  • 1. Data: 2011-12-12 19:39:28
    Temat: kto robi alusy ale nie wygibusy ...
    Od: michu <g...@o...pl>

    jakie alusy polecacie na nasze coraz bardziej dziurawe drogi z punktu
    widzenia wytrzymalosci na ewentualne odksztalcenia ...

    czy wszyscy producenci robia z jednakowo dobrych materialow i kazde
    aluminium/kazda alufelga jest mniej wiecej tak samo trwala czy tez mozna
    tutaj mowic o lepszych i gorszych producentach ???

    jesli tak to kogo polecacie a kogo odradzacie ...

  • 2. Data: 2011-12-12 19:44:18
    Temat: Re: kto robi alusy ale nie wygibusy ...
    Od: koziel <k...@w...pl>

    On 12 Gru, 19:39, michu <g...@o...pl> wrote:

    > jesli tak to kogo polecacie a kogo odradzacie ...

    najlepsze alusy pod wzgledem wytrzymalosciowym i jakosciowym to
    orginalne dedykowane do marki - mimo ze robi je ronal [jak np w
    wypadku VAG], to sa wytrzymalsze i lepsze niz np ronale sprzedawane w
    sklepie. Sprawdzone juz na niejednym aucie.

    Pozdrawiam,
    Emil

    ___________
    Opony letnie i zimowe 13-16" / naglosnienie car-audio - sprzedam.
    Info na priv.

  • 3. Data: 2011-12-12 19:51:27
    Od: michu <g...@o...pl>

    W dniu 2011-12-12 19:44, koziel pisze:

> [...]
    > wypadku VAG], to sa wytrzymalsze i lepsze niz np ronale sprzedawane w
    > sklepie. Sprawdzone juz na niejednym aucie.

    co rozumiesz przez oryginalne dedykowane do danej marki - chodzi
    o felgi do kupienia w ASO z logo danej marki zamiast logo ronal ???
    czy gdzies jeszcze poza ASO mozna kupic takie dedykowane do danej
    marki (oczywiscie nie na rynku wtornym) ?

  • 4. Data: 2011-12-12 19:52:10
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Emil
    >
    > ___________
    > Opony letnie i zimowe 13-16" / naglosnienie car-audio - sprzedam.

    potwierdzam, felgi oryginalne od różnych modeli aut sa zdecydowanie
    wytrzymalsze niż jakieś akcesoryjne nawet tego samego producenta, chyba
    że są to felgi magnezowe do różnego rodzaju rajdów ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2011-12-12 21:01:20
    Od: to <t...@x...abc>

    begin michu

> [...]
    > tutaj mowic o lepszych i gorszych producentach ???
    >
    > jesli tak to kogo polecacie a kogo odradzacie ...

    Po pierwsze markowe, po drugie takie, które wyglądają solidnie, nie
    jakieś ażurowe, ultralekkie konstrukcje.

    Generalnie najmocniejsze są kute, ale to raczej bardzo wysoka półka
    cenowa...

  • 6. Data: 2011-12-12 21:02:43
    Od: to <t...@x...abc>

    begin michu

    > czy gdzies
    > jeszcze poza ASO mozna kupic takie dedykowane do danej marki (oczywiscie
    > nie na rynku wtornym) ?

    Kup używane (byle proste i nienaprawiane) i oddaj do profesjonalnej
    regeneracji. Będą jak nowe i jeszcze sobie wykończenie (kolor) wybierzesz
    takie jak chcesz.

  • 7. Data: 2011-12-12 21:44:23
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 12/12/2011 07:39 PM, michu wrote:
> [...]
    > tutaj mowic o lepszych i gorszych producentach ???
    >
    > jesli tak to kogo polecacie a kogo odradzacie ...

    Kute AMG są twarde. Nigdy nie musiałem ich prostować.
    Wszystkie inne alu, które miałem głównie OZ lub
    oryginalne BMW do prostowania dwa razy w roku.

  • 8. Data: 2011-12-12 22:15:13
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > jakie alusy polecacie na nasze coraz bardziej dziurawe drogi z punktu
    > widzenia wytrzymalosci na ewentualne odksztalcenia ...

    a ja od lat polecam ATT
    sam jeżdżę 2 tonowym samochodem na ATT 625W na zimówkach i zero problemów.
    no i w razie czego fabryka i serwis w Polsce jakby nie daj co :)
    www.autotiptop.com.pl
    pzdr
    GL

  • 9. Data: 2011-12-12 22:15:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 12 Dec 2011 19:39:28 +0100, michu wrote:

    > jakie alusy polecacie na nasze coraz bardziej dziurawe drogi z punktu
    > widzenia wytrzymalosci na ewentualne odksztalcenia ...

    Kute (jeżeli mają być ładne), albo dedykowane do motorsportu (za to
    wyglądają gorzej, chociaż to kwestia gustu).

    > czy wszyscy producenci robia z jednakowo dobrych materialow i kazde
    > aluminium/kazda alufelga jest mniej wiecej tak samo trwala czy tez mozna
    > tutaj mowic o lepszych i gorszych producentach ???

    Z całą pewnością można mówić o bardzo różnych materiałach.
    Jedne są miękkie i łatwo się gną (i potem łatwo prostują), inne wręcz
    przeciwnie.
    Wszystkie tanie modele raczej są z tych miękkich.
    Całkiem dobre felgi to zazwyczaj to co idzie na pierwszy montaż, ale też
    różnie bywa.

    > jesli tak to kogo polecacie a kogo odradzacie ...

    Polecam np. Braid, Compomotive.
    Całkiem wytrzymałe są też ori felgi z Civica Type-R.

  • 10. Data: 2011-12-12 22:18:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 12 Dec 2011 22:15:13 +0100, glang wrote:

    > a ja od lat polecam ATT
    > sam jeżdżę 2 tonowym samochodem na ATT 625W na zimówkach i zero problemów.
    > no i w razie czego fabryka i serwis w Polsce jakby nie daj co :)

    Też polecę.
    Może nie jest to jakaś wybitna odporność, ale są całkiem przyzwoite -
    przynajmniej te co mam (takie bardziej zabudowane - dużo, dość grubych
    żeber).