  • 51. Data: 2009-03-01 13:55:43
    Temat: Re: ktoś chciał kwadratową matrycę?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    JA wrote:

    > Powiedz mi. Ile zdjęć w Twoim fotograficznym życiu pasuje do kadru
    > pionowego? Procentowo. 5, 10, 25, 50, więcej?
    > To jest marnotrawstwo zasobów.

    Pionowych? No jakos wychodzi mi ponad 30%... a dlaczego pytasz? Podobnie jak
    z balansem bieli i naswietlaniem, fajnie byloby miec mozliwosc kadrowania
    "po".

    > Rzadko używam tego stwierdzenia. Ale jestem pewien, że jeśli w ogóle
    > powstanie ten aparat, to będzie klapa rynkowa.

    No prosze prosze! A numery totka na najblizsze losowanie moglbyc mi podac?
    Oczywiscie na priv!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 52. Data: 2009-03-01 14:01:13
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > [...]
    >
    > A teraz wyobraź sobie okrągłą matrycę z całego wafla. Aparat wielkości discmana.
    > Ile MPx, jakie możliwości kadrowania w trakcie robienia zdjęć i później.
    > ;-))

    Zapewne z powodu ironii nie chcesz zauważyć różnicy. Wyobraź
    sobie podgląd pełnego kwadratu z zaznaczonym prostokątem wybranym
    w momencie zwalniania migawki (jeśli poziomym to od ściany do ściany).
    Taki prostokąt można teraz post factum skorygować MINIMALNĄ korektą
    w góre lub w dół. Naprawdę minimalną.
    Ale jeśli fota była typu "gwałtu-rety-świat-się-wali" i nie było czasu
    na kadrowanie (inna sytuacja to żywiołowa akcja portretowa - zdarza
    się czasem "na mieście" :) korekta może być odpowiednio większa.

    [mr.]

  • 53. Data: 2009-03-01 14:03:32
    Temat: Re: kto? chciał kwadratow? matrycę?
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sun, 1 Mar 2009 14:43:55 +0100, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> pisze:

    >"Andrzej Popowski" <p...@p...onet.pl> wrote:
    >
    >[...]
    >
    > Jeśli oznacza to jeszcze konieczność zmiany oszklenia, to chyba
    >jednak przekroczysz założony budżet... :))

    Jeżeli obiektyw się da podpiąć do kwadratu (Canon EF-S pewnie miałby
    problemy z kwadratem), to powinien mechanicznie pasować do FF. Za taką
    cenę to nawet nie zmartwi mnie winieta ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 54. Data: 2009-03-01 14:05:33
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sun, 1 Mar 2009 12:22:39 +0100, "Gajowy" <g...@t...net.pl>
    pisze:

    >dokladnie ten, ciagle mam go ;-)

    Pewnie jest FF, więc 24x24 odwzoruje bez winiety.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 55. Data: 2009-03-01 14:55:33
    Od: armar <a...@p...fm>

    Andrzej Popowski pisze:

    > Pewnie jest FF, więc 24x24 odwzoruje bez winiety.

    Na pewno jest FF. :)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 56. Data: 2009-03-01 15:17:15
    Temat: Re: kto? chciał kwadratowš matrycę?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" wrote:

    > Okay, zapędziłem się z pryzmatem i lustrem.
    > Wytachałem z szafy Pentacona i postawiłem koło MZ-60 :)

    wniosek trzeba zaprojektować nowy aparat, co pociąga za sobą znaczne koszty.
    Nowy aparat będzie kosztował na początku sporo wiecej niż zwykłe APS-C nie
    dając realnie nic wiecej skoro i tak w 90% przypadków będziemy kadrować do
    prostokąta. mamy kupę nieużytecznych pixeli.

    acha jest jeden pomysł cyfrowy szift, jak znalazł do architektóry i to jest
    warte czegoś tam tylko czy napewno nie lepiej kupić lustrznakę a900

  • 57. Data: 2009-03-01 15:18:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JA wrote:
    > Ty się nie liczysz.
    > Mam wrażenie, że się szybko nie doczekasz.

    ja też wole obłe aparaty :-D

  • 58. Data: 2009-03-01 16:36:41
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "_rK_" <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl> napisał:

    >[...]
    > Ja tam bym chcial prawdziwy, kwadratowy aparat cyfrowy.
    >[...]

    A taki - http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/optio33w
    r.html - może
    być?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 59. Data: 2009-03-01 18:48:21
    Od: bakulik <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
    adratowa-matryca/

    > po pierwsze to plotka :)

    No ale przecież napisałem, że plotka. :)

    Swoją drogą, dyskusja ciekawa się wywiązała. :)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.pl | www.bakulik.com.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 60. Data: 2009-03-01 19:06:59