  • Data: 2011-11-15 06:44:57
    Temat: Re: ksztalty pikseli i rozdzielczosci
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Nov 2011 22:37:32 +0100, TomWi <u...@o...pl> wrote:

    >Moglbys rozwinac o jaka tu zgodnosc chodzi?
    >720p to 1280x720, pal to 625 linii, ntsc jeszcze mniej.
    >
    >[OT]
    >w komorkach typowa rozdzielczosc teraz to 800x480. lepsze, nowe modele
    >maja 1280x800 przy ~5"... czemu tak trudno o laptopa 12-15" z
    >rozdzielczoscia chociaz 1600x900.. tylko prosze bez komentarzy 'nikt z
    >lupa na to patrzyl nie bedzie'

    Producenci laptopów są za małym klientem aby wymusić niską cenę za
    nietypowe (czyli nie HDTV) rozdzielczości, a pod drugie i tak tną
    koszty. Poszukaj sobie na grupie o fotografii czemu IBM/Lenovo
    skończył dawać przyzwoite ekrany dawno temu. Typowe komputerowe
    rozdzielczości, i to jeszcze z matrycą lepszą niż TN to tylko w
    stacjonarnych, droższych monitorach (głównie Eizo, Nec i jakieś
    odpryski u Della itp.)

    Co do wysokich rozdzielczości. W poprzednim laptopie tak miałem i mam
    tak w stacjonarnym monitorze 22cale 1920x1200 i w 3/4 czynności to
    przeszkadza, bo elementy na monitorze są małe, do zastosowań
    graficznych czy czytania to bomba.
    --
    Grzegorz Krukowski