  • 41. Data: 2012-11-21 21:16:18
    Temat: Re: krzyżówka- kto pojedzie pierwszy
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:k8jam9$iun$1@mx1.internetia.pl...
    > I raczej mają rację.
    nie, nie mają. Znaki wyraźnie informują jak przebiega droga z
    pierwszeństwem.
    To, że komuś się wydaje, że z chwilą przejechania znaków na ziemii jest na
    drodze z pierwszeństwem nie zmienia faktu że tak nie jest.
    > Czyli wymuszasz i używasz nieprawidłowo sygnału dźwiękowego.
    nie wymuszam, jestem na pierwszeństwie
    > Prawa do zajeżdżania nie masz nawet jak masz pierwszeństwo.
    ale ja tylko prawidłowo skręcam powodując zatrzymanie się barana
    > To może inaczej - od kiedy wg ciebie "poruszasz się po drodze z
    > pierwszeństwem"?
    nie ma "według mnie". Po to jest PORD i znaki.

  • 42. Data: 2012-11-22 19:01:17
    Od: RedLite <y...@b...von.pl>

    W dniu 2012-11-21 18:55, (Tom N) pisze:

    > A gdzie w przepisach jest coś o wyższości znaków ostrzegawczych nad zakazu,
    > albo odwrotnie? ;P

    Nie literalnie. ;D Zgodnie z nazewnictwem jedne ostrzegają, drugie
    zakazują. Intencja jest jasna.

    > Zrozum, że nie musi -- tylko, że powinien, pod rygorem kary za
    > niezastosowanie się do znaku

    :) Musi, jeśli ma zamiar działać zgodnie z prawem.

    > A to już jest ciekawe, nawet przyjmując, że powinien się zatrzymać pod
    > jakimś rygorem -- wskażesz odpowiedni przepis?

    Nie. Zapędziłem się tu ;-)

    --

    RedLite

  • 43. Data: 2012-11-22 19:30:12
    Od: <2...@8...193012.invalid> (Tom N)

    RedLite w

    > Nie literalnie. ;D Zgodnie z nazewnictwem jedne ostrzegają, drugie
    > zakazują. Intencja jest jasna.

    Na temat intencji to już się sąd wypowiedział, że znaki nazywane
    informacyjnymi w rozporządzeniu pełnią również inne funkcje np. zakazu, ale
    o wyższości znaków kategori X nad kategorią Y sie IMHO sąd jeszcze nie
    wypowiedział, i w ustawie tego też nie ma

    > :) Musi, jeśli ma zamiar działać zgodnie z prawem.

    Czyli powinien, bo to oznacza "musi jeżeli chce być w zgodzie z prawem" ;P

    --
    'Tom N'

  • 44. Data: 2012-11-22 20:57:24
    Od: RedLite <y...@b...von.pl>

    W dniu 2012-11-22 19:30, (Tom N) pisze:

    > Czyli powinien, bo to oznacza "musi jeżeli chce być w zgodzie z prawem" ;P

    Dla jednego (taki, czy inny) przepis prawa oznacza, że musi; dla innego,
    że powinien, a dla innego ze ew. może. To raczej nie jest istotne dla
    sprawy.

    Żółty ustąp jest warunkowy, czerwony stop jest bezwarunkowy - to jest
    sens mojej wypowiedzi.

    --

    RedLite

  • 45. Data: 2012-11-22 21:18:53
    Od: <2...@2...211853.invalid> (Tom N)

    Jarek Andrzejewski w

    > a masz coś na poparcie tej śmiałej tezy, że B-20 stoi w hierachii
    > ważności przepisów niżej niż A-7?

    żółte jest poniżej czerwonego ;D

    --
    'Tom N'

  • 46. Data: 2012-11-22 21:19:09
    Od: <2...@1...211909.invalid> (Tom N)

    RedLite w

> [...]
    > sprawy.

    > Żółty ustąp jest warunkowy, czerwony stop jest bezwarunkowy - to jest

    Tylko, że sens Twoich (liczba mnoga) wypowiedzi nijak ma się do przepisów,
    może zbyt dużą wagę przykładasz do czerwonego w związku ze swoim nikiem ;-P

    Zarówno żółty jak i czerwony (również niebieski) mogą zostać zignorowane
    przez kierującego, i nic na to nie poradzisz -- no chyba, że przy każdym
    znaku ustawisz tylu policjantów, żeby wyłapali wszystkich, którzy znak mają
    w głębokim poważaniu

    "Ale gdy widzę, że obaj dojedziemy do skrzyżowania mniej więcej
    jednocześnie zwalniam, ale nie zatrzymuje się. On musi."

    Przemyśl jeszcze to powyższe co napisałeś, czerwony stop to nie jest mur,
    który go może zatrzymać, jeżeli będziesz argumentował jak dotychczas, to
    marne Twoje szanse całkowitą naprawę z OC

    --
    'Tom N'

  • 47. Data: 2012-11-22 21:51:09
    Od: RedLite <y...@b...von.pl>

    W dniu 2012-11-22 21:19, (Tom N) pisze:

    > Zarówno żółty jak i czerwony (również niebieski) mogą zostać zignorowane
    > przez kierującego, i nic na to nie poradzisz

    Zignorowane może być wszystko; tylko co to wnosi?

> [...]
    > jednocześnie zwalniam, ale nie zatrzymuje się. On musi."

    > Przemyśl jeszcze to powyższe co napisałeś, czerwony stop to nie jest mur,

    Z kodeksowego punktu widzenia to jest mur. :)
    A rozmawiamy o przepisach właśnie.

    --

    RedLite

  • 48. Data: 2012-11-24 13:38:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 20 Nov 2012 10:46:21 +0100, Łukasz napisał(a):

    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28f244cab5bff38d
    .html

    > według mnie B ma pierwszeństwo
    > i liczę że upewnicie mnie w słuszności

    O ile znak końca strefy zamieszkania jest ustawiony bezpośrednio przy
    skrzyzowaniu, to tak, B ma pierwszeństwo nad A, bo A włącza się do ruchu.

    --