  • 1. Data: 2009-02-28 20:24:26
    Temat: ktoś chciał kwadratową matrycę?
    Od: bakulik <i...@n...polska>

    Witam.

    Nie znalazłem niczego o tej plotce, więc wklejam:

    http://www.fotomaniak.pl/3490/plotki-pentax-k3d-z-kw
    adratowa-matryca/

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.pl | www.bakulik.com.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 2. Data: 2009-02-28 20:29:21
    Temat: Re: ktoś chciał kwadratową matrycę?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    bakulik pisze:
    > http://www.fotomaniak.pl/3490/plotki-pentax-k3d-z-kw
    adratowa-matryca/

    Fajne, szkoda że Pentax.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-02-28 20:31:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    bakulik pisze:
    > Witam.
    >
    > Nie znalazłem niczego o tej plotce, więc wklejam:
    >
    > http://www.fotomaniak.pl/3490/plotki-pentax-k3d-z-kw
    adratowa-matryca/

    Ten pomysł wydaje mi się pomylony. Przecież to samo można sobie
    wykadrować z FF, a taka zmiana pociąga za sobą konieczność stosowania
    obiektywów FF, których Pentax nie produkuje obecnie (część z DA pokrywa
    pełną klatkę, ale to bonus i na razie nie ma matrycy, na której można by
    sprawdzić, jak to się zachowuje na FF).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 4. Data: 2009-02-28 20:42:44
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > z FF, a taka zmiana pociąga za sobą konieczność stosowania obiektywów FF,

    Coś z matematyką kiepsko. Przekątna DX to ok 30mm, przekątna tego
    kwadratowego to ok 34mm, przekątna FF to ok 43mm.
    Zatem obiektywy od DX spokojnie wystarczą do pokrycia takiej klatki. A w
    przypadku kadrowania do 3:2 będzie to przecież identyczny kadr.

    --
    Radosny

  • 5. Data: 2009-02-28 21:32:25
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-28 21:24:26 +0100, bakulik <i...@n...polska> said:

    > Witam.
    >
    > Nie znalazłem niczego o tej plotce, więc wklejam:
    >
    > http://www.fotomaniak.pl/3490/plotki-pentax-k3d-z-kw
    adratowa-matryca/

    [...]
    Kwadratowa matrycą pozwoli na przełączanie aparatu do wykonywanie zdjęć
    w pionie lub poziomie. Nie potrzebne będzie obracanie aparatem.
    [...]
    Trzeba być idiotą żeby coś takiego napisać.

    Ogólnie to chory pomysł. I marnotrawstwo zasobów.
    Kwadrat w fotografii powstał z musu. Nie dało się sensownie
    skonstruować TLR-a, na prostokątnym kadrze.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-02-28 21:42:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Radosny pisze:

> [...]
    > Zatem obiektywy od DX spokojnie wystarczą do pokrycia takiej klatki. A w
    > przypadku kadrowania do 3:2 będzie to przecież identyczny kadr.

    Pentaksowy kit 18-55 kryje FF co najmniej od 22mm. Można i szerzej, ale
    trzeba zdjęć osłonę przeciwsłoneczną. Ale nie każdy obiektyw DA kryje
    FF. Przekątna DX to 28mm, przekątna kwadratu o boku 24mm to 33.6,
    przekątna FF to 43mm. Jak widzisz, różnice są spore.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-02-28 21:44:21
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-28 22:32:25 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Kwadratowa matrycą pozwoli na przełączanie aparatu do wykonywanie zdjęć
    > w pionie lub poziomie. Nie potrzebne będzie obracanie aparatem.
    > [...]
    > Trzeba być idiotą żeby coś takiego napisać.

    Niby czemu? W którymś miejscu to zdanie jest nieprawdziwe?

    > Ogólnie to chory pomysł. I marnotrawstwo zasobów.

    A szczególnie potrafisz uzasadnić swoją opinię?

    > Kwadrat w fotografii powstał z musu. Nie dało się sensownie
    > skonstruować TLR-a, na prostokątnym kadrze.

    I dlatego przez tyle był hołubiony przez Hassla? A to ciekawe...

    de Fresz

  • 8. Data: 2009-02-28 22:05:05
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JA pisze:
    > Ogólnie to chory pomysł. I marnotrawstwo zasobów.
    > Kwadrat w fotografii powstał z musu. Nie dało się sensownie skonstruować
    > TLR-a, na prostokątnym kadrze.

    Ci.... zaraz Ci ktoś napisze, że jedynym profi formatem to to kwadrat
    jest :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 9. Data: 2009-02-28 22:07:31
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > Ten pomysł wydaje mi się pomylony.

    Wiesz... jak możesz dostać w tej samej cenie APS-C i APS-kwadrat to
    pewnie lepszy i kwadrat :)

    > Przecież to samo można sobie
    > wykadrować z FF,

    Można, przycinając boki.
    Tyle, że pentaks nie ma FX.

> [...]
    > obiektywów FF, których Pentax nie produkuje obecnie (część z DA pokrywa
    > pełną klatkę, ale to bonus i na razie nie ma matrycy, na której można by

    Można, podłączając do pełnoklatkowego body, np canonowego. Jakieś
    przejściówki chyba są? Kto powiedział, że AF ma działać? :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 10. Data: 2009-02-28 22:13:10