eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykto ma rację? › Re: kto ma rację?
  • Data: 2010-05-10 18:10:52
    Temat: Re: kto ma rację?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Artur Maśląg w <news:hs99ro$1vc$1@inews.gazeta.pl>:

    > W dniu 2010-05-10 17:17, 'Tom N' pisze:
    >> Jakub Witkowski w<news:hs95to$2k6$1@news2.ipartners.pl>:
    >>> G.K. pisze:
    >>>> fmk pisze:
    >>>>> Cala ta dyskusja dowodzi ze w tym kraju każdy ma swoją interpretacje
    >>>>> KRD.. oczywiście jedyną i słuszna.....
    >>>> Niekoniecznie. Dowodzi, że nasze prawo jest do d...
    >>>> Prawo czy to karne, cywilne, drogowe czy podatkowe, powinno być tak
    >>>> skonstruowane, aby nie było tego typu podobnych problemów.
    >>>> Pozdrawiam,
    >>>> Grzegorz
    >>> I nie my pierwsi się kłócimy o taką sytuację:
    >>> http://krzyskoda.blogspot.com/2007/12/pocztek-skrzyo
    wania.html
    >>> asp. sztab. Roberta Siudak z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej
    >>> Policji w Szczytnie jest zdania że "prawa jedzie lewa czeka",
    >>> Krzysztof B., instruktor nauki jazdy - że wprost przeciwnie :)
    >> To jest niezłe:
    >> "ponieważ ja panie Robercie opieram się w swojej argumentacji na literaturze
    >> fachowej w tym przypadku na " Prawnych problemach ruchu drogowego"-
    >> Wydawnictwa Instytutu Ekspertyz Sądowych, im dr. Jana Sehna w Krakowie, a
    >> nie na doświadczeniach pana Drężka. Pozwolę sobie zacytować fragment z tejże
    >> publikacji: "Zmiana pasa ruchu polega na zmianie położenia pojazdu w
    >> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^
    >> stosunku do krawędzi lub osi jezdni przy utrzymaniu ruchu na tej samej
    >> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >> jezdni. Jest to zmiana podłużnego pasa jezdni wystarczającego do ruchu
    >> ^^^^^^^
    >> jednego rzędu pojazdów wielośladowych"- Pr. Prob. R. D. W Kotowski komentarz
    >> C.H.Beck str193 zd.28.
    >> Zadna reguła prawej strony nie ma w powyższych sytuacjach zastosowania odkąd
    >> został wprowadzony w roku 1999 przepis art. 22 ust 4. Musimy bazować panie
    >> Robercie na zmianie toru jazdy pojazdów."
    >> No to wygląda, że ten z prawej zmienia pas ruchu w stosunku do osi jezdni,
    >> ten z lewej w stosunku do krawężnika, obaj wjeżdżają na _wspólny_ pas ruchu,
    >> ergo ten z lewej powinien ustąpić pierwszeńśtwa zgodnie z art. 22 ust 4.

    > 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    > ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    > zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    > Z geometrii jasno widać, że lewy pas ma kontynuację, prawy zaś zanika.

    Ależ podkreśliłem specjalnie tłumaczenie o stosunku do osi i krawędzi.

    > Stąd też pierwszeństwo ma ten z lewego, ponieważ nadal się porusza
    > swoim pasem - ten z prawej chce na niego wjechać.

    Bo porusza się nie zmieniając położenia w stosunku do osi (wyznaczonej
    znakiem na jezdni). Ten z prawej też porusza się nie zmieniając położenia w
    stosunku do krawędzi jezdni (krawężnik + P-7a).

    <http://bp0.blogger.com/_Pd3urxu34tE/R3Ofn1nMgmI/AAA
    AAAAAAA8/_JPvyVd9rY8/s1600-h/IMG_0151.jpg>
    Zamiast P-7a wystarczyłoby wymalować P-17 i już by ten z lewej nie zmieniał
    pasa ani w stosunku do osi ani w stosunku do krawędzi jezdni ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: