  • 31. Data: 2012-11-21 18:50:56
    Temat: Re: krzyżówka- kto pojedzie pierwszy
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 21 Nov 2012 18:46:18 +0100, RedLite
    <y...@b...von.pl> wrote:

    >A ja mam znak ostrzegawczy, podczas gdy on zakazu. Większa wina po jego
    >stronie. :D

    a masz coś na poparcie tej śmiałej tezy, że B-20 stoi w hierachii
    ważności przepisów niżej niż A-7?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 32. Data: 2012-11-21 18:55:15
    Od: <1...@3...185515.invalid> (Tom N)

    RedLite w

    > Przepisy ogólne są poniżej znaków w hierarchii na drodze.
    > A ja mam znak ostrzegawczy, podczas gdy on zakazu. Większa wina po jego
    > stronie. :D

    A gdzie w przepisach jest coś o wyższości znaków ostrzegawczych nad zakazu,
    albo odwrotnie? ;P

    > Ten, który ma stop musi zawsze.

    Zrozum, że nie musi -- tylko, że powinien, pod rygorem kary za
    niezastosowanie się do znaku

    > Ten, który wyjeżdża ze strefy musi zawsze.

    A to już jest ciekawe, nawet przyjmując, że powinien się zatrzymać pod
    jakimś rygorem -- wskażesz odpowiedni przepis?

    --
    'Tom N'

  • 33. Data: 2012-11-21 19:22:41
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-11-21 17:31, Michoo pisze:

    Wjeżdżasz na skrzyżowanie - znajdujesz się na drodze z pierwszeństwem.

    Że jak?! Pierwszeństwo ustala się przed wjazdem na skrzyżowanie. Wjazd
    na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej nie oznacza ani wjazdu na drogę
    z pierwszeństwem, ani otrzymania pierwszeństwa.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 34. Data: 2012-11-21 19:44:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości grup
    com...
    On Wed, 21 Nov 2012 18:34:59 +0100, "J.F"
    >bez znaków określających pierwszeństwo?

    A wszystko jedno, tzn wyniki beda inne, ale problem ten sam - liczy
    sie na ktorej drodze byles przed wjazdem na skrzyzowanie, czy na
    ktorej aktualnie jestes ..

    >wyjaśni się, jeśli dojdzie do kolizji :-)

    A jak sie wszyscy trzej stukna ? A prawda - to wszyscy winni :-)

    No to niech to bedzie egzamin - ktory nie zdal ? :-)

    >Nie wiem, ja bym chyba traktował każde "połączenie jezdni" jako
    >osobne
    >skrzyżowanie.
    >Parkowa-Kochanowskiego to jedno skrzyżowanie, a
    >Różyckiego-Kochanowskiego - drugie.
    >Nie widzę, żeby można było mówić o skrzyżowaniu Różyckiego-Parkowa.

    Dawniej uklad byl nieco inny, skret ostrzejszy i w zasadzie pasowalo
    to do skrzyzowania 4 ulic, z czego dwie nieco przerosniete.

    Ale musialbym jakas stara mape odszukac, bo zdjec chyba nie bedzie.

    http://fotopolska.eu/foto/102/102274.jpg
    1948 - kwadrat 18i
    http://fotopolska.eu/foto/102/102287.jpg
    1958 - L/M8
    Czyz drobne korekty biegu ulicy moga zmienic skrzyzowania ? :-)

    Ha .... a moze mi chodzilo Kopernika, ktora dzis jest odcieta, ale
    pare lat temu jak widac dochodzila w "bezposredniej bliskosci"
    Parkowej :-)

    J.

  • 35. Data: 2012-11-21 20:05:57
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 21 Nov 2012 19:44:58 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >A wszystko jedno, tzn wyniki beda inne, ale problem ten sam - liczy
    >sie na ktorej drodze byles przed wjazdem na skrzyzowanie, czy na

    jeśli wyspa jest odpowiednio duża, to chyba trzeba to trakować jak 4
    skrzyżowania.

