-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: kto ma rację?
Date: Mon, 10 May 2010 18:10:52 +0200
Organization: Private INT15
Lines: 60
Message-ID: <1...@i...dyndns.org.invalid>
References: <4be7c792$0$17104$65785112@news.neostrada.pl>
<4be7eb06$0$17082$65785112@news.neostrada.pl>
<hs8u1a$j2s$1@inews.gazeta.pl>
<4be80049$0$2605$65785112@news.neostrada.pl>
<hs91ip$2tv$1@inews.gazeta.pl> <hs95to$2k6$1@news2.ipartners.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<hs99ro$1vc$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-202-3.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1273507905 7036 87.205.202.3 (10 May 2010 16:11:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 10 May 2010 16:11:45 +0000 (UTC)
Keywords: int15
X-User: wyborczanews
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl (72af4ed1.173.360)
X-Email: add "f" after "t" & remove .invalid
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278777
[ ukryj nagłówki ]Artur Maśląg w <news:hs99ro$1vc$1@inews.gazeta.pl>:
> W dniu 2010-05-10 17:17, 'Tom N' pisze:
>> Jakub Witkowski w<news:hs95to$2k6$1@news2.ipartners.pl>:
>>> G.K. pisze:
>>>> fmk pisze:
>>>>> Cala ta dyskusja dowodzi ze w tym kraju każdy ma swoją interpretacje
>>>>> KRD.. oczywiście jedyną i słuszna.....
>>>> Niekoniecznie. Dowodzi, że nasze prawo jest do d...
>>>> Prawo czy to karne, cywilne, drogowe czy podatkowe, powinno być tak
>>>> skonstruowane, aby nie było tego typu podobnych problemów.
>>>> Pozdrawiam,
>>>> Grzegorz
>>> I nie my pierwsi się kłócimy o taką sytuację:
>>> http://krzyskoda.blogspot.com/2007/12/pocztek-skrzyo
wania.html
>>> asp. sztab. Roberta Siudak z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej
>>> Policji w Szczytnie jest zdania że "prawa jedzie lewa czeka",
>>> Krzysztof B., instruktor nauki jazdy - że wprost przeciwnie :)
>> To jest niezłe:
>> "ponieważ ja panie Robercie opieram się w swojej argumentacji na literaturze
>> fachowej w tym przypadku na " Prawnych problemach ruchu drogowego"-
>> Wydawnictwa Instytutu Ekspertyz Sądowych, im dr. Jana Sehna w Krakowie, a
>> nie na doświadczeniach pana Drężka. Pozwolę sobie zacytować fragment z tejże
>> publikacji: "Zmiana pasa ruchu polega na zmianie położenia pojazdu w
>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^
>> stosunku do krawędzi lub osi jezdni przy utrzymaniu ruchu na tej samej
>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>> jezdni. Jest to zmiana podłużnego pasa jezdni wystarczającego do ruchu
>> ^^^^^^^
>> jednego rzędu pojazdów wielośladowych"- Pr. Prob. R. D. W Kotowski komentarz
>> C.H.Beck str193 zd.28.
>> Zadna reguła prawej strony nie ma w powyższych sytuacjach zastosowania odkąd
>> został wprowadzony w roku 1999 przepis art. 22 ust 4. Musimy bazować panie
>> Robercie na zmianie toru jazdy pojazdów."
>> No to wygląda, że ten z prawej zmienia pas ruchu w stosunku do osi jezdni,
>> ten z lewej w stosunku do krawężnika, obaj wjeżdżają na _wspólny_ pas ruchu,
>> ergo ten z lewej powinien ustąpić pierwszeńśtwa zgodnie z art. 22 ust 4.
> 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
> ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
> zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
> Z geometrii jasno widać, że lewy pas ma kontynuację, prawy zaś zanika.
Ależ podkreśliłem specjalnie tłumaczenie o stosunku do osi i krawędzi.
> Stąd też pierwszeństwo ma ten z lewego, ponieważ nadal się porusza
> swoim pasem - ten z prawej chce na niego wjechać.
Bo porusza się nie zmieniając położenia w stosunku do osi (wyznaczonej
znakiem na jezdni). Ten z prawej też porusza się nie zmieniając położenia w
stosunku do krawędzi jezdni (krawężnik + P-7a).
<http://bp0.blogger.com/_Pd3urxu34tE/R3Ofn1nMgmI/AAA
AAAAAAA8/_JPvyVd9rY8/s1600-h/IMG_0151.jpg>
Zamiast P-7a wystarczyłoby wymalować P-17 i już by ten z lewej nie zmieniał
pasa ani w stosunku do osi ani w stosunku do krawędzi jezdni ;-)
--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.10 18:23 Olek
- 10.05.10 18:26 r...@k...pl
- 10.05.10 18:32 Artur Maśląg
- 10.05.10 18:34 Artur Maśląg
- 10.05.10 18:41 arek.pp
- 10.05.10 18:52 Artur Maśląg
- 10.05.10 18:57 r...@k...pl
- 10.05.10 19:04 Artur Maśląg
- 10.05.10 19:15 Jurand
- 10.05.10 19:20 Jurand
- 10.05.10 19:23 Jurand
- 10.05.10 19:22 Sergiusz Rozanski
- 10.05.10 19:33 Cavallino
- 10.05.10 19:39 Tom N
- 10.05.10 19:44 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Zielona GĂłra => Konsultant wdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-03-05 Białystok => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie
- 2025-03-05 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=