  • Data: 2011-11-13 15:36:20
    Temat: Re: ksztalty pikseli i rozdzielczosci
    Od: TomWi <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-13 11:42, f...@g...pl pisze:
    > z tego co sie orientuje w uzyciu sa bardzo rozne
    > rozdzielczosci obrazu na monitorach np takie
    > w ktorych ratio wynosi blisko 1:1 (np 1280 x 1024)
    > ale tez i takie w ktorych to wynosci 3:1 (np
    > 3840 x 1080) -
    > z tego by wynikalo ze ksztalt pikseli sie raczej znaczaco
    > zmienia (ew z wymienionymi faktami cos jest nie tak)
    >
    > Jesli ja np wyswietlam bitmape w okienku to jest to zwykle
    > mapowanie piksela z bitmapy na piksel z monitora, (nie kojarze
    > nawet czy w starych rozdzielczosciach np 640x480 800x600
    > 1024x768 te piksele sa kwadratowe (??)) czy nie znaczy to ze
> [...]

    W LCD stosowanych w monitorach watpie ze ktos spotka matryce z
    niekwadratowymi pikselami, chociaz gdyby sie takie cos znalazlo to sa na
    to sposoby w wyswietlaniu obrazu.
    Przyklad pikseli:
    amoled:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/N
    exus_one_screen_microscope.jpg

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/P
    ixel_geometry_01_Pengo.jpg

    ale to juz technologia matrycy.

    Co innego w CRT gdzie zmiana rozdzielczosci zmienia ksztalt piksela, bo
    mamy staly rozmiar ekranu a rozdzielczosc mozemy dowolnie (w zakresie
    regularcji) zmieniac. LCD, plazmy itp maja sztywna liczbe pikseli na
    matryce.

    Gdyby jednak ktos znalazl matryce LCD lub plazmowa z prostokatnym
    pikselem poprosze o model