    >No to niech to bedzie egzamin - ktory nie zdal ? :-)
    w praktyce (np. skrzyżowanie Dąbrowskiego-Kilińskiego w Łodzi) ktoś
    "jest grzeczny" i sytuacja się rozładowuje albo wszyscy wjeżdżają
    "trochę/do połowy" (przed tymi z podporządkowanej) i sami zatrzymują
    się przed tymi z pierwszeństwem.

    >Dawniej uklad byl nieco inny, skret ostrzejszy i w zasadzie pasowalo
    >to do skrzyzowania 4 ulic, z czego dwie nieco przerosniete.
    >
    >Ale musialbym jakas stara mape odszukac, bo zdjec chyba nie bedzie.

    to mi wygląda na podobne do tego: http://goo.gl/maps/WmR1r
    czyli z tych dwóch podporządkowanych (obie to chyba ul.Łąkowa) ten z
    prawej ma pierwszeństwo (a obie ustępują tym na Mickiewicza).

    >Czyz drobne korekty biegu ulicy moga zmienic skrzyzowania ? :-)

    pewnie właśnie dlatego to zrobili - żeby uprościć.
    W czasach koni i furmanek czasu na decyzję i reakcję było więcej niż w
    czasach auto osiągających prędkości "przelotowe" w parę sekund...

  • 36. Data: 2012-11-21 20:07:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-21 19:22, LEPEK pisze:
    > W dniu 2012-11-21 17:31, Michoo pisze:
    >
    > Wjeżdżasz na skrzyżowanie - znajdujesz się na drodze z pierwszeństwem.
    >
    > Że jak?!

    To w jakimś stopniu jest prawdą, ale tylko w jakimś ;)

    > Pierwszeństwo ustala się przed wjazdem na skrzyżowanie.

    Ono w sumie jest ustalone - A musi ustąpić wszystkim, którzy
    się poruszają po drodze, skrzyżowaniu itd. Włącza się do ruchu.
    Ale... Z rysunku tak naprawdę nie wynika jakiekolwiek włączanie
    się do ruchu, ponieważ jest A-7 i B-20, co świadczy o tym, że
    pojazd już się włączył. Skoro się włączył to będą normalne
    reguły pierwszeństwa. Oznakowanie może trochę mylące, ale
    w sytuacji dwóch dojeżdżających z podporządkowanych to jednak
    A ma pierwszeństwo nad B. W życiu może być oczywiście różnie :)

    > Wjazd
    > na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej nie oznacza ani wjazdu na drogę
    > z pierwszeństwem, ani otrzymania pierwszeństwa.

    Owszem, oznacza. Tyle, że z tego niewiele wynika w tej dyskusji,

  • 37. Data: 2012-11-21 20:17:55
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skrzyżowanie z drogi podporządkowanej nie oznacza ani wjazdu na drogę z
    > pierwszeństwem, ani otrzymania pierwszeństwa.

    oczywiście że tak.
    Dla mnie klasycznym przykładem jest jedno skrzyżowanie w Szczecinie.
    http://goo.gl/maps/y2b9e
    Osoby jadące na wprost (jak na zdjęciu) traktują, że po przejechaniu znaków
    na ziemii są już na drodze z pierwszeństwem, w nosie mając tych z prawej a
    także tych z przeciwka (na głównej) skręcających w swoje lewo. Z moich
    obserwacji wynika, że robi to ponad 90% kierowców.
    Za każdym razem zajeżdżam takiemu delikwentowi drogę trąbiąc, po to, żeby
    wyciągnął wniosek i być może zachował życie w innym przypadku.
    Jako ciekawostkę podam, że pół kilometra wcześniej jest WORD i jeździ tędy
    mnóstwo nauk jazdy, którym wielokrotnie też zajeżdżalem drogę :)

  • 38. Data: 2012-11-21 20:33:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.11.2012 20:17, frank drebin wrote:
> [...]

