  • Data: 2012-08-02 17:45:54
    Temat: Re: ktory szeroki obiektyw
    Od: "D." <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 2 sierpnia 2012 13:31:26 UTC+1 użytkownik Witek Kaszkin napisał:
    > nie patrzy, czy to "L", czy nie, popatrz na obraz z nich.
    >
    > mój 10-22 powinien mieć literkę L
    >
    > (za to np. 24-105 nijak nie mogę zgadnąć, za co ma L,
    >
    > jest po prootu fatalny na brzegach )

    Z http://www.completedigitalphotography.com/?p=325
    "In a recent meeting with Canon, it was brought to my attention that the 10-22 EF-S
    actually uses all L-series glass. Canon does not want to give the L moniker to any
    lens that isn't full-frame, so the 10-22 is labelled an EF series lens, but
    optically, Canon considers it L-quality. The "L" classification does not
    automatically mean "perfect, flawless lens," but most the superior L-series glass
    does go a long way to explaining the quality of this excellent lens."

    I to jest wlasnie problem, nie jest na FF. A jest calkiem mozliwe, ze prezentem na
    gwiazdke bedzie 5D wiec troche bez sensu kupowac obiektyw ktory nie bede mogl podpiac
    pod FF.
    DO tego eLka jest pogodo-odporna

    > do widoczków (np. w górach) tylko 10-22, jest świetny !
    >
    > a 17-40 często zbyt wąski... (mam oba)

    Chyba jednak sprobuje. Kiedys fotografowalem w gorach Canonen z 35mm obiektywem i nie
    bylo tak zle, wiec chyba zaryzykuje 17-40. Bardzo pasowalby mi 10-20 ale chyba jednak
    sie nie skusze ze wzgledu na "nieuniwersalnosc" wspomniana wyzej

    Dan.