  • Data: 2011-05-22 17:39:05
    Temat: Re: który micro 4/3 -wersja travel
    Od: "J." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Podepnę się pod wątek. Punkt wyjścia: w ramach przesiadki z kompakta jestem w
    przededniu zakupu Olka E-PL1 [PL2 odpada ze względów oszczędnościowych, ale
    też może kiedyś wyjdzie micro 4/3 body Olka z wizjerem]. Kit-obiektywem będzie
    14-150. Wiem,że to kompromis optyczny, ale ze wzgledu na swoją specyfikę takie
    rozwiązanie jest dla mnie konieczne -gabaryty zestawu + natychmiastowa
    dostepność długiego tele w nagłych sytuacjach. Uzupełnieniem miałby być do
    tego naleśnik. I tu zaczynają się schody, bo technicznie najlepiej byłoby mieć
    dwa: 14/2.5 i 20/1.7 Tylko to drogo. No i 20/1.7 kiepsko sie sprawdzi w
    ciasnych przestrzeniach,a 14-tka jest za szeroka w typowych sytuacjach. Jako
    kompromis [cenowy, jak i techniczno użytkowy] to 17/2.8 -no ale tu są
    watpliwosci co do jakości. Testy na optyczne.pl czytałem i wg. nich najgorzej
    wygląda tam aberracja chromatyczna, co ciekawe rosnąca wraz z przymykaniem
    szkła.
    Pytanie do J.M. i innych: czy jest to jedyny istotny kłopot z tym szkłem? W
    sumie używałbym go do wnętrz i w terenie "po ciemku", więc raczej nie
    przymykałbym go zbytnio. Przy jakim ustawieniu przesłony sumarycznie [ostrość
    + aberracja] należy oczekiwać najlepszej jakości obrazu.
    Sytuację zakupową mam następująca: na razie kupuję body + ten travel-zoom.
    Stałkę kupiłbym dopiero za pare miesiecy, przed kolejnym wyjazdem, gdzie
    potrzebny mi bedzie jasny szeroki kadr [zorza polarna, przełom VIII-IX -
    poczatek sezonu]. Którą opcje polecacie:
    a)17/2.8 i szlus
    b)14/2.5 [kilkaset zł więcej], a kiedyś ad calendas graecas 20/1.7
    Pozdrawiam
    -J.