  • Data: 2010-05-10 18:23:13
    Temat: Re: kto ma rację?
    Od: Olek <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-10 10:44, krzysiek82 pisze:
    > witajcie
    > jest sobie następująca sytuacja, jest droga po jednym pasie w danym
    > kierunku. Zatrzymuje się na światłach blisko prawej krawędzi jezdni.
    > Obok staje inne auto, ruszam jestem już w 3/4 skrzyżowania i nagle
    > słyszę klakson. Za skrzyżowaniem facet wyskakuje z auta strzela
    > paragrafami, że tak nie można że mu drogę zajechałem itp itd. Ja
    > oczywiście się uśmiechnąłem i przekazałem serdeczne pozdrowienia
    > bo przecież mogłem jechać na wprost i nikomu drogi nie zajechałem, a to
    > że droga się zwężała za skrzyżowaniem to już inna kwestia. Cały czas
> [...]

    jeśli są dwa pasy ruchu przed, a jeden za skrzyżowaniem, to
    przepuszczasz auta jadące na wprost, jeśli jesteś na pasie, który się
    kończy.
    Innymi słowy - jeżeli ustawiają się dwa auta przed skrzyżowaniem, a za
    skrzyżowaniem jest jeden pas i jesteś zmuszony zmienić pas, by za
    skrzyżowaniem jechać na wprost, to musisz ustąpić pierwszeństwa
    pojazdom, które nie są zmuszone do zmiany pasa.