    > znaków na ziemii są już na drodze z pierwszeństwem, w nosie mając tych z
    > prawej a także tych z przeciwka (na głównej) skręcających w swoje lewo.

    I raczej mają rację.

    > Z moich obserwacji wynika, że robi to ponad 90% kierowców.
    > Za każdym razem zajeżdżam takiemu delikwentowi drogę trąbiąc, po to,

    Czyli wymuszasz i używasz nieprawidłowo sygnału dźwiękowego.

    > którym wielokrotnie też zajeżdżalem drogę :)

    Prawa do zajeżdżania nie masz nawet jak masz pierwszeństwo.

    To może inaczej - od kiedy wg ciebie "poruszasz się po drodze z
    pierwszeństwem"?

    Michoo

  • 39. Data: 2012-11-21 20:39:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości
    On Wed, 21 Nov 2012 19:44:58 +0100, "J.F"

    >jeśli wyspa jest odpowiednio duża, to chyba trzeba to trakować jak 4
    >skrzyżowania.

    Ale to sa dwie drogi, np krajowe, to chyba jedno ?

    A wyspa ... powiedzmy 6x6m, na tyle szeroka zeby samochod dalo sie w
    miare prosto zaparkowac na pasie.
    I neikoniecznie wyspa - tory tramwajowe tam biegna :-P

    >to mi wygląda na podobne do tego: http://goo.gl/maps/WmR1r

    Tu szczesliwie masz wyraznie pasy namalowane, ale jakby tak byly mniej
    wyrazne i a osie dochodzacych ulic na wysokosci kraweznika
    Mickiewicza rozsuniete o 5-10m, to co bys powiedzial ? :-)

    >pewnie właśnie dlatego to zrobili - żeby uprościć.
    >W czasach koni i furmanek czasu na decyzję i reakcję było więcej niż
    >czasach auto osiągających prędkości "przelotowe" w parę sekund...

    No, tam sie juz i nowoczesne samochody scigaly. Ale pamiec mi wraca i
    chyba naprawde chodzilo o piata droge - dzis odcieta.
    A dawniej ruch na niej byl taki ze problemu nie bylo :-)

    J.

  • 40. Data: 2012-11-21 20:58:44
    Od: <6...@5...205844.invalid> (Tom N)

    Michoo w

    > I raczej mają rację.

    Ci jadący z Jagiellońskiej też maja rację?
    <https://maps.google.pl/maps?q=krasnik+pks&hl=pl&ie=
    UTF8&ll=50.923161,22.226865&spn=0.001047,0.002438&sl
    l=53.448084,14.573531&sspn=0.003955,0.009753&hq=pks&
    hnear=Kra%C5%9Bnik,+kra%C5%9Bnicki,+lubelskie&t=h&fl
    l=50.923193,22.226391&fspn=0.00104,0.002438&z=19>

    Znaki są takie:
    Jagiellońska STOP
    Lubelska przy Santander USTĄP
    Lubelska od PKO BP w stronę Mostowej PIERWSZEŃSTWO

    Wszystko oczywiście z odpowiednimi tabliczkami pokazującymi drogę z
    pierwszeństwem pod wymienionymi powyżej znakami.

    Jadący Lubelską mający USTĄP są obtrąbiani przez tych, którym udało sie
    wjechać na skrzyżowanie z Jagiellońskiej tuż za "dupą" jadących Lubelską z
    pierwszeństwem, celują w tym autokary wyjeżdżające z PKS.

    A tu masz widok z Lubelskiej z pierwszeństwem na Lubelską z USTĄP --
    Jagiellońska i PKS ze STOP są po prawej

    <http://www.youtube.com/watch?v=OuVD1Z5Y5nw&list=ULO
    uVD1Z5Y5nw&feature=player_detailpage#t=0s>

    --
    'Tom N'