  • Data: 2012-08-03 00:12:20
    Temat: Re: ktory szeroki obiektyw
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olo wrote in <news:501a722c$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    > też dałem się naciągnąć na tego świetnego Tamrona i w ogóle mi się nie
    > podobał, nie umiem tego określić, ale zdjęcia były nienaturalnie
    > przeostrzone, płaskie, takie plastik fantastik jak z małpy. Może się
    > komuś to podoba

    Tobie sie nie podobal, wiele osob woli jednak ostrosc Tamrona w porownaniu
    do miekkosci Canona 17-40/4L na APS-C.

    > teraz używam Sigmy 50/1.4 bodajże i to jest niebo a
    > ziemia. Nie chodzi tu o ostrość, bo w Tamronie była bardzo dobra (wręcz
    > przesadna), ale o plastykę obrazu.

    Co to jest plastyka obrazu? Potrafisz zdefiniowac na podstawie jakiejs
    mierzalnej wielkosci? Ilosc linii na milimetr (sadzac po Twoim opisie
    raczej nie o to chodzi), dynamika tonalna, odwzorowanie barw, sygnal/szum?

    Wada Tamrona jest to, ze latwiej trafic na nieostry egzemplarz, badz tez
    obarczony back/front focusem.

    > nie każdy celuje w
    > tanie gówno (bo ten tamron to jest gówno dla cieciów co myślą że to
    > super szkło i kupują na potęgę).

    Sam jestes cieciem, skoro nazywasz cieciami osoby obarczone innym gustem.
    Wkraczajac na dziwne pole "plastyki obrazu" odwolujesz sie do
    indywidualnego odbioru ze strony "ogladacza".
    Preferuje obiektywy jak najbardziej ostre, obarczone jak najmniejsza
    dystorsja, koma, winietowaniem i odbiciami wewnetrznymi. Reszta (lacznie z
    bokeh - szczegolnie, ze nie wykonuje portretow) maja dla mnie nikle
    znaczenie. Szczegolnie, ze przypuszczam, iz "plastyke obrazu" mozna uzyskac
    odpowiednio ustawiajac wywolywaczke RAWow. Lensbaby np nigdy do mnie nie
    przemawialo.
    Dlatego, ze ja slucham The Rolling Stones, a Ty Led Zeppelin (albo
    odwrotnie - sam wybierz) skazuje mnie na bycie cieciem? Kazdy, komu podoba
    sie co innego, niz Tobie jest cieciem?

    Twierdzisz, ze Samyang 8mm jest slabym szklem, a z czym porownujesz?
    Podkreslam w klasie rybich oczu.
    Jest o wiele ostrzejszy od ukrainskiego Pelenga. Na klatce APS-C o wiele
    bardzej wole full-frame fisheye od circularfisheye, stad tez produkt Sigmy
    do mnie nie przemawia.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info