  • Data: 2010-05-10 18:32:47
    Temat: Re: kto ma rację?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-10 18:10, 'Tom N' pisze:

    > Ależ podkreśliłem specjalnie tłumaczenie o stosunku do osi i krawędzi.

    Wiem o co Tobie chodziło, ale zmianę pasa/kierunku ruchu jak
    najbardziej wykonuje ten z prawego pasa - to jest nawet zapisane
    w Konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym.

    > Bo porusza się nie zmieniając położenia w stosunku do osi (wyznaczonej
    > znakiem na jezdni).

    Nie tylko - on nie zmienia również kierunku/pasa ruchu :)

    > Ten z prawej też porusza się nie zmieniając położenia w
    > stosunku do krawędzi jezdni (krawężnik + P-7a).

    Dobrze dobrze - skręca jak byk, by wjechać na lewy pas :)

    > <http://bp0.blogger.com/_Pd3urxu34tE/R3Ofn1nMgmI/AAA
    AAAAAAA8/_JPvyVd9rY8/s1600-h/IMG_0151.jpg>
    > Zamiast P-7a wystarczyłoby wymalować P-17 i już by ten z lewej nie zmieniał
    > pasa ani w stosunku do osi ani w stosunku do krawędzi jezdni ;-)

    Mogę tylko powtórzyć, że dobrze by było, gdyby drogi miały stosowne
    oznakowanie, a nie pozostawiały kierowcom zbyt dużą dowolność
    interpretacyjną w takich sytuacjach - to, że sporo kierowców porusza
    się niezgodnie z PoRD oraz z Konwencją wiedeńską jest dla mnie
    oczywiste - do tego jeszcze regularnie twierdzą, że jeżdżą poprawnie :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.