznym jest zdecydowanie dynamiczniejszy.
    >> 2,016 musisz mocno wkręcić na obroty, zeby to jakoś sie poruszało.
    >
    > No i wkręcam na obroty jak trzeba, od tego są.

    No każdy robi jak lubi. Ja np. nie lubie w normalnej, niesportowej jeździe
    używać maksymalnych zakresów obrotów, zeby nadążyć za innymi.

    >
    >> Porówywanie czasów do 100km/h w samochodach do codziennego użytku jest
    >> nadużyciem bo nie czas przyspieszeń maksymalnych sie liczy, a to na ile
    >> dynamicznie można jechać samochodem nie używając czerwonej skali
    >> obtotomierza i tu wyższość Omeg V6 nad R4.
    >
    > Jak chcesz wycisnąć wszystko z 2.5TD to też musisz go kręcić do końca
    > inaczej nie uzyskasz osiągów jakie podaje fabryka. Czasy do 100 akurat
    > dużo mówią o dynamice, to przecież nic innego jak ocena przyspieszenia na
    > 1,2 i 3 biegu. Tych biegów najczęściej używa się w jeździe miejskiej.
    > Sensu nie miały by porównania 0-200 ale takich nikt tu nie proponuje.


    Nadal nie rozumiesz.
    Nie chce wyciskać mega czasów w przyspieszeniu do 100km/h tylko poruszać sie
    sprawnie w relatywnie niskim zakresie obrotowym silnika, uzysując
    jednoczesnie zadawalającą dynamike oraz niewygórowane spalanie.
    Mając duży ciężki i relatywnie słaby samochód jak Omega 2,0 136KM w zakresie
    2000-2500rpm dupy nie urywa, a jak będziesz chcial depnąć .. spalanie mocno
    wzrośnie.
    W tym konteksie silniki V6 spalają tyle samo lub niewiele więcej od R4 przy
    tych samych osiąganych przyspieszeniach (bo V6 utrzymasz obroty 2500RPM a w
    R4 3500 dla podobnej dynamiki)
    >
    >> Co do spalania - zależy jak na to spojrzec. Owszem na forum przesadzają
    >> i kult V6 jest mocno przesadzony. Nie można jednak móić, ze 2,0 16V jest
    >> dynamiczna :D
    >
    > Niech będzie zmiana na "wystarczająco dynamiczna jak dla mnie" choć
    > wiadomo że zawsze chciało by się więcej niż się ma.


    I też ja nie mówie, ze ona nie jedzie. Nie mozna jednak mówić, ze to mocne
    auto bo tak nie jest.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: